تقابل صف‌های خرید و فروش

شاخص کل بورس تهران در حالت تدافعی!/ پیش بینی بازار سهام امروز ۴ دی

بورس تهران روز یکشنبه با کاهش تراز شاخص‌ هم‌وزن در کنار ریزش شاخص کل و کاهش ارزش معاملات خرد مواجه بود. خروج پول از سهام در معاملات روز یکشنبه پس از رشد تراز شاخص‌های سهامی در هفته قبل، بیانگر تداوم ضعف خریداران حقیقی است.

به گزارش ماجرانیوز، بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد ریزش تراز شاخص کل هم‌وزن و کاهش تراز شاخص کل بود. بازار سهام پس از مثبت شدن روند جریان پول حقیقی در هفته دوم آذر ماه با افزایش انتظارات صعودی برای فتح سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی همراه شد و در هفته گذشته موفق به فتح این سطح شد. با وجود دستیابی به سطح حمایتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص کل، بورس تهران هفته اول زمستان را با حالت تدافعی آغاز کرده است.

روز یکشنبه، شاخص‌های سهامی فرابورس ایران مشابه روند شاخص‌ کل و هم‌وزن بورس تهران، تماماً قرمز پوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به ۳۰ صدم درصد بود و ریزش تراز کمتر شاخص هم‌وزن را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران با رقم ۲۶ صدم درصدی نشان از ریزش بیشتر شاخص کل داشت. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار اول فرابورس با ۶۹ صدم درصد ریزش به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص هم‌وزن فرابورس با ۷ صدم درصد ریزش تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت سیمان با ۱۷٫۸ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت اطلاعات و ارتباطات با ۱۶٫۵ میلیارد تومان و صنعت سایر محصولات کانی غیر فلزی با ۱۳٫۶ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت فلزات اساسی با ۴۴٫۹ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۴۲٫۲ میلیارد تومان و صنعت سرمایه‌گذاری‌ها با ۴۲٫۱ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.