به گزارش ماجرانیوز، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۳ بیمه کوثر که در سامانه کدال منتشر شده است، نشاندهنده ادامه روند رو به رشد این شرکت در سال ۱۴۰۳ است.
بیمه کوثر در آذرماه ۱۴۰۳ با صدور ۴،۰۱۶ میلیارد تومانی حق بیمه، موفق به ثبت رشد ۱۱۰ درصدی در مقایسه با آذرماه ۱۴۰۲ شد. این افزایش چشمگیر نشاندهنده رشد چشمگیر فروش این شرکت و اثربخشی سیاستهای بازاریابی و توسعه خدمات آن است.
مجموع حق بیمه صادره بیمه کوثر نیز از ابتدای سال تا پایان آذر ۱۴۰۳ به ۲۰،۷۳۹ میلیارد تومان رسیده که نشاندهنده رشد ۱۰۱ درصدی نسبت به رقم ۱۰،۳۱۲میلیارد تومانی حق بیمه مدت مشابه سال گذشته است و حاکی از رشد سهم بازار بیمه کوثر و افزایش اعتماد مشتریان به خدمات این شرکت است.
همچنین مجموع خسارت پرداختی بیمه کوثر تا پایان آذر ۱۴۰۳ به ۸،۹۳۲ میلیارد تومان رسیده است. این رقم در مقایسه با خسارت ۵،۳۲۲ میلیارد تومانی مدت مشابه سال گذشته، تنها ۶۶ درصد رشد را نشان میدهد. اگرچه این افزایش نشاندهنده رشد تعهدات مالی شرکت است، اما در مقایسه با رشد ۱۰۱ درصدی حق بیمه صادره، بیانگر بهبود کارایی و کنترل دقیقتر بر فرآیندهای ارزیابی و پرداخت خسارت است.
این رشد کنترلشده خسارتها میتواند ناشی از مدیریت ریسک، استفاده از ابزارهای تحلیل داده برای پیشبینی خسارتها و بهبود فرآیندهای ارزیابی باشد.
نسبت خسارت، بهبود چشمگیر در عملکرد مالی
یکی از مهمترین شاخصهای ارزیابی عملکرد یک شرکت بیمه، نسبت خسارت است. این نسبت در بیمه کوثر از ۵۱.۶ درصد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به۴۲.۶ درصد در سال ۱۴۰۳ کاهش یافته است.
کاهش ۹ درصدی در این شاخص کلیدی، نشاندهنده مدیریت بهینه ریسک در زمان صدور بیمه نامه و کنترل فرایندهای پرداخت خسارت است که منجر به کاهش رشد خسارتهای پرداختی نسبت به رشد حق بیمه صادره شده است.
ثبت سود ۸۶۰ میلیارد تومانی از محل معاوضه املاک
یکی دیگر از اقدامات بیمه کوثر در سال ۱۴۰۳ که به تازگی اطلاعات آن در دسته گروه الف در سامانه کدال منتشر شده است، معاوضه یکی از املاک این شرکت با ملکی در خیابان خرمشهر است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از محل معاوضه این دو ملک، سودی معادل ۸۶۰.۸ میلیارد تومان نصیب این شرکت بیمه شده است.
عملکرد آذرماه ۱۴۰۳ بیمه کوثر بیانگر موفقیت در پیادهسازی استراتژیهای رشد پایدار و مدیریت ریسک است. رشد سریع حق بیمه صادره همراه با کنترل بیشتر بر ارزیابی و پرداخت خسارتها و بهبود نسبت خسارت، نشاندهنده عملکردی برنامهریزی شده است.
بیمه کوثر با تمرکز بر نیازهای اساسی بازار، تنوع در ارائه محصولات بیمهای و بهبود فرآیندهای داخلی، توانسته است جایگاه خود را در بازار بیمه ایران ارتقا دهد و نویدبخش ادامه موفقیتهای آن در آینده باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
بانک صادرات ایران طی یک سال گذشته و با بهرهبرداری از بخش تسهیلات آنلاین «سپینو» تا پایان مهرماه سالجاری، 7 هزار و 255 فقره وام بهصورت آنلاین و غیرحضوری به مشتریان پرداخت کرده است
به مناسبت بیست و دومین سالروز تأسیس شرکت بیمه ملت، جشنواره ویژه با تخفیفها و جوایز متنوع برگزار میشود.
بانک سینا ،از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، با پرداخت تسهیلات و تعهدات بانکی، 201 همت منابع مالی در اختیار بخشهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی قرار داده است.
بانک مرکزی برای موسسه اعتباری ناتراز ملل هیئت سرپرستی تعیین کردهیأت عالی بانک مرکزی با هدف صیانت از منافع کلان کشور، با استناد به ماده 30 قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از مجمع عمومی، هیأت مدیره و هیأت عامل مؤسسه اعتباری غیربانکی ملل پس از آنکه اقدامات نظارتی و انتظامی و برنامههای اصلاحی و بازسازی متخذه در قبال مؤسسه اعتباری غیربانکی ملل، توسط هیأت مدیره آن مؤسسه اعتباری به انجام نرسید، سلب اختیار کرد. اعضای هیأت سرپرستی موقت مؤسسه اعتباری مذکور توسط بانک مرکزی منصوب و از امروز 25 آبان عهده دار مسئولیت شدند. با انجام برنامههای اصلاحی و بازسازی مورد نظر بانک مرکزی، شاخصهای سرمایه و نقدینگی مؤسسه اعتباری ملل به وضعیت مطلوب و متعارف خواهد رسید.
شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.