تجارت ۶۲۲ میلیونی ایران و آلمان در پنج ماهه نخست ۲۰۲۴

حجم تجارت میان ایران و آلمان از ژانویه تا مه سال میلادی جاری به 622 میلیون رسید که در مقایسه با سال قبل هشت درصد رشد داشته است.

به گزارش ماجرانیوز، بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال آلمان، در پنج ماهه نخست ۲۰۲۴ آلمان ۵۲۱ میلیون یورو صادرات به ایران داشته که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است. در این بازه ایران هم ۱۰۰ میلیون یورو به آلمان کالا صادر کرده که در مقایسه با پارسال ۱۴ درصد کاهش داشته است. حجم کل مبادلات از ژانویه تا مه ۲۰۲۴، هشت درصد رشد داشته و از ۵۷۶ میلیون یورو به ۶۲۲ میلیون یورو رسیده است.

در مه ۲۰۲۴، حجم تجارت میان ایران و آلمان ۱۰۸ میلیون یورو بوده که یک درصد نسبت به ماه مشابه پارسال افزایش داشته است. از این میزان سهم صادرات آلمان ۹۱ میلیون یورو و سهم صادرات ایران ۱۷ میلیون یورو بوده است (مثبت ۵ و منفی ۱۵ درصد به ترتیب).

گروه کالایی خودرو و ماشین‌آلات صنعتی بیشترین صادرات را از آلمان به ایران داشته است با ۲۲۹ میلیون یورو، که در مقایسه با بازه زمانی سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است. بیشترین گروه کالایی صادر شده از ایران به آلمان هم مواد غذایی و دام بوده با ۵۰ میلیون یورو، که در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.