اجرای طرح ویژه کسب‌وکارهای خرد در نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور

در راستای پیاده‌سازی طرح ویژه کسب وکارهای خرد و به منظور هم‌اندیشی و بررسی عملکرد استان‌های فعال در این بخش، نشستی دو روزه با حضور «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره، «احمدرضا کریمی» معاون شعب و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران و همچنین تعدادی از رؤسای دوایر ستادی در شهر مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش ماجرانیوز، در راستای پیاده‌سازی طرح ویژه کسب وکارهای خرد و به منظور هم‌اندیشی و بررسی عملکرد استان‌های فعال در این بخش، نشستی دو روزه با حضور «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره، «احمدرضا کریمی» معاون شعب و بازاریابی و همچنین تعدادی از رؤسای دوایر ستادی در شهر مشهد مقدس برگزار شد.

پیاده‌سازی طرح مذکور به منظور کمک به برنامه‌ریزی برای طراحی محصولات مناسب با ذائقه مشتریان و متناسب با جغرافیای هر استان در طراحی محصول، از اهداف این نشست بوده است.

در این مراسم، «ازگلی» با تأکید بر اجرای درست و صحیح  این پروژه بیان کرد: وسعت کسب‌وکارهای خرد بسیار زیاد است و باید به صورت تدریجی این پروژه را توسعه داد و در صورت موفقیت طرح، آن را به همه استان‌های کشور تعمیم داد.

وی ادامه داد: در فاز اول اجرای طرح، هر استان باید بر کسب‌وکار محلی آن استان و ظرفیت‌های جغرافیایی استان تمرکز کند و محصولاتی متناسب با آن را طراحی و پیشنهاد کند و با تهیه «بانک دانش» در آینده، آن را در اختیار دیگر استان‌ها قرار دهد.

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: چنانچه در این مسیر تجربه ناموفقی هم دیده شود، بخشی از دانش ما را تشکیل داده و باید ایده‌های ناموفق مورد بازبینی قرار گیرد.

ازگلی با اشاره به ظرفیت پلتفرم‌های بازاریابی به عنوان ابزاری کاربردی در پیشبرد طرح گفت: این مدل‌ها می‌توانند به صورت تخصصی در این حوزه وارد شوند و ضمن افزایش کیفیت اجرای طرح، فرآیند انجام آن را نیز تسریع بخشند.

وی تخصیص دستگاه‌های کارتخوان به مشتریان در اجرای این طرح را مهم برشمرد و افزود: دستگاه‌های تخصیص داده شده باید با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و کیفی‌سازی آن‌ها باید همواره مدنظر باشند.

عضو هیأت مدیره بانک، اولویت نخست بازاریابی را پرداختن به کسب‌وکارهای دارای زنجیره ارزش بیشتر دانست و افزود: پیگیری این زنجیره ارزش، علاوه بر افزایش ماندگاری پول، زحمات همکاران را در این مسیر تثبیت می‌کند بنابراین بهتر است به کسب‌وکارهایی پرداخته شود که زنجیره ارزش کامل‌تری دارند.

بررسی اطلاعات نادرست مشتریان در این طرح

در ادامه این مراسم «کریمی» ضمن قدردانی از استان‌های فعال در این بخش گفت: بررسی عملکرد استان‌ها به‌صورت مستمر و به اشتراک گذاشتن تجارب کسب شده، در هموار کردن مسیر پیش‌ رو بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: باید طرح ویژه کسب‌وکارهای خرد در دو بخش مشتریان قدیمی و جدید به صورت همزمان و با جدیت پیگیری شود؛ چرا که می‌تواند در سیاست‌های کلان بانک در آینده بسیار مؤثر باشد.

کریمی افزود: اهمیت این پروژه بر کسی پوشیده نیست و عملکرد استان‌ها به عنوان مجریان طرح بسیار مهم است.