ایده های برتر معدنی در چهارمین جشنواره اینوماین اعلام شد /انتخاب ۱۲ برنده از ۱۰۸ شرکت کننده

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) با معرفی ۱۰۸ ایده راه‌یافته به مرحله داوری، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

به گزارش  ماجرانیوز به نقل از ایمیدرو، چهارمین جشنواره اینوماین با هدف شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده، تجاری‌سازی ایده‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت برگزار شد.

این جشنواره توانسته است در ۱۰ محور نوآورانه و فناورانه اعلام شده، ۳۰۰ ایده را جذب کند که نسبت به جشنواره اینوماین ۳ (۱۵۰ ایده)، افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.
محورهای این جشنواره شامل «اقتصاد چرخشی معدن»، «معدنکاری»، «اقتصاد و بهره‌وری سبز»، «انرژی‌های پاک»، «فناوری‌ها یا روش‌های نوین اکتشاف»، «فناوری‌های نوین بهره‌برداری و استخراج»، «فناوری‌های نوین فرآوری موادمعدنی»، «فناوری‌های نوین در بومی‌سازی»، «فناوری‌های نوین در عارضه یابی»، «فناوری‌های نوین در حوزه صنعت نسل ۴ معدن و به‌کارگیری فناوری‌ها و تجهیزات نوین» است.

ضیاالدین شفایی تنکابنی، رئیس موسسه یونیدرو و دبیر علمی چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین)مطرح کرد : موسسه یونیدرو بخش علمی جشنواره را بر عهده داشت و وظایف مشخصی بر عهده این موسسه برای برگزاری جشنواره بوده است.
شفایی، عنوان کرد ساعتها داوری در این جشنواره صورت گرفته است. محورهای پنل داوری در موضوعاتی چون اکتشاف استخراج اقتصاد و مدیریت و … بوده است. ۱۲ ایده از ۳۰۰ ایده به عنوان ایده برتر انتخاب شده است که از آنها در این جشنواره تقدیر میشود و جوایز نقدی تعلق می گیرد.

گفتنی ست؛این جشنواره توسط مرکز نوآوری ایمینو و موسسه یونیدرو در حال برگزاری ست.