ترون، استیبل کوین جدیدی بدون نیاز به پرداخت کارمزد راه‌اندازی می‌کند،

جاستین سان (Justin Sun)، خالق شبکه ترون، از برنامه‌های خود برای توسعه یک استیبل کوین روی شبکه ترون خبر داد که انتقال آن نیازی به توکن کارمزدی برای پرداخت هزینه گس ندارد.

به گزارش ماجرانیوز، جاستین سان در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) عنوان داشت: استیبل کوین جدید ترون به پرداخت هزینه گس برای جابه‌جایی نیاز ندارد و از خود استیبل کوین برای پرداخت کارمزد استفاده می‌شود.

این استیبل کوین ابتدا روی شبکه ترون توسعه پیدا می‌کند و سپس روی اتریوم و شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) پیاده‌سازی می‌شود. سان ادامه داد: ما احتمالاً این سرویس را در ۳ ماهه چهارم ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌کنیم. من معتقدم چنین سرویس‌هایی به شرکت‌های مختلف کمک می‌کند تا از خدمات استیبل کوین‌ها استفاده کنند. در نتیجه پذیرش گسترده صنعت بلاک چین را به سطح جدیدی می‌رساند.

جاستین سان توضیحات بیشتری در خصوص جزییات فنی این استیبل‌ کوین ارائه نکرد. احتمالاً ترون این استیبل‌ کوین را برای رقابت با محصولات مشابهی مانند ‌استیبل‌ ‌کوین شرکت پی‌پل (PYUSD) ارائه کرده است. کاربران آمریکایی می‌توانند PYUSD را با دلار آمریکا مبادله کنند و بدون نیاز به پرداخت کارمزد از خدمات پرداخت آن در سراسر جهان استفاده کنند.

انتقال USDC روی شبکه بیس (Base) با استفاده از کیف پول شرکت کوین بیس هم رایگان شده‌ است. این مسئله به افزایش شدید حجم معاملات این استیبل کوین کمک کرده است. این در حالی است که کوین بیس به جای استفاده از مکانیسمی شبیه پروژه جاستین سان، از دریافت کارمزدها چشم‌پوشی کرده است.

شایان ذکر است که سرکل (Circle)، شرکت توسعه‌دهنده USDC و صرافی بایننس، پشتیبانی از USDC روی شبکه ترون را متوقف کرده‌اند. این عامل هم احتمالاً یکی از انگیزه‌های جاستین سان برای توسعه استیبل کوین بومی این شبکه بوده است.