به گزارش ماجرانیوز، معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمیناجتماعی گفت: بررسیهای مختلف کارشناسی نشان میدهد که تنها بخشی از مراجعان به پزشکان متخصص و فوقتخصص مراکز درمانی، به خدمات تخصصی و فوقتخصصی نیاز واقعی دارند و بخش عمده مسائل آنان از طریق ویزیت پزشک عمومی قابل رسیدگی است. با توجه به اینکه ۲۵ درصد از ظرفیت نوبتدهی در نظام ارجاع تعریف شده است؛ بیمهشدگان میتوانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن بهصورت شخصی از مسیر الکترونیک یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.
احمدرضا خزاعی معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمیناجتماعی در این زمینه گفت: در همه کشورهای دنیا با توجه به محدودیت منابع در نظامهای سلامت و برای پاسخگویی مطلوب به نیاز مردم به خدمات مختلف درمانی، چارچوبها و معیارهایی برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی تعریف شده است و تقریباً در کمتر کشوری میتوان دید که بیمار خود تصمیم بگیرد برای هر مشکلی و بدون بررسی اولیه و تأیید نیاز به خدمات تخصصی، به پزشک متخصص یا فوقتخصص یا مراکز درمانی تخصصی و فوقتخصصی مراجعه کند.
وی افزود: سازمان تأمیناجتماعی با داشتن بیش از ۴۶ میلیون بیمهشده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه میکند. در بخش درمان مستقیم؛ سازمان تأمیناجتماعی در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی مشتمل بر ۷۹ بیمارستان ملکی و هیئتمدیرهای و بیش از ۳۲۰ مرکز درمان سرپایی در سراسر کشور در اختیار دارد که مشغول ارائه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمهشدگان هستند که این خدمات به شکل ۱۰۰ درصد رایگان به بیمهشدگان تأمیناجتماعی ارائه میشود.
وی ادامه داد: هرچند برای سهولت دسترسی به خدمات سلامت، روشهای مختلف غیرحضوری برای اخذ نوبت از مراکز درمانی سازمان تأمیناجتماعی وجود دارد اما هنوز نارضایتیهایی در زمینه اخذ نوبت از برخی از این مراکز وجود دارد که چاره کار تقویت نظام ارجاع در داخل شبکه سلامت سازمان تأمیناجتماعی و در کل نظام سلامت کشور است.
خزاعی افزود: بخش عمده نارضایتیهای مردم در مورد اخذ نوبت، ناشی از ازدحام و تقاضاهایی است که در بسیاری از موارد به صورت غیرواقعی و غیرضروری برای اخذ نوبت از مراکز تخصصی و فوقتخصصی سازمان تأمیناجتماعی صورت میگیرد. ریشه اصلی این مسئله نیز به فرهنگ و باورهای بعضاً نادرست در زمینه لزوم مراجعه به پزشک متخصص یا فوقتخصص برای هر مشکل ولو کوچک و کماهمیت بازمیگردد. تا زمانیکه نظام ارجاع در بخش سلامت کشور بهصورت کامل ایجاد نشود و بیمار در کانال صحیح یعنی مراجعه اولیه به پزشک عمومی یا پزشک خانواده و در مرحله بعد و در صورت تشخیص نیاز واقعی، ارجاع به سطوح تخصصی و فوقتخصصی از سوی پزشک عمومی قرار نگیرد، هر چه قدر هم که امکانات و ظرفیتها را توسعه دهیم باز هم با حجم عظیم تقاضاهای غیرواقعی و غیرضروری برای مراجعه به پزشک متخصص و فوقتخصص و ایجاد صف و ازدحام در مراکز تخصصی و فوقتخصصی مواجه خواهیم بود.
وی افزود: طبق برنامهریزیهای صورتگرفته و هدفگذاری انجام شده در بخش درمان تأمیناجتماعی، در نظر است در مرحله اول حدود ۵۰ درصد نوبتها در مراکز درمانی تأمیناجتماعی در قالب روشهای مختلف غیرحضوری، ۲۵ درصد در قالب نظام ارجاع و ۲۵ درصد هم در قالب مراجعه حضوری و ارجاع از اورژانسها ساماندهی شود و تلاش خواهد شد که نظام ارجاع بیمار در بخش درمان تأمیناجتماعی بیش از پیش تقویت شود. در بخش نظام ارجاع، بیمهشدگان میتوانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به صورت شخصی از مسیر الکترونیک و یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.
معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمیناجتماعی در مورد روشهای دیگر اخذ نوبت از مراکز درمانی تأمیناجتماعی گفت: در حال حاضر علاوه بر سامانه نوبتدهی متمرکز وزارت بهداشت و درمان؛ سامانه نوبتدهی اختصاصی مراکز درمانی تأمیناجتماعی نیز به نشانی nobat.tamin.ir و همچنین کد دستوری #۱۴۲۰*۴* به همراه شماره تلفنهای اعلامشده برای هر یک از مراکز درمانی تأمیناجتماعی، برای اخذ نوبت در خدمت بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با حضور سید علی مدنی زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و در این نشست، عملکرد چند ماه اخیر بزرگترین شرکت بیمهای کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
عملکرد مطلوب بانک مسکن در طرح نهضت ملیطرح نهضت ملی مسکن با هدف خانهدار کردن اقشار کمدرآمد و متوسط آغاز شد، اما سهم ناچیز بانکها در پرداخت تسهیلات، عملاً بار اصلی تأمین مالی را بر عهده بانک مسکن گذاشته است. این بانک با وجود محدودیت منابع، بیشترین تسهیلات را به متقاضیان اختصاص داده و نقش محوری در پیشبرد پروژهها داشته است، با این حال کارشناسان و نمایندگان مجلس تأکید میکنند که بدون ورود جدی دیگر بانکها، تحقق اهداف این طرح ملی با دشواریهای بیشتری روبهرو خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح آخرین وضعیت متغیرهای اقتصادی کشور و برنامه های سیاستگذار پولی گفت: علائم بازگشت در متغیرهای کلان اقتصادی نشان از بازیابی اقتصاد و بازگشت به شرایط باثبات دارد و در نیمه دوم سال امیدواریم شاهد وضعیت اقتصادی باثبات و مثبت در متغیرهای کلان در اقتصاد کشور باشیم. وی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای توزیع عادلانه تسهیلات و تامین مالی بین مناطق و استان های کشور بر مبنای آمایش سرزمین و نقشه توسعه صنعتی خبر داد.
دولت برنامه دارد که کالابرگ الکترونیک هرماه به هفت دهک درآمدی اختصاص یابد؛ موضوع اصلی اما، تأمین اعتبار این طرح است که با توجه به کسری بودجه بالا و همچنین چالشهایی که برای تأمین منابع یارانه نقدی ماهانه وجود دارد، میتواند به مانعی برای کالابرگ ماهانه تبدیل شود.
شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.