یک استاد ارتباطات نگاه خود دربارهی تجمع روز دوشنبه جشن واقعه غدیر خم را چنین توصیف میکند: از برخی از اعیاد بزرگ ما غفلت شده بود که حالا یک بازنگری هم بین مردم و هم بین مسوولان در حال رخ دادن است که آن هم توجه به وجه شادی دین مبین اسلام است. امیدعلی […]
یک استاد ارتباطات نگاه خود دربارهی تجمع روز دوشنبه جشن واقعه غدیر خم را چنین توصیف میکند: از برخی از اعیاد بزرگ ما غفلت شده بود که حالا یک بازنگری هم بین مردم و هم بین مسوولان در حال رخ دادن است که آن هم توجه به وجه شادی دین مبین اسلام است.
امیدعلی مسعودی ـ استاد ارتباطات ـ در گفتوگویی با ماجرانیوز دربارهی نگاه جامعهشناسانه خود به اجتماع جشن ۱۰ کیلومتری غدیر اظهار کرد: همزمان با شروع نهضت اسلامی و بعد از آن وقوع انقلاب اسلامی که وارد چهل و سومین سال میشویم، بر اثر اتفاقات انقلاب ما مرتبا درگیر حوادثی بودیم که بسیاری از آنها غمانگیز بوده است. حوادث شاد هم زیاد داشتیم مثل پیروزی انقلاب ولی فرصتهای غمانگیز ما خیلی بیشتر از فرصتهای شادمانی بوده است. به حرمت شهدا و بازماندگان شهدا همیشه یک نوع دوری از شادی داشتیم. به همین دلیل از برخی از اعیاد بزرگ غفلت شده است و حال که فرصت بازنگری پیدا کردیم و متوجه شدیم که جامعه ی ما نیاز به شادی دارد و نشانه ی جامعه ی ایمانی ما شاد بودن و خوش خلق بودن است و اگر شهدای ما در راه انقلاب ایستادگی کردند به دلیل این بوده که جامعه اسلامی در آرامش و در سعادت و خوشبختی باشد، لذا یک بازنگری هم بین مردم و هم بین مسوولان در حال رخ دادن است که آن هم توجه به بخش شادی در دین مبین اسلام است.
این استاد ارتباطات دربارهی تجمع روز عید غدیرخم متذکر شد: یکی از اعیاد بزرگ جهان اسلام، عید غدیر خم و بحث ولایت است و در آنجاست که یک نقطه عطف تاریخی ایجاد می شود و جامعه اسلامی بدون سرپرست و ولی نمی ماند و این حادثه ی بزرگی است که متاسفانه ما غفلت کردیم. مثل عید فطر که سال ها یک روز را جشن می گرفتیم در حالی که کشورهای اسلامی یک هفته تا ۱۰ روز این مناسبت را جشن می گیرند. عید واقعی همین عیدهای اسلامی ماست البته منکر عید نوروز نمی شوم و به آن هم سر جای خودش باید پرداخته شود.
مسعودی سپس با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر خاطرنشان کرد: برنامه جشن غدیر بسیار کار پسندیده ای است. این اتفاق توجه نوجوانان و جوانان را به مسئله ی غدیر به عنوان نقطه عطف تاریخی در جهان اسلام جلب می کند. از همه مهمتر تجمع مردم در یک محیط شاد را در پی دارد؛ در شهری که ما متاسفانه تحت شرایط سخت پایتخت نشینی از هم فاصله گرفتیم و همدیگر را نمی بینیم. در حالی که هم مسلمانیم و به هم نیاز داریم. همانطور که در نماز جمعه شانه به شانه ی هم می ایستیم و نماز می خوانیم و آشنا می شویم و به هم کمک می کنیم. برگزاری این جشن هم ادامه همان وحدت اسلامی است که به نظرم جشن خوبی است.
در این زمینه بخوانید:
تجمع غدیرخم یک پیشران اعتقادی و اندیشهای دارد
وی دربارهی لزوم آشنایی کودکان با واقعه غدیر که در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر هم حضور پررنگی داشتند و پیام چنین تجمعهایی برای نسل جدید، اظهار کرد: برای نسل ما در دوران انقلاب فرصتی فراهم نشد که مطالعه کنیم و بعد از پیروزی انقلاب بود که به اجبار به مطالعه پرداختیم. بنابراین جوانان و نوجوانان ما از همین حالا باید وارد این مرحله شوند که جمعیت این شهر مسلمان است و اعتقاد قلبی شان توجه به امیرالمومنین علیه السلام و ائمه معصومین است و این نقطه وحدت خیلی خوبی برای جوانان ماست که در آینده مثل دوران دفاع مقدس که فداکاری کردند و از روی مین ها رد شدند، از وحدت و یگانگی این دوران هم یاد بگیرند. حالا هم که در دوران تحریم هستیم امیدوارم جوانان از این مرحله هم عبور کنند؛ به هر حال آنها مدیران و کارگزاران ما خواهند بود و اگر ولایی پرورش پیدا کنند و وحدت داشته باشند جامعه بهتر از این اداره خواهد شد.
مسعودی در پایان درباره ی نقش رسانه در تجمع مردم در جشن هایی نظیر غدیر خم یادآور شد: بیش از هر چیزی مساجد و تبلیغات شفاهی تاثیرگذاری بیشتری دارد. نمی خواهم منکر تبلیغات صدا و سیما شوم اما معمولا جشن های این چنینی باید دست خود مردم باشد و اعتقاد ندارم شورایی رسمی این جشن را برگزار کند. به عنوان مثال در میدان خراسان جشن های اعیادی که برگزار می شود از سال ها پیش برپا بوده و تا کنون با همه ی شرایط توسط مردم برگزار شده است. ما مصلی را داریم که اگر آماده شود محل خوبی برای برپایی این جشن هاست. متاسفانه تهران ترافیک است و شاید برگزاری این نوع مراسم ها در شهرستان ها آسان تر باشد. از طرفی ما نمی توانیم به خاطر جشن مزاحم رفت و آمد افراد شویم. مزاحم بیماران شویم و یا مزاحم افرادی که به دلیل ترافیک از پرواز جا بمانند و حتی همسایه ها و …؛ به طور کلی مقتضیات را باید در نظر بگیریم. امیدوارم جایگاه درستی برای برگزاری چنین جشن هایی در نظر بگیرند.
انتهای پیام
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.