به گزارش ماجرانیوز، پرویز خوش کلام خسروشاهی در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران در رابطه با نوع همکاری بیمه مرکزی با شرکتهای بیمهای در راستای حمایت از آنها، به خبرنگاران گفت: کمکها و همکاری بیمه مرکزی با شرکتهای بیمهای کمک مشورتی است، برای مثال به شرکتها مشورت میدهیم که چگونه برنامهریزی کرده تا بتوانند در حوزه توانگری، موفقتر بوده و کمکهای بهتری را به متقاضیان و مردم ارائه و سودآوری بیشتری کسب کنند.
وی با اشاره به موضوع روش برخورد بیمه مرکزی با فساد و متخلفان بیمهای گفت: در رابطه با موضوع تخلفات بیمهای، بیمه مرکزی هرگونه مسئلهای که مطرح شود را بررسی کرده و براساس مقررات موجود، اقدام میکند. برای مثال اگر در حوزهای تخلفی رخ دهد، اگر نیاز به سلب صلاحیت باشد، بی شک، اقدام به سلب صلاحیت میکنیم. با این حال در برخی مواقع با برخی تخلفات سلب صلاحیت صورت نمیگیرد، در بیمه مرکزی، در کمیتههای تخصصی، رتبه بندیهایی صورت میگیرد که براساس آن اگر هر کسی در صنعت بیمه، از مدیران گرفته تا بخشهای دیگر، هرگونه تخلف انجام داده و در صورت اثبات آن، نمره منفی در رتبهبندی آنها اعمال میشود و اگر کسی بر تخلفات خود اسرار داشته باشد و این تخلفات تداوم داشته باشد، بی شک بیمه مرکزی اجازه نمیدهد که متخلفان، در موقعیتهای کلیدی بر مسند کار باشند.
چرا اسامی ابر بدهکاران بیمهای اعلام نمیشود؟
رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی اعلام نشدن اسامی بدهکاران بیمه گفت: موضوع معرفی کردن بدهکاران بیمهای را باید با دقت بررسی کرد. اینکه بدهکاران بیمهای چه کسانی هستند. کسانی هستند که قرارداد منعقد کرده و هزینه و حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت نکردهاند. از نظر کارشناسی معرفی ابربدهکاران بیمهای کارکردی ندارد؛ چراکه در برخی مواقع، بیمه گرها بر اساس قراردادهایی که منعقد میکنند، حق بیمه خود را به شرکت بیمه گذار، به صورت قسطی پرداخت میکنند، بنابراین کاری که بیمه مرکزی باید انجام دهد، این است که نظارت به شکلی باشد که اجازه ندهد، حجم بدهی بدهکاران رشد کند و باید نظارتگری بیمه مرکزی به شکلی باشد که سهم مطالبات از داراییهای شرکتهای بیمهای کاهش پیدا کند.
خسروشاهی افزود: به عبارت دیگر وظیقه و کار تخصصی بیمه مرکزی این نیست که مستقیما به مسئله بدهکاران بیمهای ورود کند یا بخواهد مطالبات را دریافت کند، بلکه به شکلی مقررات گذاری میشود که روند افزایشی مطالبات کاهش یافته و سهم آن از داراییهای به حداقل ممکن برسد.
وی در پایان با اشاره به مطالبات شرکتهای بیمهای گفت: امروز بخش عمدهای از مطالبات شرکتهای بیمهای به بیمه نامههای قسطی باز میگردد. برای مثال زمانی که شما بیمه درمان داشته باشید آن را به صورت ماهانه و قسطی پرداخت میکنید. بنابراین بخش بزرگی از مطالبات، مطالبات سر رسید نشده است. با این حال بخش دیگری از مطالبات سر رسید شده است که شرکتهای بیمهای باید آن را پیگیری کرده و وظیفه بیمه مرکزی در این حوزه نظارت است تا میزان این بدهی از یک محدوده مشخص بالاتر نرود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مدیر اداره نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور نزدیک شدن نسبت کفایت سرمایه به استاندارد هشت درصد و حرکت به سمت تحقق تکلیف برنامه هفتم، برنامه اصلاحی برای افزایش کفایت سرمایه 9 بانک غیر دولتی از سوی بانک مرکزی به این بانک ها ابلاغ شده و این برنامه در هیات مدیره بانک های مذکور به تصویب رسیده است.
در نشست خبری نمایشگاه بینالمللی «مشهد اینوکس - فاینکس» فرصتهای متنوع برگزاری این نمایشگاه برای فعالان اقتصادی تشریح و بر این نکته تاکید شد که برگزاری این نمایشگاه در مشهد میتواند بستری برای معرفی ظرفیتهای اقتصادی در شرق کشور باشد و همچنین پیوند مؤثری بین فرصتهای سرمایهگذاری در مناطق مختلف کشور با بازار سرمایه برقرار کند. قرار است نمایشگاه مشهد اینوکس از ۳۱ اردیبهشت تا ۳ خرداد در مشهد برگزار شود.
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی ضمن تشریح راهبرد این بانک در جهت تحقق شعار سال تصریح کرد: طراحی مقررات با رویکرد مبتنی بر ریسک یکی از مهمترین رویکردهای بانک مرکزی در تنظیمگری است. رویکردی که بستر ساز توزیع بهینه تر تسهیلات و اعتبارات در حوزه تامین مالی تولید خواهد شد. همچنین رونمایی از ۱۰ محصول فناور محور در حوزه تنظیم گری و نظارت، بازتعریف نقش بانک ها در تامین مالی تولید و توزیع عادلانه تسهیلات در سایه چتر نظارتی بانک مرکزی از دیگر تمهیدات بانک مرکزی در راستای تحقق شعار سال است.
بازار سرمایه در اولین روز اردیبهشت نیز همانند روزهای پایانی فروردین رشد کرد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش بیش از ۵۹ هزار واحد به رقم سه میلیون و ۱۳۷ هزار واحد رسید.