محمدرضا خردمندان در گفتوگو با ماجرانیوز: محمدرضا خردمندان، کارگردان و عضو هیأت انتخاب بخش «داستانی کوتاه و نیمه بلند» هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر درباره نحوه انتخاب آثار در این جشنواره گفت: به نظرم فضای فیلم کوتاه ایران روز به روز قدرتمندتر شده و به بالندگی میرسد، اکنون کیفیت آثار به گونهای شده که به […]
محمدرضا خردمندان در گفتوگو با ماجرانیوز:
محمدرضا خردمندان، کارگردان و عضو هیأت انتخاب بخش «داستانی کوتاه و نیمه بلند» هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر درباره نحوه انتخاب آثار در این جشنواره گفت: به نظرم فضای فیلم کوتاه ایران روز به روز قدرتمندتر شده و به بالندگی میرسد، اکنون کیفیت آثار به گونهای شده که به سختی میشود از میان آثار خوب با این همه تنوع سوژه و موضوع، اثری را انتخاب کرد. گاهی اثری را انتخاب میکردم، میخوابیدم و همچنان ذهنم درگیر آن بود، فردای آن روز نظرم را تغییر میدادم و فیلم دیگری که کنار گذاشته بودم را دوباره به لیستم اضافه میکردم. کار برای هیأت انتخاب بسیار دشوار بود چرا که فیلمها هم کیفیت خوبی دارند و هم از لحاظ فنی رشد کردهاند. در مجموع با جشنوارهای با سطح کیفی بسیار بالا مواجه هستیم.
به گفته کارگردان فیلم سینمایی «بیستویکروز بعد»، گاهی فیلمها را از دیدگاه حرفهای میبینیم که استانداردهای حرفهای در آن رعایت شده باشد و به مواردی همچون میزانسن و ایدهپردازی، شکل روایت، نحوه مواجه شدن فیلمساز با سوژه و اینکه فیلمساز چقدر توانسته خلاقانه و متفاوت و جسورانه به سوژه بپردازد، توجه میکنیم. همچنین مضامین شهری، مشخص و محدود هستند و وقتی بحث انتخاب پیش میآید در نظر میگیریم که چقدر در پرداخت به این موضوعات محدود، متفاوت عمل شده است.
خردمندان میگوید: برخی آثار بودند که فیلمهای خوبی محسوب میشدند، ولی چون فضای شهری نداشتند و در داستان بستر شهر نمیگذشت، ناچار شدیم این فیلمها را کنار بگذاریم و تمرکزمان روی آثاری باشد که مضامین شهری دارند و مسائل یک کلانشهر را روایت میکنند.
او گفت: سینما به عنوان قدرتمندترین رسانه بیانگر، اهرمی جدی است که از طریق آن میتوان مسائل و موضوعات مختلفی که مردم در شهر با آن مواجه هستند و با آن زیست میکنند را با نگاه ریشهای بررسی کرد. بدین ترتیب مجموعهای از موضوعات مختلف را در جشنواره فیلم شهر داریم که در ارتباط با شهر هستند و ما را به فکر فرو میبرند. همچنین این جشنواره فرصتی برای مخاطب است که ببیند در چه فضایی زندگی میکند و چه مسائلی با زندگی در شهر آمیخته شده است. این موارد در مجموع میتواند نگاه عمیقتری به ما نسبت به شهری که در آن زندگی میکنیم، بدهد.
هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی ۲۷ تا ۳۱ تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار میشود.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.