تهیهکننده فیلم «بازیوو» با بیان اینکه این فیلم متناسب با سلیقه نوجوانان این دوره و زمانه ساخته شده است، گفت: سینمای کودک و نوجوان نیازمند حمایت از سوی سازمانهایی است که فعلا بیشتر از عمل، شعار میدهند. غلامرضا موسوی در گفتوگویی با ماجرانیوز درباره تصمیمش برای اکران فیلم «بازیوو» در روزهایی که چند فیلم اخیر […]
تهیهکننده فیلم «بازیوو» با بیان اینکه این فیلم متناسب با سلیقه نوجوانان این دوره و زمانه ساخته شده است، گفت: سینمای کودک و نوجوان نیازمند حمایت از سوی سازمانهایی است که فعلا بیشتر از عمل، شعار میدهند.
غلامرضا موسوی در گفتوگویی با ماجرانیوز درباره تصمیمش برای اکران فیلم «بازیوو» در روزهایی که چند فیلم اخیر اکران شده از سینمای کودک و نوجوان در گیشه شکست خوردند، بیان کرد: فیلم «بازیوو» پیش از دوران کرونا آماده شد و قرار بود در نوروز ۱۳۹۹ اکران شود. ۶ ماه قبل از آن هم در جشنواره کودک و نوجوان چند جایزه مهم را توانست به دست آورد و بعد از دو سال تصمیم گرفتیم آن را اکران کنیم و امیدواریم مخاطب خود را داشته باشد. «بازیوو» یک فیلم فانتزی است و اتفاقا جنس فانتزی آن در ترغیب کردن کودکان برای اینکه همراه با والدینشان به سینما بروند تاثیرگذار است. ما بنا بر همین ویژگیها تصمیم گرفتیم فیلم اکران شود تا مخاطب خود را هم داشته باشد، اما در عین حال معتقدم اگر شعارهایی که در حوزه سینمای کودک و نوجوان داده میشود، عملی شود میتوانیم وضعیت بهتری را شاهد باشیم.
او افزود: برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان سازمان صدا و سیما، شهرداری تهران و نیز دیگر مراکز فرهنگی بسیار سخن می گویند اما متاسفانه ما همیشه با سیستمی روبرو هستیم که فقط شعار میدهد و پای عمل که میرسد میبینیم که اساساً اهل عمل نیستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اگرچه فضای مجازی برای تبلیغ فیلمها کمککننده است، اما برای مطلع شدن مردم به ویژه در شهرهای دیگر لازم است شهرداریها و تلویزیون کمک واقعی انجام دهند نه اینکه فقط رفع مسئولیت کنند. اگر هدف آنها رفع مسئولیت باشد به هدف پنهان زمین خوردن سینمای کودک – و منطقیتر بگویم کل سینما – نزدیک خواهند شد ولی اگر اطلاع رسانی منطقی و درستی صورت گیرد که معمولاً این کار در تعداد دفعات بالا نتیجه میدهد، به گمان من فیلمی مثل «بازیوو» میتواند در همین مقطع گلیم خود را از آب بیرون بکشد.
موسوی در پاسخ به اینکه فیلم «بازیوو» در گروه سنی کودکان قرار میگیرد یا نوجوانها، گفت: بیشتر به سن نوجوان نزدیک است و ما سعی کردیم با توجه به تغییر سلیقه نوجوانان امروزی، این فیلم را بسازیم اصلا به همین دلیل «بازیوو» فانتزی است و از شیوههای کهن و قدیمی استفاده نکردیم؛ سینمایی که برای نوجوان ساخته میشود احتیاج به تخیل قوی دارد و کارگردان و عوامل تلاش کردهاند این مسئله را در فیلم لحاظ کنند.
انتهای پیام
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.