به گزارش ماجرانیوز، در ابتدای این همایش تخصصی که در تبریز برگزار شد، یونس دباغ صادقیپور، مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، با خیرمقدم به میهمانان، یکی از مهمترین محورهای تحول سازمانی را هوشمندسازی سامانههای بیمهای عنوان کرد.
دباغ صادقیپور افزود: فرایند وصول مطالبات در بستر هوشمند، بهبود یافته و موجب تقویت منابع سازمان میشود.
وی تحول دیجیتال را ضرورتی انکارناپذیر برای آینده سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: با رهبری مدیریت عالی سازمان و استفاده از ابزارهای دادهمحور، زیرساختهای فناورانه و اطمینان از امنیت سایبری، میتوان گامهای مؤثری در جهت خدماترسانی کارآمد برداشت.
همچنین عباس اکبری مدیر کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان به نمایندگی از مدیران کل و حمیدرضا نائب خسروشاهی رییس شعبه ۵ تبریز به نمایندگی از شعب سراسر کشور به تبیین لزوم بازطراحی فرایندها، تحول دیجیتال در فعالیتها و تقویت آموزش نیروی انسانی و تشریح نحوه اجرای برنامه های مدیریتی سازمان در سطح واحدهای اجرایی و همچنین طرح پیشنهاداتی جهت بهبود عملکرد واحدها پرداختند.
در این همایش محمد محمدی، معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش با بیان مهمترین دستاوردهای سال گذشته این معاونت به تشریح تعمیم و گسترش پوشش بیمهای، ارتقای مدیریت منابع، هوشمندسازی خدمات و اصلاح ساختار صندوقها برای پایداری بلندمدت از محورهای اصلی بیستگانه طرحهای تحولی در حوزه معاونت بیمهای پرداخت.
محمدی همچنین از تصویب آییننامههای جدیدی خبر داد که به موجب آن، گروههای فاقد بیمه مانند شاغلان پلتفرمها تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی در پایان اعلام کرد: آییننامههایی توسط دولت برای معافیتهای بیمهای گروههای خاص، رانندگان پلتفرمی و کارگاههای کوچک تصویب شده که گامی مهم در راستای صیانت از حقوق بیمهشدگان و کارفرمایان است.
عمران نعیمی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش با اعلام مجموعهای از اقدامات اصلاحی و راهبردی در حوزه منابع انسانی از ابلاغ ضوابط جدید برای حفظ، نگهداشت و توانمندسازی نیروی انسانی خبر داد و گفت: طراحی و اجرای طرح شناسایی نخبگان، پرداخت مبتنی بر عملکرد، تدوین نظام جامع منابع انسانی، تحول در نظام آموزشی، جذب ۶۷۰۰ نیروی جدید در بخش درمان و استانداردسازی بایگانیها از برنامههای آتی این معاونت است.
قائم موهبتی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی نیز در این همایش گفت: رویکرد جدید مدیرعامل سازمان در استانها با همراهی معاونین و مدیران، هم اندیشی با شرکای اجتماعی و ارتباط مستقیم جهت حل مشکلات و موانع استانها است.
وی افزود : حضور در استان ها در آینده بهصورت مستقل برنامهریزی خواهد شد تا نظرات و مشکلات مطرح شده از سوی مدیران جمعآوری و پیگیری شود و همچنین هماندیشی با شرکای اجتماعی از جمله تشکلهای کارفرمایی، بازنشستگی و کارگری استان ها بخش پراهمیت سفر خواهد بود.
محمد ابراهیم جواهری، معاون حقوقی، مجلس و امور بینالملل سازمان تأمین اجتماعی نیز در سخنانی، با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین موجود، اظهار داشت: راهی جز اصلاح قانون نداریم. تعامل سازمان با نهادهای حاکمیتی باید تقویت شود و در عین حفظ قوانین مفید، باید از تفسیرهای آسیبزا جلوگیری کنیم.
وی نقش مدیران را در پیشبرد اهداف سازمان تعیینکننده دانست و افزود: نمایندگان مجلس باید نسبت به منابع و مصارف حوزه تأمین اجتماعی شناخت دقیق داشته باشند. امسال با همراهی مدیران توانستیم ۳۸۵ همت به بودجه سازمان اضافه کنیم و از حذف ۳۰۰ همت علیه منافع سازمان جلوگیری کنیم.
مرتضی قانع، مشاور مدیرعامل و مدیرکل حراست سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش در سخنانی با تأکید بر نقش کلیدی مدیران در کاهش چالشهای سازمانی، بر حضور میدانی مدیران در استانها و شعب تأکید کرد و گفت: مدیران باید با سفرهای استانی و شنیدن مشکلات از نزدیک، به تصمیمگیران ستادی کمک کنند تا تصمیمات دقیقتری اتخاذ شود.
ابراهیم کشاورز، مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش کارفرمایان و تولیدکنندگان را از شرکای مهم سازمان دانست و گفت: منابع درآمدی سازمان تأمین اجتماعی که برای مستمری بازنشستگان و خدمات درمانی هزینه می شود از طریق وصول حق بیمه ها از کارفرمایان و بیمه شدگان تأمین می شود.
گفتنی است همایش مدیران کل تأمین اجتماعی و روسای شعب پیشران با موضوعاتی نظیر بررسی تحولات دیجیتال در حوزه بیمهای و در پنلهای تخصصی وصول حق بیمه، حسابرسی و هیاتها به مدت دو روز در شهر تبریز برگزار میشود
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با حضور سید علی مدنی زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و در این نشست، عملکرد چند ماه اخیر بزرگترین شرکت بیمهای کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
عملکرد مطلوب بانک مسکن در طرح نهضت ملیطرح نهضت ملی مسکن با هدف خانهدار کردن اقشار کمدرآمد و متوسط آغاز شد، اما سهم ناچیز بانکها در پرداخت تسهیلات، عملاً بار اصلی تأمین مالی را بر عهده بانک مسکن گذاشته است. این بانک با وجود محدودیت منابع، بیشترین تسهیلات را به متقاضیان اختصاص داده و نقش محوری در پیشبرد پروژهها داشته است، با این حال کارشناسان و نمایندگان مجلس تأکید میکنند که بدون ورود جدی دیگر بانکها، تحقق اهداف این طرح ملی با دشواریهای بیشتری روبهرو خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح آخرین وضعیت متغیرهای اقتصادی کشور و برنامه های سیاستگذار پولی گفت: علائم بازگشت در متغیرهای کلان اقتصادی نشان از بازیابی اقتصاد و بازگشت به شرایط باثبات دارد و در نیمه دوم سال امیدواریم شاهد وضعیت اقتصادی باثبات و مثبت در متغیرهای کلان در اقتصاد کشور باشیم. وی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای توزیع عادلانه تسهیلات و تامین مالی بین مناطق و استان های کشور بر مبنای آمایش سرزمین و نقشه توسعه صنعتی خبر داد.
دولت برنامه دارد که کالابرگ الکترونیک هرماه به هفت دهک درآمدی اختصاص یابد؛ موضوع اصلی اما، تأمین اعتبار این طرح است که با توجه به کسری بودجه بالا و همچنین چالشهایی که برای تأمین منابع یارانه نقدی ماهانه وجود دارد، میتواند به مانعی برای کالابرگ ماهانه تبدیل شود.
دیدگاه بسته شده است.