به گزارش ماجرانیوز، بابک سپاهی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از داراییهای ارزشمند سازمانها، دادهها و اطلاعات آنهاست. فرایند مدیریت داده (DataManagement)، مشتمل بر فعالیتهای جمعآوری، ذخیرهسازی، پردازش، گزارشدهی، سازماندهی، نگهداری و پشتیبانگیری دادههای یک سازمان است. مدیریت مؤثر دادهها بخش مهمی از طراحی و استقرار سیستمهای فناوری اطلاعات است که برنامههای کاربردی را اجرا میکند و اطلاعات تحلیلی را برای کمک به تصمیمگیریهای اثربخش عملیاتی و برنامهریزیهای استراتژیک توسط مدیران شرکت و سایر کاربران نهایی فراهم میسازد. فرایند مدیریت دادهها شامل ترکیبی از عملکردهای مختلف است که بهطورکلی هدف آن اطمینانبخشی از صحت، دقت، در دسترس بودن و حفظ محرمانگی دادههای سیستمهای اطلاعاتی سازمان است.
وی خاطرنشان کرد: کلیه فعالیتهای موردنیاز توسط تیمهای مدیریت فناوری اطلاعات انجام میگردد و کاربران معمولاً در برخی از قسمتهای فرایند مشارکت میکنند تا اطمینان حاصل شود که ضمن رعایت قواعد و سیاستهای حاکم بر مدیریت دادهها، نیازهای آنها برآورده میگردد. دادهها و اطلاعات بهطور فزایندهای بهعنوان دارایی شرکتها محسوب میشود و با هدف کاهش هزینهها و افزایش درآمد میتواند برای تصمیمگیریهای تجاری هوشمندانهتر، در کلیه فرایندهای اصلی و پشتیبانی، بهینهسازی عملیات تولید و پشتیانی مورد استفاده قرار گیرد.
اهمیت دادهها و اطلاعات به حدی است که رکن اصلی انقلاب صنعتی چهارم، مفهوم کلان داده (Big Data) استبه گفته سپاهی، اهمیت دادهها و اطلاعات به حدی است که رکن اصلی انقلاب صنعتی چهارم، مفهوم کلان داده (Big Data) است. سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) سامانه اصلی مدیریت دادههاست. پس از ارتقای پایگاههای داده، پایش، تنظیم عملکرد (Tuning) و نظارت باید با دقت و حساسیت بالا صورت پذیرد تا زمان پاسخگویی پایگاه داده به اجرای برنامههای کاربردی و درخواستهای کاربران به حد نرمال و قابلقبول برسد.
وی در بخش پایانی سخنان خود، از مدیران ارشد سازمان به جهت مساعدت و پشتیبانی از کلیه واحدها که با ارائه بازخوردهای سازنده و همچنین همراهی در رفع برخی اختلالات و تحمل کندیها در اجرای این پروژه مهم همکاری نمودند و همچنین از تمامی عوامل مؤثر قدردانی کرد.
در حال حاضر در قالب بیش از ۸ میلیارد رکورد اطلاعاتی ذخیره شدهاند که این مقدار با توجه به توسعه دستگاهها، بهطور فزایندهای روبهرشد استدر همین زمینه، مهدی مرادی، رئیس نرمافزارهای سیستمی فولاد مبارکه نیز افزود: سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه EIS یکی از منابع مهم ذخیرهسازی و دسترسی به این داراییهای اطلاعاتی در شرکت فولاد مبارکه است. در حال حاضر در این سیستم بیش ۱۱ هزار فرم بهمنظور ایجاد و واکشی اطلاعات، توسعه یافته و این اطلاعات در حال حاضر در قالب بیش از ۸ میلیارد رکورد اطلاعاتی ذخیره شدهاند که این مقدار با توجه به توسعه دستگاهها، بهطور فزایندهای روبهرشد است. ذخیره و سازماندهی دادهها، مدیریت و جستوجوی دادهها، امنیت دادهها، پشتیبانی از برنامههای کاربردی و پشتیبانی از تصمیمگیریهای استراتژیک سازمان، همه وابسته به سیستم مدیریت پایگاه داده است.
بهروزرسانیها با هدف بهبود امنیت، افزایش کارایی و عملکرد و ارائه قابلیتهای جدید صورت میپذیردبنابر اظهارات امید ایوبی، کارشناس پایگاه داده نیز بهروز بودن سیستم پایگاه داده در سازمانهای بزرگ یکی از الزامات و چالشهای اساسی است. این بهروزرسانیها با هدف بهبود امنیت، افزایش کارایی و عملکرد و ارائه قابلیتهای جدید صورت میپذیرد.
واحد فناوری اطلاعات بهعنوان متولی سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه EIS با همکاری شرکت ایریسا طی یک برنامهریزی یکساله اقدام به ارتقای پایگاه دادههای قدیمی نمود. اجرای این پروژه مانند سایر پروژهها با چالشها و ریسکهایی مواجه بود که ازجمله این چالشها میتوان به این موارد اشاره کرد: ۱- نبود پشتیبانی شرکت تولیدکننده نرمافزار؛ ۲- تغییرات اساسی در معماری نرمافزار در نسخههای جدید؛ ۳- حجم زیاد اطلاعات؛ ۴- کمبود منابع سختافزاری؛ ۵- محدودیت و ضرورت به حداقل رساندن زمان قطعی کامل سیستم؛ ۶-کندی اجرای برخی برنامهها پس از ارتقای طی چند هفته.
وی با تأکید بر اینکه این پروژه پایگاه داده اصلی، استندبای و ۶ پایگاه داده جانبی دیگر را شامل میشود، گفت: طی ارتقای پایگاه دادههای جانبی که در هفته دوم آذرماه با موفقیت به انجام رسید، هیچگونه اختلالی در استفاده و فعالیت کاربران نهایی سیستم ایجاد نشد. در روز ۱۷ آذرماه ارتقای پایگاه داده اصلی و راهاندازی مجدد استندبای مطابق برنامهریزیها و برآوردهای قبلی با حداقل زمان قطعی کامل سیستم (۲ ساعت) با موفقیت انجام پذیرفت.
ایوبی خاطرنشان کرد: در طی انجام این عملیات یک تیم ۶۰ نفره از واحد دستگاهها و فناوری اطلاعات در حوزههای شبکه و ارتباطات، مرکز داده و سختافزار، نرمافزارهای سیستمی، سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه و تحول دیجیتال و تکنولوژی عملیاتی به همراه تیم توسعه شرکت ایریسا در محل کار حضور داشتند و علیرغم پیچیدگیهای موجود این ارتقا را با حداقل عوارض جانبی به انجام رساندند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی از عملکرد بازار بیمه در هفت ماهه نخست سال جاری، طی این مدت ۴۵.۳ میلیون فقره بیمه نامه به ارزش ۲۵۱ هزار میلیارد تومان صادر شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور در نامه ای خطاب به مدیرعامل بانک ملت، از اقدامات این بانک در تکریم سالمندان و ارائه خدمات بدون نوبت در شعب به افراد بالای 65 سال قدردانی کرد.
بیمه ملت، توانگرترین شرکت بیمه کشور در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی معدن، صنایع معدنی حضور فعال دارد و با ارائه نوینترین خدمات بیمهای خود به فعالان این صنعت، آمادگی خود را برای پاسخگویی به نیازهای بیمهای این بخش از اقتصاد کشور اعلام میکند.
در پی انتشار خبری کذب در برخی از سایتهای غیرمعتبر و شبکههای اجتماعی، با عنوان تخصیص پاداش به هیأت مدیره بانک دی، به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعیهای منتشر شد.