محمدرضا کشاورز خبر داد:

افزایش سهم بیمه‌های زندگی به ۲۰ درصد پرتفوی بیمه ایران

مدیرعامل شرکت بیمه ایران برنامه ریزی به منظور افزایش سهم بیمه های زندگی را از اولویت برنامه های بیمه ایران عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی و ابلاغ برنامه عملیاتی به منظوردستیابی به سهم ۲۰ درصدی بیمه های زندگی از سبد پرتفوی بیمه ایران، از مهم ترین اهداف حوزه بیمه های زندگی تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش ماجرانیوز، محمدرضا کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اقدامات اثربخش صورت پذیرفته جهت دستیابی به هدف تصریح کرد: بهبود و اصلاح محصولات فعلی شرکت متناسب با نیاز بازار و سطح رقابت پذیری با سایر شرکت ها بوده است بدین منظور طرح های بیمه ای مان و سپاس مورد بازبینی، بهبود و ارتقای ساختاری و عملکردی قرار گرفت.

مدیرعامل بیمه ایران اظهار کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته می توان پیگیری ارائه طرح های نوین بیمه ای نام برد بدین منظور طرح مستمری بیمه ایران با چهارچوب های نیازسنجی اصولی موفق به اخذ مجوز بیمه مرکزی گردید و در مراحل نهایی ورود به بازار می باشد.

کشاورز به تصویب نرخ سود قطعی مشارکت در منافع اشاره کرد و گفت: ۲۷.۳۱ درصدی بیمه های زندگی در سال ۱۴۰۲ و بالاترین مبلغ مشارکت در صنعت بالغ بر ۱۳۰۰۰میلیارد ریال می باشد.

وی بیان کرد: اصلاح کلیه فرآیند ها و تفویض اختیارات لازم به شعب و نمایندگان فروش به منطور نقش آفرینی موثر در بازار رقابت انجام شد که ماحصل آن تمرکز صورت پذیرفته در حوزه های بیمه های زندگی، رشد حداقل ۲۰۰ درصدی تعداد بیمه نامه های صادره در مقایسه با سال گذشته است. بطور مثال فروش در تیرماه سال ۱۴۰۲ تعداد بیمه های زندگی ۲۳۰۰۰ فقره بوده که در تیرماه سال جاری به ۱۶۲۰۰۰ فقره رسیده است.

مدیرعامل بیمه ایران همچنین افزود: اصلاح کلیه فرآیند ها و کاهش حداکثری بروکراسی اداری در ارائه محصولات از سوی واحد های اجرایی و شبکه فروش صورت می پذیرد.

کشاورز خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز بازار و عدم دسترسی افراد فاقد بیمه گر پایه و حتی بیمه تکمیلی به خدمات درمانی ارائه پوشش های درمانی جهت اعمال جراحی و بستری بر روی محصولات جاری در قالب طرح سپاس با شرایط ویژه انجام می گردد.