افزایش ۹ درصدی حجم تجارت ایران و آلمان در چهارماهه ابتدایی ۲۰۲۴

از ژانویه تا آوریل 2024 حجم تجارت میان ایران و آلمان به 513 میلیون یورو رسید که در مقایسه با سال قبل 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ماجرانیوز، بر اساس ارقام اداره آمار فدرال آلمان در چهار ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ صادرات آلمان به ایران ۱۵ درصد افزایش داشته و از ۳۷۳ میلیون یورو به ۴۳۰ میلیون یورو رسید. در همین بازه زمانی، صادرات ایران به آلمان ۱۴ درصد کاهش داشته و از ۹۷ میلیون یورو در سال گذشته به ۸۴ میلیون یورو رسید. حجم کل مبادلات هم از ۴۶۹ میلیون یورو به ۵۱۳ میلیون یورو رسید.

در آوریل ۲۰۲۴، حجم تجارت ایران و آلمان ۱۰۷ میلیون یورو بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل جایی که حجم تجارت ۱۰۱ میلیون یورو بوده، شش درصد افزایش داشته است. از این میزان ۸۵ میلیون یورو سهم صادرات آلمان به ایران بوده (مثبت دو درصد) و ایران هم ۲۲ میلیون یورو صادرات به آلمان داشته است (مثبت ۲۷ درصد).

از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، بیشترین کالای صادراتی آلمان به ایران خودرو و ماشین‌آلات صنعتی بوده با ارزش ۱۸۹ میلیون یورو و بیشترین صادرات ایران هم به آلمان مواد غذایی و دام بوده است که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۳۲ درصد و ۲۰ درصد افزایش داشته‌اند.