به گزارش ماجرانیوز، رضا قاسمپور، مدیرعامل شرکت مشاوره رتبهبندی اعتباری ایران در نشست خبری صبح امروز اعلام کرد: از سال ۹۸ تمامی شرکتهای مرتبط از اعتبارسنجی این شرکت در حال استفاده هستند، تا سال گذشته اعتبارسنجی تنها در حوزه بانکی صورت میگرفت، اما در یک سال اخیر با در اختیار گرفتن منابع متعدد اطلاعاتی شرکتهای بیشتری در حوزههای مختلف از این امکان بهرهمند شدهاند.
وی با تاکید بر اینکه تنها ۱۰ درصد اشخاص حقوقی دارای امتیاز اعتباری هستند، گفت: این امتیاز اعتباری برای اشخاص حقیقی نیز حدود ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد مردم امتیاز اعتباری ندارند، به همین علت شرکت رتبهبندی اعتبارسنجی با ایجاد یک تیم مدلسازی با حضور متخصصان هوش مصنوعی توانسته است شاخصهای اعتبارسنجی را افزایش دهد.
مدیرعامل شرکت مشاوره رتبهبندی اعتباری ایران در ادامه از رونمایی شیوه جدید اعتبارسنجی مالی اشخاص حقیقی در ماه آینده خبر داد و گفت: در این مدل، میزان اعتبارسنجی از ۷۶ درصد به حدود ۸۹ درصد خواهد رسید و با این طرح ۱۰۰ درصد مردم دارای امتیاز اعتباری خواهند شد.
قاسمپور با اشاره به اینکه مدل جدید اعتباری در حال تدوین و تکمیل است، اظهار کرد: در حوزه بیمه، بانک، اجاره املاک، مالیات و سایر حوزهها از این مدل اعتبارسنجی میتوان استفاده کرد.
وی بازه زمانی اعتبارسنجی مشتریان بانکها براساس مدل جدید را رفتار افراد در ۵ سال گذشته اعلام کرد و گفت: در این طرح رفتار اشخاص در تسهیلات قبلی بانکی، تعهدات ارزی، ضمانتنامهها، چکهای صادره، سابقه قضایی، رفتار مالیاتی، گمرکی، صادرات و واردات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر فرد تازه به سن قانونی رسیده باشد و سابقه اعتبار نداشته باشد، صدک درآمدی خانوادگی و مدرک تحصیلی فرد در نظر گرفته میشود.
به گفته مدیرعامل شرکت مشاوره رتبهبندی اعتباری ایران، کسبوکارها میتوانند در ۱۸ حوزه از اعتبارسنجی استفاده کنند و با استفاده از این اقدام ریسکهای خود را مدیریت کنند.
وی همچنین درباره استفاده بانکها از شیوه اعتبارسنجی گفت: بررسی سبد تسهیلات بانکها یکی از محصولاتی است که در حوزه بانکی طراحی شده و این طرح برای بانک این امکان را فراهم میکند که در زمان ممکن هشدارهای لازم درباره مشتریان را برای آنها صادر کند.
قاسمپور با تاکید بر اینکه تاکنون حوزه بیمه از شیوه اعتبارسنجی استفاده نکرده است، گفت: پس از بررسیها و برگزاری نشست با بیمه مرکزی، این اقدام در آینده نزدیک نیز فراهم خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی از عملکرد بازار بیمه در هفت ماهه نخست سال جاری، طی این مدت ۴۵.۳ میلیون فقره بیمه نامه به ارزش ۲۵۱ هزار میلیارد تومان صادر شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور در نامه ای خطاب به مدیرعامل بانک ملت، از اقدامات این بانک در تکریم سالمندان و ارائه خدمات بدون نوبت در شعب به افراد بالای 65 سال قدردانی کرد.
بیمه ملت، توانگرترین شرکت بیمه کشور در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی معدن، صنایع معدنی حضور فعال دارد و با ارائه نوینترین خدمات بیمهای خود به فعالان این صنعت، آمادگی خود را برای پاسخگویی به نیازهای بیمهای این بخش از اقتصاد کشور اعلام میکند.
در پی انتشار خبری کذب در برخی از سایتهای غیرمعتبر و شبکههای اجتماعی، با عنوان تخصیص پاداش به هیأت مدیره بانک دی، به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعیهای منتشر شد.