به گزارش ماجرانیوز، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان سندیکای بیمه گران ایران و مرکز داوری اتاق بازرگانی کشور گفت: فعالیت های اقتصادی دو نوع هزینه “مستقیم” و “مبادله ای” دارند. معمولا تلاش می شود که هزینههای مبادلهای با ابزارهای مختلف کاهش داده شود. اوراق بهادار، قراردادهای رسمی و ثبت نمونههایی از این ابزارها هستند.
پرویز خسروشاهی با بیان این موضوع که نهاد داوری نیز یکی دیگر از این ابزارهاست گفت: اگر این ابزارها ابداع نمیشد رشدی که اقتصاد جهان در دوران جدید تجربه کرده امکان تحقق نداشت.
رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: اگر نهاد داوری ساختار منسجم، کارا و قابل اعتمادی داشته باشد تاثیر بسزایی بر بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت.
خسروشاهی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از ایجاد نهادی برای داوری اختلافات بیمهای، گفت: بهتر است بازیگران مختلف صنعت بیمه نیز در اداره این نهاد حضور و مشارکت داشته باشند.
براساس این گزارش، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران هم در این جلسه با اشاره به اینکه نهادسازی یکی از اهداف سندیکاهاست، گفت: در این زمینه وجود یک ساختار سازمان یافته برای حل و فصل اختلاف بین بیمه گذاران و بیمه گران، بیمه گران و نمایندگان و شرکتهای بیمه ضروری بود.
محسن پورکیانی ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم نامه سنگ بنای مناسبی با حمایت های بیمه مرکزی و مرکز داوری اتاق بازرگانی گذاشته شود.
در این جلسه، دبیر کل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به تاریخچه ای از تاسیس مرکز داوری اتاق گفت: این مرکز نخستین و تخصصیترین مرکز داوری است که مطابق با قانون، تاسیس شده و با دقت و تمرکز بالا از بعد داخلی و منطقهای به مهم ترین پرونده ها رسیدگی می کند.
علی ابریشمی از “توسعه و ترویج داوری” و “ارائه خدمات کارآمد” به عنوان دو هدف اصلی مرکز یاد کرد و گفت: اساس و پایه داوری موافقت طرفین است و امیدواریم که امضای این تفاهم نامه و اجرای مفاد آن تاثیر مناسبی بر سرعت، هزینه، زمان اجرا و اعتماد بین دو طرف بگذارد.
گفتنی است در این جلسه که با حضور اعضای هیات رئیسه سندیکا برگزار شد تفاهم نامه همکاری مشترک بین سندیکای بیمه گران ایران و مرکز داوری اتاق بازرگانی منعقد و تبادل شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اینکه اگزیم بانک ایران باید از بانکداری دیجیتال به سمت بانکداری هوشمند گذر نماید، گفت: این بانک برای دستیابی به اهداف پیشبینی شده در حوزه بانکداری هوشمند، چهار کلان پروژه را در دست اجرا دارد.
شرکت بیمه ملت با قرار گرفتن در رتبههای پایین در شکایتهای صورت گرفته از شرکتهای بیمه، به عنوان الگویی برای سایر شرکتها در این حوزه مطرح شده است. این شرکت با ارائه خدمات باکیفیت و رسیدگی سریع به درخواستهای ذینفعان، توانسته است اعتماد مشتریان خود را به نحو مناسبی جلب کند.
با توجه به نقش کلیدی صنعت بیمه در زندگی اقشار جامعه، کلیه صنایع و کسب و کارهای کشور، بیمه اتکایی ایرانمعین انتقال مفاهیم مقدماتی و کلیدی در حوزه بیمه و بیمههای اتکایی را برای دانشجویان آغاز نمود.
مدیر دفتر فنی و اصلاح خطوط شرکت توسعه آهن و فولاد گلگهر تاکید کرد که افزایش تولید و کیفیت به عنوان راهبرد اصلی این واحد در راستای سیاستهای کلان شرکت توسعه آهن و فولاد گلگهر در سالهای اخیر در اولویت قرار گرفته است.