به گزارش ماجرانیوز، محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری، کشتی و هواپیمای این شرکت،ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۹۰درصد بودجه شرکت در رشته حمل و نقل محقق شده و وضعیت پرتفوی شرکت در این رشته مطلوب است.
وی افزود: رشتههای بیمهای شامل حمل و نقل کالا (باربری)، بدنه کشتی و بدنه هواپیما تحت پوشش بیمه باربری قرار دارد و شرکت بیمه معلم با تمام توان به فعالیت خود در این حوزه مشغول است.
مدیر بیمه باربری، کشتی و هواپیما همچنین گفت: بیمه های حمل و نقل کالا به صورت قابل اطمینانی زیانهای مالی کالاهای تجاری را درصورت تحقق خطرات مرتبط با حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی مورد پوشش قرار میدهد و طبق قراردادهای موجود، بیمهگر جبران خسارت و نیز تقبل هزینههای احتمالی ناشی از حمل کالا را به عهده میگیرد.
حبیبی در ادامه با بیان این نکته که در صنعت بیمه سهم بیمه باربری حدود ۲ درصد است، اضافه کرد: علت پایین بودن این سهم نسبت به رشتههای دیگر این است که همه مردم کار تجاری یا صادرات و واردات انجام نمیدهند و تعداد کمی از افراد در این حیطه مشغول فعالیت هستند؛ بنابراین شرکتهای بیمه هم سهم اندکی از پرتفوی خود را به این رشته اختصاص دادهاند.
وی تأکید کرد: انواع بیمههای باربری عبارتند از بیمههای وارداتی، بیمههای صادراتی، ترانزیت و بیمههای داخلی که با توجه به تخصصی بودن این رشته و لزوم برخورداری نمایندههای فعال در این زمینه، تعداد نمایندگان شرکتهای بیمه که در حوزه باربری فعالیت میکنند، بسیار محدود است.
سهم بیمه معلم از بیمه تخصصی کشتیها
محمد حبیبی، مدیر بیمه باربری، کشتی و هواپیما با بیان این نکته که در حال حاضر ۳۸درصد سهم بازار از بیمه دریایی در اختیار بیمه معلم است، افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۷ به این حوزه ورود کرد؛ سعی شد فعالان این حوزه که همگی آشنا به امور بودند را جذب کنیم و در حال حاضر افراد متخصص در زمینههای مختلف به صورت تخصصی در این حوزه مشغول به همکاری با بیمه معلم هستند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از علتهای موفقیت بیمه معلم در رشته کشتی این بوده که بیمه مرکزی پوششهای اتکائی مربوطه را به خوبی تامین کرده است.
مدیر بیمه باربری، کشتی و هواپیما شرکت بیمه معلم در ادامه گفت: در بیمه کشتی، شرکت بیمه با توجه به نوع شناور، مسئول جبران خسارت بدنه شناورها است و در بعضی از پوششها مسئولیت ناشی از تصادف و همچنین زیان همگانی نیز تحت پوشش قرار میگیرد و در صورتی که بدنه و ماشینآلات و تأسیسات آن به علت وقوع هر یک ازخطرات بیمهشده، زیان وارده به بیمهگذار را تا حدأکثر مبلغی که به عنوان ارزش مورد بیمه در بیمهنامه تعیین میشود با توجه به شرایط و مقررات بیمه نامه جبران میکند.
حبیبی همچنین اظهار داشت: با وجودی که ضریب خسارت کل صنعت در این رشته ۲۵ تا ۳۰ درصد است اما بیمه معلم توانسته با ضریب خسارت ۱۰درصد عملکرد موفقی را در این رشته رقم زده و در کل صنعت رتبه ۱۱ را به خود اختصاص دهد.
وی تأکید کرد: به منظور توسعه بیمههای حمل و نقل توصیه میشود شرکتهای تجاری ایران، قراردادهای فروش خود را بر اساس ترم CIF تنظیم نمایند که شرکتهای بیمه ایرانی بتوانند پوششهای بیمهای لازم را به صادرکنندگان کالا ارائه نمایند.
مدیر بیمه باربری، کشتی و هواپیما در ادامه گفت:ترکیب پرتفوی بیمه معلم در رشته حمل و نقل کالا بسیار مطلوب است؛ به طوریکه ۳۰ درصد به بیمه باربری وارداتی، ۶۰ درصد به بیمه باربری صادراتی و مابقی به بیمههای داخلی تعلق دارد و جالب است بدانید که رشته کشتی در جایگاه چهارم در پرتفوی بیمه معلم است.
حبیبی، از انعقاد قرارداد جدید بیمه حمل و نقل کالا با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این همکاری جدید در مراحل عملیاتی قرار دارد و به زودی اطلاعرسانی خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با حضور سید علی مدنی زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و در این نشست، عملکرد چند ماه اخیر بزرگترین شرکت بیمهای کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
عملکرد مطلوب بانک مسکن در طرح نهضت ملیطرح نهضت ملی مسکن با هدف خانهدار کردن اقشار کمدرآمد و متوسط آغاز شد، اما سهم ناچیز بانکها در پرداخت تسهیلات، عملاً بار اصلی تأمین مالی را بر عهده بانک مسکن گذاشته است. این بانک با وجود محدودیت منابع، بیشترین تسهیلات را به متقاضیان اختصاص داده و نقش محوری در پیشبرد پروژهها داشته است، با این حال کارشناسان و نمایندگان مجلس تأکید میکنند که بدون ورود جدی دیگر بانکها، تحقق اهداف این طرح ملی با دشواریهای بیشتری روبهرو خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح آخرین وضعیت متغیرهای اقتصادی کشور و برنامه های سیاستگذار پولی گفت: علائم بازگشت در متغیرهای کلان اقتصادی نشان از بازیابی اقتصاد و بازگشت به شرایط باثبات دارد و در نیمه دوم سال امیدواریم شاهد وضعیت اقتصادی باثبات و مثبت در متغیرهای کلان در اقتصاد کشور باشیم. وی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای توزیع عادلانه تسهیلات و تامین مالی بین مناطق و استان های کشور بر مبنای آمایش سرزمین و نقشه توسعه صنعتی خبر داد.
دولت برنامه دارد که کالابرگ الکترونیک هرماه به هفت دهک درآمدی اختصاص یابد؛ موضوع اصلی اما، تأمین اعتبار این طرح است که با توجه به کسری بودجه بالا و همچنین چالشهایی که برای تأمین منابع یارانه نقدی ماهانه وجود دارد، میتواند به مانعی برای کالابرگ ماهانه تبدیل شود.
شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.