به گزارش ماجرانیوز، پرویز خوش کلام خسروشاهی در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران در رابطه با نوع همکاری بیمه مرکزی با شرکتهای بیمهای در راستای حمایت از آنها، به خبرنگاران گفت: کمکها و همکاری بیمه مرکزی با شرکتهای بیمهای کمک مشورتی است، برای مثال به شرکتها مشورت میدهیم که چگونه برنامهریزی کرده تا بتوانند در حوزه توانگری، موفقتر بوده و کمکهای بهتری را به متقاضیان و مردم ارائه و سودآوری بیشتری کسب کنند.
وی با اشاره به موضوع روش برخورد بیمه مرکزی با فساد و متخلفان بیمهای گفت: در رابطه با موضوع تخلفات بیمهای، بیمه مرکزی هرگونه مسئلهای که مطرح شود را بررسی کرده و براساس مقررات موجود، اقدام میکند. برای مثال اگر در حوزهای تخلفی رخ دهد، اگر نیاز به سلب صلاحیت باشد، بی شک، اقدام به سلب صلاحیت میکنیم. با این حال در برخی مواقع با برخی تخلفات سلب صلاحیت صورت نمیگیرد، در بیمه مرکزی، در کمیتههای تخصصی، رتبه بندیهایی صورت میگیرد که براساس آن اگر هر کسی در صنعت بیمه، از مدیران گرفته تا بخشهای دیگر، هرگونه تخلف انجام داده و در صورت اثبات آن، نمره منفی در رتبهبندی آنها اعمال میشود و اگر کسی بر تخلفات خود اسرار داشته باشد و این تخلفات تداوم داشته باشد، بی شک بیمه مرکزی اجازه نمیدهد که متخلفان، در موقعیتهای کلیدی بر مسند کار باشند.
چرا اسامی ابر بدهکاران بیمهای اعلام نمیشود؟
رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی اعلام نشدن اسامی بدهکاران بیمه گفت: موضوع معرفی کردن بدهکاران بیمهای را باید با دقت بررسی کرد. اینکه بدهکاران بیمهای چه کسانی هستند. کسانی هستند که قرارداد منعقد کرده و هزینه و حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت نکردهاند. از نظر کارشناسی معرفی ابربدهکاران بیمهای کارکردی ندارد؛ چراکه در برخی مواقع، بیمه گرها بر اساس قراردادهایی که منعقد میکنند، حق بیمه خود را به شرکت بیمه گذار، به صورت قسطی پرداخت میکنند، بنابراین کاری که بیمه مرکزی باید انجام دهد، این است که نظارت به شکلی باشد که اجازه ندهد، حجم بدهی بدهکاران رشد کند و باید نظارتگری بیمه مرکزی به شکلی باشد که سهم مطالبات از داراییهای شرکتهای بیمهای کاهش پیدا کند.
خسروشاهی افزود: به عبارت دیگر وظیقه و کار تخصصی بیمه مرکزی این نیست که مستقیما به مسئله بدهکاران بیمهای ورود کند یا بخواهد مطالبات را دریافت کند، بلکه به شکلی مقررات گذاری میشود که روند افزایشی مطالبات کاهش یافته و سهم آن از داراییهای به حداقل ممکن برسد.
وی در پایان با اشاره به مطالبات شرکتهای بیمهای گفت: امروز بخش عمدهای از مطالبات شرکتهای بیمهای به بیمه نامههای قسطی باز میگردد. برای مثال زمانی که شما بیمه درمان داشته باشید آن را به صورت ماهانه و قسطی پرداخت میکنید. بنابراین بخش بزرگی از مطالبات، مطالبات سر رسید نشده است. با این حال بخش دیگری از مطالبات سر رسید شده است که شرکتهای بیمهای باید آن را پیگیری کرده و وظیفه بیمه مرکزی در این حوزه نظارت است تا میزان این بدهی از یک محدوده مشخص بالاتر نرود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با حضور سید علی مدنی زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و در این نشست، عملکرد چند ماه اخیر بزرگترین شرکت بیمهای کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
عملکرد مطلوب بانک مسکن در طرح نهضت ملیطرح نهضت ملی مسکن با هدف خانهدار کردن اقشار کمدرآمد و متوسط آغاز شد، اما سهم ناچیز بانکها در پرداخت تسهیلات، عملاً بار اصلی تأمین مالی را بر عهده بانک مسکن گذاشته است. این بانک با وجود محدودیت منابع، بیشترین تسهیلات را به متقاضیان اختصاص داده و نقش محوری در پیشبرد پروژهها داشته است، با این حال کارشناسان و نمایندگان مجلس تأکید میکنند که بدون ورود جدی دیگر بانکها، تحقق اهداف این طرح ملی با دشواریهای بیشتری روبهرو خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح آخرین وضعیت متغیرهای اقتصادی کشور و برنامه های سیاستگذار پولی گفت: علائم بازگشت در متغیرهای کلان اقتصادی نشان از بازیابی اقتصاد و بازگشت به شرایط باثبات دارد و در نیمه دوم سال امیدواریم شاهد وضعیت اقتصادی باثبات و مثبت در متغیرهای کلان در اقتصاد کشور باشیم. وی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای توزیع عادلانه تسهیلات و تامین مالی بین مناطق و استان های کشور بر مبنای آمایش سرزمین و نقشه توسعه صنعتی خبر داد.
دولت برنامه دارد که کالابرگ الکترونیک هرماه به هفت دهک درآمدی اختصاص یابد؛ موضوع اصلی اما، تأمین اعتبار این طرح است که با توجه به کسری بودجه بالا و همچنین چالشهایی که برای تأمین منابع یارانه نقدی ماهانه وجود دارد، میتواند به مانعی برای کالابرگ ماهانه تبدیل شود.
شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.