به گزارش ماجرانیوز، ۱۳ آذرماه، تقارن هر ساله روز ملی بیمه و سال روز تأسیس و حیات شرکت بزرگ بیمه دانا را به فال نیک گرفته و به همین منظور گفتوگویی با رضا جعفری مدیرعامل این شرکت انجام دادیم که ماحصل آنرا در زیر می خوانید:
آقای جعفری دلیل ماندگاری و موفقیت بیمه دانا در این سالها را چگونه ارزیابی میکنید؟
همانطور که میدانید، شاخصها و معیارهای مختلفی مانند سطح توانگری مالی، میزان پوشش خدمات بیمهای، میزان انضباط مالی، میزان خسارتهای پرداختی، میزان حق بیمه تولیدی و رضایت مشتری، میتواند ضامن ماندگاری و موفقیت شرکتهای فعال در صنعت بیمه باشد. در بازار رقابتی کامل حال حاضر صنعت بیمه، ماندگاری و کسب موفقیت نیاز به تدوین برنامههای استراتژیک و عملیاتی هوشمندانه و کارا و بهرهگیری از سرمایه انسانی و تیم مدیریتی دارد که بتواند برنامههای یاد شده را به درستی اجرا نمایند. تمامی موارد یاد شده به نحو احسن در بیمه دانا تدوین و اجرا شده است که حاصل این تلاشها، در شاخصهای عملکردی شرکت نمایان است.
البته در خصوص بیمه دانا، داشتن سابقه طولانی و تجربه فراوان در صنعت بیمه، خصوصا در رشته اشخاص و علیالخصوص بیمههای درمان در رسیدن به این جایگاه بیتاثیر نبوده است؛ اما در سالیان اخیر استراتژی ما جهت حفظ و ارتقاء جایگاه خود در بازار، تمرکز بر روی ارائه خدمات متنوع، با کیفیت و متناسب با نیازهای بیمهگذاران، بهکارگیری روشهای مدیریتی نوین، جذب پرسنل متخصص و متعهد و آموزش مستمر آنها، سرمایهگذاری در بخشهای مختلف سودده، و نهایتا داشتن سیاستهای شفاف و عادلانه در پرداخت خسارت و افزایش انضباط مالی بوده است.
برنامههای شرکت بیمه دانا برای نیم قرن دوم فعالیت را به صورت مختصر توضیح دهید؟
همانگونه که مطلع هستید، شرکت بیمه دانا یکی از قدیمیترین و بزرگترین شرکتهای بیمه در ایران است که در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد و در طول نیم قرن اول فعالیت خود، خدمات باکیفیتی را با تمرکز بر بیمههای درمان و همچنین افزایش سهم بازار بیمههای اموال ارائه داده است. این شرکت در نیم قرن دوم فعالیت خود، با شناسایی روند تغییرات مشتریان و بازار، آموزش و جایگزینی فناوریهای نوین، برنامههایی را برای توسعه و بهبود عملکرد خود در بازار بیمه کشور دارد که برخی از آنها عبارتند از: ارتقاء سطح توانگری مالی و افزایش سهم بازار بیمه عمر و سرمایهگذاری و تکافل. ارائه محصولات جدید و نوآورانه در رشتههای بیمهای مختلف متناسب با تغییرات تکنولوژی. بهرهگیری از فناوریهای نوین همچون هوش مصنوعی و بهکارگیری سامانههای الکترونیکی و موبایلی برای ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مشتریان. ارائه مشاوره، خدمات پس از فروش و رسیدگی به شکایات از طریق توسعه واحد ارتباط با مشتریان (CRM). تقویت منابع انسانی و ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان و نمایندگان فروش از طریق برگزاری دورههای آموزشی، ارزیابی عملکرد و غیره.
البته باید توجه داشت که ارزیابی روند تغییرات و شناسایی بازارهای نوین، علاوه بر اینکه میبایست به صورت مستمر صورت پذیرد، در عینحال نباید باعث غفلت از حفظ و ارتقاء کیفیت خدماتی شود که به عنوان مزیت رقابتی برای سازمان محسوب میشود، که این مهم با توجه به برنامههای یادشده، در مرکز توجه بیمه داناست.
