اهمیت صنایع غذایی در تجارت ایران و آلمان

رویداد صبحانه کاری اعضای فعال در حوزه موادغذایی و ماشین‌آلات مرتبط با محوریت نمایشگاه فودتک آنوگا در محل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان برگزار شد.

به گزارش ماجرانیوز، در این رویداد که با حضور ۳۸ شرکت عضو اتاق ایران و آلمان و جمعی از اعضای کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران برگزار شد، اطلاعاتی مربوط به آخرین اخبار حوزه صنایع غذایی، نمایشگاه‌های آلمان در این زمینه و برنامه‌های آتی اتاق برای اعضای فعال خود در صنعت مواد غذایی با میهمانان به اشتراک گذاشته شد.

این رویداد با صحبت‌های شاهین اصغری، رئیس اتاق ایران و آلمان، در رابطه با برنامه‌های آتی هیات رئیسه جدید در برگزاری رویدادهای مرتبط با صنایع مختلف آغاز شد. او با تاکید بر اهمیت صنایع غذایی به عنوان یکی از صنایعی که کمتر تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته تاکید کرد و از برنامه اتاق برای ایجاد کمیسیون‌های صنایع مختلف خبر داد.

در ادامه خشایار عطایی، مدیر دپارتمان مشاوره بازرگانی، نکاتی در رابطه با صنعت مواد غذایی در آلمان با میهمانان به اشتراک گذاشت و به این نکته اشاره کرد که سهم ایران از تجارت مواد غذایی با آلمان تنها یک دهم درصد از کل حجم تجارت صنایع غذایی آلمان است.
به گفته او، با این حال بزرگ‌ترین مقصد صادراتی ایران در حوزه تجارت مواد غذایی، آلمان است.

استانداردهای غذایی و مجوزهای لازم برای صادرات مواد غذایی به اروپا، آخرین تکنولوژی‌ها و تجهیزات در حوزه بسته‌بندی موادغذایی و بازدید از نمایشگاه آنوگا فودتک، سایر صحبت‌های این جلسه بود.

در پایان نمایشگاه آنوگا فود تک (Anuga Foodtec) که از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ در کلن برگزار می‌شود، به میهمانان رویداد معرفی شد. در این نمایشگاه که هر ۳ سال یک بار برگزار می‌شود، بیش از هزار  شرکت فعال در حوزه صنایع‌غذایی و آشامیدنی، تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات موادغذایی، و شرکت‌های بسته‌بندی و فروش موادغذایی، آخرین دستاوردهای خود را با بیش از ۴۰ هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان (بیش از ۱۲۰ کشور) به اشتراک می‌گذارند.

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان قصد دارد هیاتی متشکل از اعضای فعال در صنعت غذا را برای حضور در این نمایشگاه همراهی کند.