ساعاتی قبل مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که بر اساس حکم قضایی، در پی شکایت شاکی خصوصی از لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری ادامه پخش سریال جیران متوقف شد. این حکم پس از بررسیهای لازم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از بزه […]
ساعاتی قبل مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که بر اساس حکم قضایی، در پی شکایت شاکی خصوصی از لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری ادامه پخش سریال جیران متوقف شد.
این حکم پس از بررسیهای لازم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از بزه دیده (شاکی خصوصی)، صادر شده است؛ و براساس حکم صادره، ادامه پخش سریال با رعایت مالکیت ادبی ممکن خواهد بود.
ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان و هنرمندان میگوید: مراجع قضائی میتوانند ضمن رسیدگی به شکایت شاکی خصوصی نسبت به جلوگیری از نشر و پخش و عرضه آثار مورد شکایت وضبط آن دستور لازم به ضابطین دادگستری بدهند.
پس از انتشار این خبر، اسماعیل عفیفه، تهیه کننده فیلم «جیران» به یکی از خبرگزاریها اعلام کرد که موضوع توقیف «جیران» صحت ندارد و مشغول پیگیری این موضوع است.
اما حالا ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) آب پاکی را روی دست «جیران» ریخت و اعلام کرده ادامه پخش سریال نمایش خانگی «جیران» به دلیل نقض مالکیت ادبی و هنری با حکم قضایی متوقف شد.
این حکم در پی شکایت شاکی خصوصی از شرکت فناوران ایده پرداز (فیلیمو) و در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از شاکی خصوصی صادر شده است.
بنا بر این گزارش با توجه به نظریه کارشناسی رسمی دادگستری مبنی بر لطمه اساسی به اثر متعلق به شاکی در صورت ادامه پخش سریال، دستور قضایی در خصوص جلوگیری از نشر، پخش و عرضه اثر صادر شده است.
لازم به ذکر است دادسرای فرهنگ و رسانه، ساترا را موظف کرده است از نشر، پخش و عرضه اثر «جیران» در پلتفرمها ممانعت به عمل آورد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.