دلایل موفقیت شرکت بیمه دانا در حفظ سهم بازار در صنعت بیمه کشور را توضیح دهید.
با توجه به آن که بازار بیمه کشور، به یک بازار با شرایط رقابت کامل تبدیل شده است، شرکتهای بیمه برای افزایش سهم بازار خود و حتی حفظ آن میبایست عوامل مختلفی را رعایت نمایند. یکی از عواملی که در سالهای اخیر در فرآیند انتخاب شرکت بیمه توسط بیمهگذاران بسیار مورد توجه بوده، سطح توانگری مالی شرکتهاست که به منظور رشد این شاخص میبایست سرمایه شرکت، داراییها و بدهیهای جاری و داراییهای قابل قبول، ارزش مطالبات و… کنترل و بهبود یابند.
از دیگر عواملی که در موفقیت شرکتهای بیمه جهت حفظ و رشد سهم بازار آنها تآثیرگذار است، ارائه خدمات بیمهای متنوع و بهرهگیری از فناوریهای نوین به منظور افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به بیمهگذاران است.
امروزه معیارهای انتخاب شرکتهای بیمه، صرفا میزان حق بیمه نبوده و با رشد آگاهی بیمهگذاران، سایر معیارها همچون معیارهای اشاره شده نیز تاثیر بهسزایی داشته و حتی میتوان اعتراف نمود که میزان تآثیر این معیارها از میزان تاثیر حق بیمه بیشتر نیز هست. البته باید اذعان داشت که میزان آگاهی بیمهگذاران را نمیتوان به صورت کامل و جامع برآورد کرد، که یکی از دلایل ضریب نفوذ پایین بیمه در سطح کشور، علاوه بر سایر عوامل، عدم آگاهی کامل بیمهگذاران است.
بیمه دانا همواره در تلاش بوده است که گامی در جهت افزایش آگاهی بیمهای هموطنان به عنوان رسالت اجتماعی خود بردارد تا کمکی به از بین بردن فضای رقابت غیر فنی حال حاضر نماید. البته نمیتوان منکر نقش پررنگ و اثرگذار واحد ناظر در حفظ شرایط رقابت سالم جهت کسب موفقیت بود.
آخرین وضعیت سرمایه شرکت بیمه دانا به چه صورت است؟
در انتهای سال ۱۳۹۸، سرمایه شرکت بیمه دانا، ۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بوده است که در سال ۱۴۰۰ با اخذ مجوز افزایش سرمایه به میزان ۱۳٫۱۴۵٫۷۴۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابیهای داراییهای ثابت به میزان ۱۹٫۴۵۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال رسیده است. البته برنامهریزیهایی نیز به منظور افزایش سرمایه شرکت از محلهای مختلف در دستور کار است که به محض اخذ موافقت از مراجع ذیربط و دریافت مجوزهای لازم، به صورت عمومی اطلاعرسانی خواهد شد.
برنامههای شرکت بیمه دانا در راستای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات مناسب به بیمهگذاران را چگونه ارزیابی میکنید؟
از آنجا که کلیه کسب و کارها، به سمت مشتری محوری (Customer-Oriented) حرکت کردهاند و مشتری را به عنوان هسته اصلی تصمیمگیریها قرار دادهاند و در حال حاضر نتایج تحقیقات بازار، حاکی از خلق انتظاراتی همچون دریافت خدمات سریع و دقیق در مشتریان میباشد، شرکت بیمه دانا در راستای سرعت بخشیدن در ارائه خدمات با دقت و کیفیت بالا، اقدامات و برنامههای مختلفی را طراحی، انجام و اجرا نموده است. در ادامه به برخی از این اقدامات و برنامهها اشاره خواهد شد: ایجاد و توسعه سامانههای هوشمند بیمهگری در راستای بهرهگیری از فناوریهای نوین کاربردی. بازطراحی فرآیندهای سازمانی به منظور چابکسازی، حذف فرآیندهای زائد و در نهایت، افزایش سرعت خدمات قابل ارائه به بیمهگذاران. توانمندسازی شبکه فروش از طریق آموزشهای مستمر به منظور افزایش کیفیت و سرعت خدمات قابل ارائه. طراحی، ایجاد و بهکارگیری خدمات الکترونیک در زمینه صدور و خسارت. بهرهگیری از سرمایه انسانی توانمند و کارا در ارائه خدمات به بیمهگذاران.
