سرمایه‌گذاری‌های کلان حوزه مهندسی نیازمند نگاه بلند‌مدت است

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی کردستان درخصوص چالش‌های دیجیتال‌سازی و راه‌کارهای برون رفت از آنها گفت:چالش‌های این حوزه به چند دسته زیرساختی، تکنولوژی، قوانین، فرهنگی و… تقسیم می‌شوند که در تمام این حوزه‌ها چالش‌هایی داریم که موجب عقب ماندن صنعت معدن ایران از معدنکاری روز دنیا شده است.

به گزارش ماجرانیوز، به گفته مهندس پدرام پیروزی نسب، عدم‌شناخت مدیران و فعالان این حوزه از عوامل چالش‌های فرهنگی به شمار می‌رود و راه‌کار برون‌رفت از آن تنها آموزش مداوم، به روز و شفاف‌سازی درخصوص مزیت‌های دیجیتال‌سازی است.

پیروی‌نسب با بیان این‌که برخی از شرکت‌های بزرگ معدنی در ایران در این حوزه موفق بوده‌اند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های مهندسی کوتاه مدت نیست؛ از این روی، نگاه مدیران مجموعه‌های معدنی به حوزه دیجیتال‌سازی باید نگاه بلندمدت باشد و نباید انتظار تغییرات اساسی در یک دوره کوتاه‌مدت مدیریتی خود داشته باشند، در غیر این صورت، صنعت معدن ایران در بلندمدت پیشرفت نخواهد کرد.

مدیرعامل کومیدکو در پایان، تجربیات این شرکت معدنی در استفاده از تجهیزات نصب ساپورت‌های فضای زیرزمینی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این مهم در ابتدا مجموعه را متحمل زمان، هزینه و آموزش بالایی کرد اما با عملکرد مثبت خود، امروزه جایگزین روش‌های سنتی پیش از خود شده است.