بانک صادرات با قرارگیری در جایگاه نخست بانکهای بورسی کشور محقق کرد؛

رشد ۵۴ هزار درصدی درآمدهای سرمایه گذاری بانک صادرات طی ۸ ماه

بانک صادرات در پایان آذرماه 1402 درآمدهای سرمایه گذاری خود را 51 هزار و 340 میلیارد ریال می بیند که این موضوع رشد 54 هزار درصدی درآمدهای سرمایه گذاری طی 8 ماه و قرارگیری در جایگاه نخست بانکهای بورسی از حیث را گزارش می کند.

به گزارش ماجرانیوز به نقل از رصدنیوز ،صنعت بانکداری از ارکان بسیار مهم اقتصاد هر کشور به شمار میرود که به دلیل ارائه خدمات متنوع مالی و اعتباری، نقش تعیین کننده ای را در توسعه و رشد اقتصادی کشورها ایفا میکند. با جهانی شدن صنعت بانکداری استفاده از استراتژیهای تنوع درآمدی برای بهبود ارزش و عملکرد از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.

یکی از مهمترین نتایج تحولات بانکی در ایران پیاده سازی سیاستهای تنوع در درآمدزایی بانکهاست که برای مدیران بانکها، سهامداران و اقتصاددانان مالی اهمیت زیادی دارد.

در گذشته بانکها سپرده های مازاد در دسترس مردم را جمع آوری می کردند و با دادن وام به افراد نیازمند، وظیفه سنتی خود، یعنی واسطه گری را میان سپرده گذاران و وام گیرندگان ایفا می کردند، در عصر حاضر، موسسات مالی و بانکها برای تجهیز منابع مالی نیاز به تغییرات اساسی در محصولات و خدمات دارند و با خدمات ساده و ساختار سنتی بانکداری و واسطه گری نمی توانند در عرصه های جهانی به تجهیز منابع بپردازند. در بانکداری نوین، بانکها در زمینه های مالی غیر بانکی خدمات متعددی را به مشتریان ارایه میدهند و ارایه خدمات نوین مانند بانکداری سرمایه گذاری، انجام امور بیمه و مسکن و تولید باعث شده است تا منابع جدیدی به سوی بانکها سرازیر شود.

 درآمد سرمایه گذاری بانکها خصوصاً در چهارچوب اقتصاد دستوری از اهمیت ویژه ای برخوردارست چرا که می تواند منابعی جدیدی را برای افزایش نقدینگی و سرمایه در گردش برای مدیران بانکی ایجاد کند و در نتیجه بانکها را به محلی برای جذب سرمایه و منبع قابل اطمینانی برای مشارکت های بزرگ تبدیل کند که در دو دهه گذشته این اتفاق در کشور در حال رخ دادنست. هرچند که ماهیت خصولتی بودن برخی بانکها مانع از آزادی عمل مدیران بانکی در این زمینه می شود.

بانک صادرات پیشرو در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری

رقابت بانکهای کشور در زمینه سرمایه گذاری با پرهیز از بنگاهداری که از حدود پنج سال پیش تا کنون رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته نشان می دهد که بسیاری از بانکهای کشور برای حضور حداکثری در صنعت بانکی و انتفاع سهامداران تمرکز ویژه ای روی موضوع سرمایه گذاری ها دارند.

بررسی درآمدهای سرمایه گذاری بانکهای بورسی کشور نشان می دهد که در پایان آذرماه سال جاری بانک صادرات با مجموع ۵۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال بیشترین میزان درآمد سرمایه گذاری بانکهای بورسی را از آن خود کرده که این مسئله می تواند آورده های قابل توجهی را برای ساختار مالی بانک صادرات به همراه داشته باشد.

نکته قابل در میزان درآمدهای سرمایه گذاری بانک صادرات رشد آبشاری آن است بطوریکه درآمدهای سرمایه گذاری این بانک در پایان نه ماهه ۱۴۰۲ نسبت به اردیبهشت ماه رشد ۵۳.۷۹۵ درصدی داشته که جهش بسیار قابل ملاحظه ای ست.

گفتنی ست درآمدهای سرمایه گذاری بانک صادرات در اردیبهشت ماه ۹۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال بود.