ارائه محصولات نوین بیمهای چه کمکی به افزایش درآمدزایی شرکت میکند و بیمه دانا چه برنامههایی در این خصوص دارد؟
بدون شک، ارائه محصولات نوین بیمهای میتواند به صورت مستقیم، کمک شایانی به افزایش درآمد شرکتهای بیمهای نماید. به عبارت دیگر، با ارائه محصولات نوین بیمهای، شرکتها میتوانند به دو روش درآمدزایی کنند. اول، با ارائه محصولات جدید، میتوانند مشتریان جدیدی را به خود جذب کنند و در نتیجه درآمد شرکت را افزایش دهند. دوم، با ارائه محصولات نوین به مشتریان قدیمی، میتوانند میزان وفاداری آنها به شرکت را افزایش و مانع خروج مشتریان (بیمهگذاران) قدیمی گردند؛ که وقوع موارد یاد شده، علاوه بر تقویت برند شرکت، سهم بازار و… نهایتا در درآمدزایی شرکت تاثیرگذار خواهد بود.
محصولات نوین بیمهای که بر اساس تحقیقات بازار، بررسی نیازها و روند مشتریان و به کمک فناوریهای جدید مانند اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و بلاکچین و…، طراحی و به بازار ارائه شده باشد، میتواند بیمهگذاران جدیدی را جذب نماید که افزایش حق بیمه تولیدی و کنترل و حتی کاهش خسارت به صورت همزمان در افزایش درآمد و سود خالص کسب شده شرکت تاثیرگذار است. در همین راستا، بیمه دانا نیز به دنبال طراحی و ارائه محصولات نوین بیمهای از طریق کانالهای متنوع ارتباطی و فروش خود است که در ادامه به برخی از برنامهها و اقدامات شرکت اشاره خواهد شد: انجام تحقیقات بازار و بررسی نیازها و روندهای مشتریان در زمینههای مختلف بیمهای. ایجاد و بهکارگیری تیمهای تخصصی و خلاق برای طراحی و توسعه محصولات نوین بیمهای با استفاده از فناوریهای روز. ایجاد و بهکارگیری کانالهای ارتباطی و فروش متنوع برای ارائه محصولات نوین بیمهای از جمله کانالهای الکترونیکی و بهرهگیری از پلتفرمهای نوین. تمرکز بر طراحی محصولات نوین بیمهای خرد با ارائه پوششهای منعطف و متناسب با نیاز بیمهگذاران. بهرهگیری از روشهای نوین معرفی محصولات به منظور آگاهی رسانی مؤثر به بیمهگذاران و ورود قدرتمند به بازار. بهرهگیری از فناوریهای نوین در مراحل مختلف چرخه عمر محصول به منظور کسب حداکثری سود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
شرکت فولاد خوزستان، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت فولاد کشور، با تدوین راهبردهای نوین و برگزاری دوازدهمین جلسه کمیته راهبری، گامی بلند در مسیر توسعه پایدار برداشته است.
بانک ملت در راستای تکمیل سبد محصولات خود، طرح گردونه را مبتنی بر قرعه کشی و بر اساس مانده حساب طراحی و ارائه کرد.
بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته آخر آبان ماه، با افزایش ۰.۶ درصدی به بالاترین میزان خود از ابتدای سال جاری تا امروز رسید.
مجمع عمومی فوقالعاده و مجمع عمومی عادی بطور فوقالعادهٔ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سهامیعام عصر روز چهارشنبه ۳۰ آبان با حضور ۸۱ درصد از سهامداران این شرکت در سالن مجتمع فرهنگی تلاش برگزار گردید.