معرفی ۳ آلت کوین که باید در این هفته تحت نظر داشته باشید

تثبیت قیمت بیت کوین و موقعیت آن در بالای مرز ۶۰٬۰۰۰ دلار، ممکن است برخی از معامله‌گران را متقاعد کند که روی آلت کوین ها متمرکز شوند.

به گزارش ماجرانیوز،  نوسانات محدود قیمت بیت کوین  BTC: $۶۰۷۳۱٫۴ آلت کوین‌های زیادی را تحت فشار قرار داده است. با این حال با افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۶۰٬۰۰۰ دلار ممکن است توجه برخی معامله‌گران به خرید برخی از آلت کوین های منتخب معطوف شود.

۱. BNB

قیمت BNB  BNB: $۵۶۶٫۴۳۷ به خط روند نزولی موجود در نمودار آن رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که خریداران در تلاش‌اند

قیمت آن را افزایش دهند.

نمودار روزانه قیمت BNB آلت کوین
نمودار روزانه قیمت BNB

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۵۲۹ دلار) دکاهش یافته‌ و شاخص RSI در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد. این موارد نشان می‌دهد که از فشار فروش BNB کاسته‌ شده‌ ‌است. در نتیجه معامله‌گران احتمالاً تلاش می‌کنند BNB را به بالای خط روند مذکور رسانده و موقعیتش را در آنجا حفظ کنند. ‌در صورت موفقیت آن‌ها قیمت BNB می‌تواند تا ۶۰۵ دلار رشد کند.

‌در طرف مقابل، اگر قیمت BNB از سطوح فعلی به صورت شارپی کاهش یابد، نشان‌ می‌دهد که فروشندگان با قدرت از خط روند مذکوردفاع می‌کنند. ‌در این صورت قیمت BNB می‌تواند تا محدوده ۴۹۵ دلار و سپس تا حمایت حیاتی ۴۶۰ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت BNB
نمودار ۴ ساعته قیمت BNB

شیب میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته به آرامی صعودی شده‌ و RSI در محدوده مثبت قرار دارد. این موارد نشان‌دهنده برتری جزئی خریدران است. در نتیجه اگر BNB رشد کرده و به بالای خط روند نزولی برسد، سیگنالی از پایان اصلاح کوتاه‌مدت آن صادر می‌شود. در این صورت BNB می‌تواند به سمت محدوده ۵۷۸ دلار و یا حتی ۵۹۲ دلار حرکت کند.

اما اگر قیمت BNB کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک آن برسد، سناریو صعودی مذکور بی‌اعتبار می‌شود. در این صورت قیمت BNB می‌تواند تا حمایت قدرتمند ۴۹۵ دلار کاهش پیدا کند.

۲. تون کوین

قیمت تون کوین  TON: $۶٫۸۳۱۱ در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶.۸۵ دلار) رسید و کاهش یافت. با این حال آلت کوین مذکور در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶.۴۹ دلار) با حمایت خوبی مواجه شد.

نمودار روزانه قیمت تون کوین آلت کوین
نمودار روزانه قیمت تون کوین

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن RSI در نزدیکی نقطه میانی سیگنالی از رنج زدن قیمت تون کوین در آینده نزدیک است. بسته شدن کندل TON بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، یک برتری جزئی برای معامله‌گران صعودی به حساب می‌آید. در این صورت قیمت تون کوین می‌تواند تا محدوده ۷.۵۴ دلار و سپس تا مقاومت سربار و قدرتمند ۸.۲۹ دلار رشد کند.

از طرف دیگر، اگر کندل تون کوین زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته‌ شود، نشان‌دهنده برتری فروشندگان خواهد بود. یک حمایت قدرتمند در سطح ۶.۰۵ دلار قرار دارد، اما اگر این سطح از دست برود قیمت تون کوین می‌تواند تا محدوده ۵.۲۶ دلار کاهش پیدا کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت تون کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت تون کوین

نمودار ۴ ساعته تون کوین هم نشان می‌دهد که فروشندگان در کاهش قیمت آن به زیر ۶.۳۸ دلار ناتوان بوده‌اند. همین مسئله باعث جذب خریداران بیشتر شده‌ و تون کوین را به بالای میانگین‌های متحرک آن رسانده‌‌ است. یک مقاومت جزئی در ۶.۸۸ دلار وجود دارد اما اگر این مقاومت از میان برداشته شود، قیمت تون کوین می‌تواند تا محدوده ۷.۲۶ دلار رشد کند.

در طرف مقابل، اگر قیمت تون کوین کاهش یابد و به زیر ۶.۳۸ دلار سقوط کند، سیگنالی از برتری فروشندگان صادر می‌شود. در این صورت قیمت تون کوین می‌تواند تا ۶.۱۸ دلار و سپس تا ۶.۰۵ دلار سقوط کند. انتظار می‌رود این سطح به افزایش فشار خرید تون کوین کمک کند.

۳. هلیوم

قیمت هلیوم در چند روز گذشته به آرامی رشد کرده است. این امر نشان می‌دهد یک روند صعودی جدید در حال شکل گرفتن‌‌ در نمودار هلیوم است.

نمودار روزانه قیمت هلیوم آلت کوین
نمودار روزانه قیمت هلیوم

رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶.۲۲ دلار) و قرار گرفتن‌ RSI در محدوده اشباع خرید نشان می‌دهد خریداران کنترل بازار را در دست دارند. در نتیجه قیمت هلیوم می‌تواند تا مقاومت جزئی ۹.۷۴ دلار رشد کند. انتظار می‌رود فشار خرید هلیوم تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ادامه داشته‌ باشد. این اتفاق نشان می‌دهد احساسات هولدرهای این آلت کوین مثبت شده‌ است.

با این حال اگر فروشندگان بخواهند کنترل بازار را در دست بگیرند، باید بتوانند قیمت هلیوم را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت آن‌ها، قیمت هلیوم می‌تواند

تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۴.۷۸ دلار) و پس از آن تا سطح ۴ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت هلیوم
نمودار ۴ ساعته قیمت هلیوم

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت هلیوم در یک روند صعودی قرار دارد و معامله‌گران در هر کف قیمتی تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای فشار خرید خود را افزایش می‌دهند. شیب مثبت میانگین‌های متحرک از برتری خریداران حکایت دارد. با این حال واگرایی منفی RSI نشان می‌دهد که حرکت صعودی در حال ضعیف شدن است.

احتمالا هلیوم در میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای و سپس در میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای با حمایت خوبی مواجه می‌شود. فروشندگان برای آنکه بتوانند قیمت هلیوم را به زیر ۶.۱۰ دلار برسانند، باید بتوانند در ابتدا آن را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای برسانند.

اما اگر قیمت هلیوم بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای باقی بماند، نشان‌دهنده این خواهد بود که روند صعودی آن پابرجا است. در این صورت

قیمت هلیوم می‌تواند تا محدوده ۹ دلار افزایش پیدا کند.