به گزارش ماجرانیوز، دیجیتال[۱]، ارائهدهنده راهکارهای مولد هوش مصنوعی (GenAI)[۲] که بهطور خاص بر بخش بیمه تمرکز دارد و به اولین شرکت هوش مصنوعی متمرکز بر بیمه تبدیل شده است که از نمایندگان هوش مصنوعی[۳] به عنوان عنصر اصلی بنسازه فناوری خود استفاده میکند و این موضوع، عمدهترین پیشرفت فناوری شرکت مذکور تا به امروز محسوب میشود.
برخلاف راهکارهای هوش مصنوعی که تاکنون، تنها یک پاسخ واحد به یک درخواست را ارائه میدادند، نمایندگان هوش مصنوعی یک جریانکاری واقعی کامل را اجرا میکنند. در واقع، آنها با سایر نمایندگان هوش مصنوعی و نیز کارشناسان انسانی همکاری میکنند، اهداف مشترکی دارند و وظایف را برنامهریزی و اجرا میکنند.
از آنچه که ما درک میکنیم، نمایندگان هوش مصنوعی دارای شخصیت و قابلیتهای خاصی مجهز هستند که به آنها اجازه میدهند وظایف تعریفشدهای را به انجام برسانند.
شرکت دیجیتال تأیید دارد که قابلیت نمایندگان هوش مصنوعی در نسخه جدید راهکار دِرلِر ۳[۴]، در دسترس خواهد بود. این محصول، راهکار پرچمدار شرکت مذکور محسوب میشود.
همچنین، این راهکار به بیمهگران کمک میکند تا حجم وسیعی از اطلاعات و درخواستهای بدون ساختار را بررسی و ارزیابی کنند، مطالبات را خلاصه سازند، عوامل خسارت را شناسایی کنند و نیز بینش جمعآوری نمایند.
همچنین، شرکت دیجیتال اعلام کرده است که همه مشتریان این شرکت، به طور خودکار به نسخه جدید ارتقا خواهند یافت.
شرکت مذکور، این جهش قابلتوجه را در زمانی بسیار مناسب انجام میدهد و قصد دارد به اولین شرکت هوش مصنوعی در فضای بیمه تبدیل شود که این فناوری جدید را تولید و اجرا میکند.
آرنت گاسمن[۵]، مدیر عامل دیجیتال در اظهارنظر خود بیان کرد: «تعجبآور است که چگونه هوش مصنوعی مولد میتواند قابلیتهای بخش بیمه (و اتکائی) را تقویت کند. نمایندگان هوش مصنوعی به چالشهای متعددی میپردازند که صنعت ما با آن مواجه است، از کمبود افراد گرفته تا واکنش سریعتر پس از رویدادهای بزرگی همچون طوفان. یکی از مزیتهای اصلی نمایندگان هوش مصنوعی، آن است که میتوانند در جریانهای کاری موجود ادغام شوند، چراکه میتوانند با متخصصان انسانی، تعامل و ارتباط برقرار کنند.»
گاسمن اینطور نتیجهگیری میکند: «بیمه، یک کسب و کار پیچیده است که نمیتوان آن را تنها به هوش مصنوعی واگذار کرد. با این حال، سطح جدید نوآوری امکان افزایش کارایی کارشناسان بیمه را برای خودکارسازی کارهای وقتگیر و بازآفرینی عملیات بیمه، فراهم میسازد.»
ریچارد هانت[۶]، مدیر ارشد فناوری دیجیتال اظهار داشت: «هوش مصنوعی به عنوان نماینده، نشاندهنده تکامل بعدی هوش مصنوعی مولد است که میتواند به صورت مستقل عمل کند و مجموعه وسیعی از وظایف را از طرف کاربران انجام دهد. نمایندگان هوش مصنوعی میتوانند وظایف پیچیدهای را در زمینههای خاص، درک، تفسیر و اجرا کنند – به عنوان مثال در شرکت دیجیتال، در زمینه بیمه. نمایندگان هوش مصنوعی به پیشآموزش کمتری نیاز دارند، در حین کار یاد میگیرند، هرگز خسته نمیشوند یا شکایت نمیکنند. آنها دستیاران کاملی هستند.»
[۱] DGTAL
[۲] Generative AI
[۳] AI Agents
[۴] DRILLER
[۵] Arndt Gossmann
[۶] Richard Hundt
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: موفقیتهای بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود در اقتصاد کشور سرعت بیشتری به خود گرفته و امروز دستاوردهای آن با تلاش تمامی کارکنان بانک و شرکتهای تابعه، قابل دفاع است. ضمن اینکه باید از مسیر فعالیتهای سالهای گذشته و زحمات مدیران و کارکنان و پیشکسوتان بانک نیز دفاع کرد.
بانک تجارت که پیش از آغاز سال 1404 با ثبت افزایش 340 درصدی سرمایه، به بزرگترین بانک بورسی ایران تبدیل شد، حالا با افزایش 65 درصدی درآمدهای کارمزدی، رتبه نخست این حوزه را در میان شبکه بانکی به دست آورد.
رئیس کل بیمه مرکزی ضریب نفوذ بیمه در کشور را ۲.۱ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان نفوذ، بسته به سرانه درآمد مردم بد نیست.
شاخص کل بورس امروز ۲۳ هزار و ۳۲۳ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۹۶۶ هزار واحدی ایستاد.