به گزارش ماجرانیوز، باید بین فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و فناوری اطلاعات صنعت بیمه تفکیک قائل شد، عدم رعایت این موضوع در سالهای گذشته باعث شده که بخش آی تی بیمه مرکزی بار سنگینی را خارج از وظایف خود برعهده بگیرد و از وظیفه اصلی خود تا حدی دور بماند که یکی از نتایج آن عقبماندن مدل نظارت از تحولات روز است.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب درآیین تکریم و معارفه رییس مرکز فناوری، امنیت اطلاعات و توسعه هوشمند گفت: بیمه مرکزی و مجموعه عرضهکنندگان بیمه از جهت مأموریت دو نهاد کاملاَ متفاوتند و هر کدام وظایف و نقشهای خاص خود دارند.
پرویز خسروشاهی تصریح کرد: عدم تفکیک بین مأموریتهای بیمه مرکزی و صنعت بیمه باعث شده که مرزبندی شفافی بین دو امر نظارت و بیمهگری در حوزه فناوری اطلاعات وجود نداشته باشد و بر همین اساس مسئولیتها نیز متداخل و نامشخص است و کسی مسئولیت وضع موجود را بر عهده نمیگیرد.
وی وظیفه بیمه مرکزی را رگولاتوری دانست و از این منظر مسلم است که این سازمان بطور مستقیم با فعالیتهای بیمهگری مانند صدور بیمهنامه و … ارتباطی ندارد اما برخی تصورشان از بیمه مرکزی، ستاد مرکزی شرکتهای بیمه است.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از زحمات مختاری در طول یکسال دوره ریاست بر این مرکز برای میرزا زاده در مسئولیت جدید آرزوی توفیق کرد.
گفتنی است در این جلسه مهدی مختاری رییس سابق مرکز فناوری، امنیت اطلاعات و توسعه هوشمند با بیان گزارشی از عملکرد و دستاوردهای سال گذشه مرکز از تدوین ساختار مناسب برای مرکز، مدیریت پروژه های مختلف، شفاف سازی در قراردادها و تهیه و تدوین طرح تحول دیجیتال به عنوان مهم ترین محورهای عملکردی خود یاد کرد.
همچنین میثم میرزا زاده هم در این جلسه با اشاره به برخی از سوابق خود از دو محور «نظارت هوشمند» و «ایجاد اکو سیستم دیجیتال» به عنوان ضرورتهای حاکمیت در عصر دیجیتال نام برد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مدیر عامل بیمه پاسارگاد با همراهی هیأت مدیره و هیأت عامل این شرکت در آستانه روز بیمه با مدیران ستادی و مدیران مناطق سراسر کشور در ساختمان مرکزی بیمه پاسارگاد دیدار و گفتگو کردند.
شاخص کل بازار سرمایه امروز با رشد بیش از ۱۲ هزار واحد به رقم دو میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید تا برای اولین بار در تاریخ خود کانال ۲.۵ میلیون واحد را فتح کند.
با حضور رئیس کل بیمه مرکزی سامانه برخط "آسیا حامی" در راستای تسهیل در صدور و پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث رونمایی شد.
پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران (سپینو) با توسعه بیش از 40 خدمت بانکی، مالی و ارزش افزوده، مهمترین اپلیکیشن جامع خدمات غیرحضوری در بزرگترین بانک بورسی کشور است.