به گزارش ماجرانیوز، سیدمجید پوراحمدی با اعلام این خبر و تشریح جزئیات آن اظهار داشت: در عمل به سیاست های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری کشور و افزایش رفاه اجتماعی آنان، طرح بیمهی تأمین اجتماعی در سال ۱۳۸۱ تدوین شد و از سال ۱۳۸۵، این امر به صندوق اعتباری هنر واگذار شد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه خاطر نشان کرد: بیمه اعضای صندوق اعتباری هنر ذیل بیمهی حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف میشود. در این نوع بیمه رابطه کارگر و کارفرمایی حاکم نبوده و متقاضیان این بیمه می توانند بسته به نوع خدمات، یکی از طرح ها با نرخ ۱۴، ۱۸ و ۲۷ درصد را انتخاب کنند و از خدمات آن بهره مند شوند.
وی در عین حال تصریح کرد: متقاضیان هر طرحی رو انتخاب کنند، صندوق اعتباری هنر بین ۳۷ تا ۷۱ درصد حق بیمه ماهانه اعضا را (براساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال) به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت میکند.
رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به تغییر عنوان بیمه تأمین اجتماعی اعضای صندوق گفت: تمامی معرفی شدگان اعم از نویسندگان، هنرمندان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت براساس مفاد تفاهم نامه منعقده به عنوان نویسندگان نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام میکردند. به دلیل عدم هماهنگی رسته و رشته زمینه فعالیت بیمه شدگان با نام اعمال شده در سوابق بیمه تأمین اجتماعی، با پیگیری صندوق اعتباری هنر از این پس سوابق بیمه تأمین اجتماعی تمامی اعضای این صندوق از عنوان نویسندگان به بیمه اصحاب فرهنگ و هنر ارتقاء یافت.
وی در ادامه افزود: این عنوان به سوابق گذشته بیمه شدگانی که پیش از این از سوی صندوق هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و بیمه شدند نیز تسری داده شد و اکنون در سامانه سوابق تامین اجتماعی قابل مشاهده است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان خاطر نشان کرد: بیمه تأمین اجتماعی، یکی از مهمترین خدمات صندوق اعتباری هنر به جامعه فرهنگ و هنر کشور محسوب می شود و صندوق هیچ محدودیتی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن اعضا قائل نیست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مدیر بیمههای درمان، عمر و حادثه بیمه سرمد با اعلام قرارگرفتن بیمه سرمد در مسیر هوشمندسازی فرآیند ارزیابی خسارت گفت: بیمه سرمد به منظور مدیریت صحیح در ارزیابی خسارت و همچنین کاهش درگیری نیروی انسانی با فرایندهای اجرایی ثابت و تکراری که منجر به فرسایشی شدن انجام عملیات بیمهگری و کاهش دقت ارائه خدمات میشود، در حال سیستمی کردن فرایند ارزیابی خسارات با استفاده از امکانات و دسترسیهای ایجاد شده از طریق هوش مصنوعی (AI) است.
مدیرعامل بانک ملت در سفر به استان سمنان از سه شرکت بزرگ در این استان بازدید و با مدیران عامل این شرکت ها در زمینه توسعه همکاری های بانکی و سرمایه گذاری گفت و گو کرد.
بیمه اتکایی ایرانمعین طی سالهای گذشته توانسته جایگاه خود را در بازار بیمه کشور تثبیت کند. این شرکت با در اختیار داشتن 13 درصد بازار اتکایی کشور، بهعنوان یکی از مهمترین بازیگران بازار بیمه اتکایی کشور شناخته میشود و بررسی عملکرد بیمه اتکایی ایران معین در دو سال گذشته، نشاندهنده موفقیت در بهکارگیری استراتژیهای کارآمد در مدیریت پرتفوی، افزایش سودآوری و کاهش ریسک است.
بانک مسکن در راستای مساعدت مشتریانی که موفق به بازپرداخت به موقع اقساط تسهیلات خود نشدهاند و با هدف بازگشت مطالبات به چرخه اعتباردهی و تداوم ارائه تسهیلات به مشتریان جدید، طرح «پویش» را تا پایان سال ۱۴۰۳ ارائه کرد.