رییس کل بیمه مرکزی:

برقراری ارتباط موثر میان صنعت بیمه و جامعه نیازمند تعامل فعال با رسانه‌ها است

تلاش صنعت بیمه کشور باید بر این باشد که از وضعیت نسبتاَ درون‌گرای فعلی به ارتباط سازنده و گسترده با بقیه جامعه اعم از بنگاه، خانوار و جامعه مدنی که یکی از ارکان آن رسانه‌های جمعی فراگیر است حرکت کند.

به گزارش ماجرانیوز، پرویز خسروشاهی با بیان این مطلب درجلسه هم اندیشی با صاحب نظران و فعالان بیمه ای که با حضور رسانه های سراسری برگزار شد، گفت:  سیاست بیمه مرکزی نظارت بر صنعت بیمه است نه ریاست بر آن و در این نگاه بیمه مرکزی منطقا باید تمرکز خود را بر کنترل توانگری اعم از کفایت سرمایه، ذخیره گیری، سرمایه گذاری، مطالبات و فرایند پرداخت خسارت شرکت ها قرار دهد.

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد:  تجربه سایر کشورها هم نشان داده است که اگر این نگاه بر فرایند های بیمه ای حاکم باشد، هم نتیجه بهتری گرفته می شود و هم مشکلات به نحو موثرتری اصلاح می شوند.

خسروشاهی ادامه داد: رویکرد نهاد ناظر مانند یک داور بازی فوتبال باید بگونه‌ای باشد که در عین حفظ زیبایی های بازی، نتیجه و کم و کیف بازی هم تحت تأثیر رفتارهای خارج از مقررات قرار نگیرد.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه فقط بیمه مرکزی نیست گفت: از رسانه های سراسری انتظار می رود که برای دریافت اخبار و اطلاعات بیمه ای فقط به بیمه مرکزی اکتفا نکنند و از سایر ارکان بیمه مانند سندیکای بیمه گران و شرکت ها نیز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بیمه مرکزی نظارتی بر فعالیت رسانه هایی که در حوزه بیمه فعالیت می کنند ندارد و صنعت بیمه اطلاعات و اخبار خود را از طرق مختلف به اطلاع مردم می‌رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  یکی از تفاوت های اصلی بخش بیمه با بخش‌هایی مانند بانک و بورس این است که اغلب فعالان بخش بیمه، بصورت خصوصی و به شکل ذره‌ای اما افقی و گسترده دراقصا نقاط کشور با رویکردی نسبتاَ درون‌گرا فعالیت می کنند وهمین به رسانه‌های بیمه‌ای نیز شکل و شمایل خاص خود داده است.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش پایانی صحبت‌های خود توضیحاتی در خصوص سوابق و مشکلات مربوط به پرداخت خسارت افت قیمت خودرو و خودروهای نامتعارف ارائه داد.

گفتنی است در این جلسه که با حضورنمایندگان  خبرگزاری های فارس، ایسنا، ایلنا، تسنیم، مهر، موج ،دانشجو، خبرگزاری صداوسیما، باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه های دنیای اقتصاد و هفت صبح و پایگاههای خبری خبر آنلاین  و تابناک برگزار شد،  هریک از حاضران به ارایه دیدگاههای خود پرداختند.

«راهکارهای افزایش سهم بیمه در رسانه های سراسری و بهره گیری مناسب از این توانمندی برای ارایه خدمات بیمه ای»،« تعریف و تبیین محورهایی برای تهیه و تنظیم اخبار و اطلاعات بیمه ای» ،« برنامه ریزی مناسب برای ارایه شفاف اطلاعات به رسانه ها»، « لزوم اخذ تصمیم های درست در زمانهای مناسب»، «در دسترس بودن مدیران و مسوولان برای پاسخگویی مناسب به رسانه ها» و «مسائل مربوط به افت قیمت خودرو و خودروی نامتعارف» از جمله مهم ترین محورهایی طرح شده توسط حاضران در این جلسه بود.