به گزارش ماجرانیوز،غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا بیان داشت: بانک سینا، در سالیان گذشته علیرغم موفقیتهایی که کسب کرده، از حیث مدل کسبوکار، با کمبودهایی مواجه بوده است که در راستای رفع آن، از ابتدای مردادماه سال ۱۴۰۱ در قالب کارگروههایی، فرآیند آسیبشناسی را شروع کردیم که طی آن تعداد یکهزار و ۳۱۹ مسئله شناسایی شد. وی افزود: با جمعبندی موضوعات، به پنج مسئله کلیدی در بانک رسیدیم و برای برونرفت از این مشکلات، دو راهبرد «توسعه خطوط کسبوکار» و «توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی» را در دستور کار قرار دادیم. فتحعلی خاطرنشان کرد: در نگاه جدید کسبکاری، به عنوان یک بانک تجاری باید بتوانیم با مشتریان به صورت فعالانه تعامل کنیم و از طریق خطوط چهارگانه کسبوکار بانک شامل «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی»، «بانکداری اجتماعی» و «بانکداری خرد»، سهم بهسزا و قابل قبولی در صنعت بانکداری کشور داشته باشیم.
مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: یکی دیگر از راهبردها که با جدیت در بانک پیگیری میشود، موضوع توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی است. از آنجا که شرکتهای فناوری بزرگ دنیا به حوزه صنعت بانکداری مخصوصاً به حوزه پرداخت ورود کردهاند و این موضوع در کشور ما هم تا حدودی مصداق دارد، بانک سینا، این موضوع را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دستور کار خود قرار داد.
فتحعلی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در حوزه پرداخت، رقابت سنگینی بین بانکها، شرکتهای فناوری و فینتکها وجود دارد و بانک سینا تلاش مضاعفی دارد تا در قالب بانکداری دیجیتال، سطح بهرهوری را افزایش داده و خدمات مورد نیاز گروههای مشتریان را به صورت شخصیسازیشده در سرزمین هوشمند سینا ارائه کند.
مدیرعامل بانک سینا با تأکید بر عزم و اراده این بانک در توسعه خدمات زنجیره ارزش، افزود: «سیبانک» به عنوان نخستین محصول سرزمین هوشمند سینا در حوزه بانکداری خرد با هدف ارائه تمام سرویسهای مورد نیاز مشتریان به صورت غیرحضوری نظیر افتتاح سپرده، پرداخت تسهیلات و بسیاری دیگر از موضوعات در قالب حوزه پرداخت که اصطلاحاً «خدمات پایه بانکداری» از آن نام برده میشود، به بهرهبرداری رسیده است.
وی در خصوص راهاندازی «باشگاه مشتریان بانک سینا» نیز گفت: با وجود فعالیت چندین ساله بانک در حوزه بانکداری، متأسفانه در بحث باشگاه مشتریان کمفروغ بودیم و توجه ویژه به حوزه باشگاه مشتریان و بالابردن سطح وفاداری مشتریان نداشتیم.
به گفته فتحعلی، باشگاه مشتریان بانک سینا از ابتدا دیماه در دسترس گروههای مشتریان خواهد بود و امیدواریم از این طریق بتوانیم به صورت متمرکز، مداوم و دامنهدار ارتباط خوب و منطقی با مشتریان داشته باشیم تا سطح انتظارات، ذائقه و نوع نگاه آنها را نسبت به بانک بسنجیم و در فرآیند شخصیسازی محصولات و خدمات بانک سینا، به نحوی شایسته و مطلوب عمل کنیم.
مدیرعامل بانک سینا در بخشی از سخنان خود به نهمین همایش و نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد و گفت: این بانک با آگاهی از اهمیت بانکداری دیجیتال و پیشرفتها و دستاوردهایی که در حوزه دیجیتال داشته و همچنین پلتفرمهایی که عملیاتی و رونمایی کرده، در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران حضور مؤثر و فعالی خواهد داشت.
وی گفت: نظر ما بر این است که این پلتفرمها را در اختیار مشتریان و فعالان اقتصادی قرار بدهیم تا با بانکداری پلتفرمی بیشتر آشنا شوند و بتوانیم در حوزه بانکداری دیجیتال، در نظام بانکی کشور، ایفای نقش مؤثرتری نسبت به گذشته داشته باشیم.
فتحعلی برگزاری چنین رویدادهایی را انگیزهای برای رقابت سالم بین بانکها با هدف رشد کمی و کیفی موضوعات نوآورانه و دیجیتالی دانست و گفت: تأثیر برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران بر اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری بسیار زیاد است و امیدواریم امسال نیز شاهد برگزاری هرچه مطلوبتر این نمایشگاه باشیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با حضور سید علی مدنی زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و در این نشست، عملکرد چند ماه اخیر بزرگترین شرکت بیمهای کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
عملکرد مطلوب بانک مسکن در طرح نهضت ملیطرح نهضت ملی مسکن با هدف خانهدار کردن اقشار کمدرآمد و متوسط آغاز شد، اما سهم ناچیز بانکها در پرداخت تسهیلات، عملاً بار اصلی تأمین مالی را بر عهده بانک مسکن گذاشته است. این بانک با وجود محدودیت منابع، بیشترین تسهیلات را به متقاضیان اختصاص داده و نقش محوری در پیشبرد پروژهها داشته است، با این حال کارشناسان و نمایندگان مجلس تأکید میکنند که بدون ورود جدی دیگر بانکها، تحقق اهداف این طرح ملی با دشواریهای بیشتری روبهرو خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح آخرین وضعیت متغیرهای اقتصادی کشور و برنامه های سیاستگذار پولی گفت: علائم بازگشت در متغیرهای کلان اقتصادی نشان از بازیابی اقتصاد و بازگشت به شرایط باثبات دارد و در نیمه دوم سال امیدواریم شاهد وضعیت اقتصادی باثبات و مثبت در متغیرهای کلان در اقتصاد کشور باشیم. وی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای توزیع عادلانه تسهیلات و تامین مالی بین مناطق و استان های کشور بر مبنای آمایش سرزمین و نقشه توسعه صنعتی خبر داد.
دولت برنامه دارد که کالابرگ الکترونیک هرماه به هفت دهک درآمدی اختصاص یابد؛ موضوع اصلی اما، تأمین اعتبار این طرح است که با توجه به کسری بودجه بالا و همچنین چالشهایی که برای تأمین منابع یارانه نقدی ماهانه وجود دارد، میتواند به مانعی برای کالابرگ ماهانه تبدیل شود.
شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.