طلای جهانی با آمدن ترامپ به کدام سو خواهد رفت؟

شواهد تاریخی نشان می‌دهد که افزایش تعرفه‌های تجاری بین آمریکا و چین باعث افزایش قیمت طلا می‌شود. در حال حاضر، نظرسنجی‌های پیشا انتخاباتی نشان‌دهنده پیشی گرفتن ترامپ از بایدن است که شانس ریاست جمهوری وی را افزایش داده است

به گزارش ماجرانیوز، شرکت آلمانی هرائوس که در حوزه فلزات گرانبها فعالیت می‌کند، در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده که سیاست‌های اقتصادی دولت دوم ترامپ می‌تواند سرمایه‌گذاران جهانی را به سمت طلا سوق دهد.

تحلیلگران این شرکت معتقدند که دونالد ترامپ با سیاست‌های اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی، می‌تواند شوک‌های قابل توجهی به بازار وارد کرده و باعث افزایش تورم شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ترامپ در حال حاضر نسبت به بایدن برتری دارد.

تحلیلگران هرائوس می‌گویند روی کار آمدن دولت دوم ترامپ می‌تواند جنگ تجاری را به‌طور بی‌سابقه‌ای تشدید کند. ترامپ دو دستور کار مهم در سیاست تجاری دارد: اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر همه کالاهای وارداتی و اعمال تعرفه‌های ۶۰ درصد یا بیشتر بر واردات از چین.

تحلیلگران می‌گویند این تعرفه‌ها می‌تواند منجر به زیان اقتصادی ۱٫۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا شود و تورم را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ همزمان با افزایش قیمت طلا بود. مذاکرات طولانی و تشدید تعرفه‌ها باعث شد سرمایه‌گذاران طلا را به عنوان یک دارایی امن در نظر بگیرند.

دوره اول ترامپ نشان داد که وی به استقلال فدرال رزرو نیز صدمه وارد خواهد کرد که این موضوع می‌تواند از جذابیت اوراق قرضه آمریکا به عنوان یک دارایی امن بکاهد.

به نظر می‌رسد که مجموع این عوامل در دوره دوم ترامپ موجب رشد قیمت طلا خواهد شد.