سفر هیات رئیسه اتاق ایران و آلمان به یزد

در راستای برنامه افزایش ارتباط با اتاق‌های استانی ایران، رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در سفری به استان یزد، ضمن ملاقات با استانداری و نمایندگان بخش خصوصی این استان، طی نشستی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد تفاهمنامه‌ای برای گسترش روابط تجاری این استان و آلمان امضا کردند.

به گزارش ماجرانیوز، در این سفر، شاهین اصغری، رئیس و فراز جبلی، مدیرعامل اتاق ایران و آلمان، در جلسه‌ای با محوریت «صادرات غیر نفتی» با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، معاونت و مدیران کل استانی و فعالان بخش خصوصی، میهمان استانداری یزد بودند. در این جلسه، ضمن بررسی و مرور ظرفیت‌های تجارت خارجی یزد و ارتباط اقتصادی با آلمان، درباره نقش اتاق ایران و آلمان در توسعه روابط تجاری بین دو کشور صحبت شد.

همچنین، جلسه مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد برگزار شد. در این جلسه، غیر از اصغری و جبلی، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، نایب‌رئیس اتاق ایران و آلمان و ابراهیم جمیلی و رابرت وبر، اعضای این هیات رئیسه نیز به صورت آنلاین حضور داشتند. در نتیجه این جلسه، تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق ایران و آلمان و اتاق یزد با موضوع گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به امضای شاهین اصغری و مجتبی دستمالچیان، روسای دو اتاق آلمان و یزد رسید و قرار شد میز اتاق ایران و آلمان برای تسهیل همکاری‌ها در اتاق یزد ایجاد شود.

رئیس اتاق ایران و آلمان نیز این نشست را شروعی برای همکاری‌های بیشتر عنوان کرد: «هم‌زمان با آغاز به کار دوره هیات جدید بنا داشتیم ارتباط را با استان‌ها افزایش دهیم؛ با توجه ‌به اینکه یزد از استان‌های صنعتی است و کارآفرینان بزرگ به جامعه صنعت معرفی کرده است، یکی از اولین مقصدهای ما برای گسترش روابط بود. روابط ایران و آلمان در تاریخ همواره روابط دوستانه و نزدیک بوده است و مسائل سیاسی نتوانسته روابط دوستانه و تجاری بین ایران و آلمان را تحت تاثیر قرار دهد. امروز اینجا هستیم تا با کمک هم این روابط را مستحکم‌تر کنیم و ارتباط صنایع ایرانی و آلمانی را گسترش دهیم. اتاق ایران و آلمان به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین اتاق مشترک با تمام ظرفیت‌ها در کنار اتاق یزد خواهد بود تا در سایه همکاری‌های مشترک به اهداف خود دست یابیم».

همچنین مجتبی دستمالچیان، رئیس اتاق یزد با اشاره به روابط تاریخی و گسترده تجاری ایران و آلمان گفت: «یکی از اولویت‌های اصلی ما برطرف‌کردن مشکلاتی است که تاجران دو کشور با آن مواجه هستند. ما باید تلاش کنیم تا با هم‌فکری و همکاری نزدیک این موانع را از میان برداریم و مسیر را برای فعالیت‌های تجاری آسان‌تر کنیم. دستمالچیان افتتاح میز اتاق مشترک ایران و آلمان در یزد را گامی بزرگ در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی عنوان کرد.»

سید فراز جبلی مدیر عامل اتاق مشترک ایران و آلمان نیز این نشست را بابی برای آغاز همکاری‌های بیشتر عنوان کرد: «فرصت خوبی است تا بتوانیم توان و ظرفیت‌های موجود را شناسایی و برای همکاری‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم». جبلی همچنین به بررسی و تشریح برخی مسائل فعالان اقتصادی ایران در زمینه ارتباط با تجار و بازرگانان آلمان پرداخت.

در حاشیه این سفر، اعضای هیات رئیسه از کارخانه الکترو کویر یزد به دعوت از گروه شرکت‌های الکترو یزد بازدید کردند.