به گزارش ماجرانیوز، عباس مرادپور در ابتدای سخنان خود در این مراسم، با ابلاغ مراتب قدردانی مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت متبوع، بهپاس یکصد سال تلاش بیشائبه مدیران و کارکنان بانک سپه، این بانک را یک نهاد مالی حرفهای و منسجم با پشتوانه یک قرن اعتماد مردمی توصیف کرد.
مرادپور، موضوعاتی چون “ایفای نقش در طرحهای بزرگ ملی” و “همراهی با سیاستهای دولتهای مختلف در ایفای مسئولیتهای اجتماعی” را از جمله، دیگر شاخصههای بانک سپه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تغییرات شتابانی در صنعت بانکداری رخداده است، اظهار داشت: این حقیقت ما را وامیدارد که با نگاه و شیوهای نو، به استقبال قرن دوم فعالیت بانک سپه برویم.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد “تغییر مدلهای کسبوکار بانکی بخصوص تحولات دیجیتال”، “ورود شتابان هوش مصنوعی به عرصه”، “تحول رفتارها و انتظارات مشتریان و بهویژه مشتریان نسل جدید” و “رقابت تنگاتنگ مؤسسات مالی غیربانکی برخوردار از عناصری چون چابکی و نوآوری” را از جمله تغییرات شتابان صنعت بانکداری عنوان کرد که در آن، هم تهدید و هم فرصت وجود دارد و آینده متفاوتی را برای بانکها رقم میزند.
مرادپور، برخورداری از شبکه گسترده شعب در سراسر کشور و پشتوانه اعتماد مردمی را، فرصت بیبدیلی برای بانک سپه خواند که با بهرهگیری از دانش و تجربه طولانی خود، بانکداری شرکتی، بانکداری کسبوکار و بانکداری خرد را در کنار هم ارائه داده و مزیتهای رقابتی ویژهای را خلق کند.
وی با اشاره به موضوع ادغام چند مؤسسه و بانک نظامی در بانک سپه که موجب بروز مشکلاتی برای این بانک و از جمله، منفیشدن شاخص کفایت سرمایه، آن هم باوجود بهرهمندی از ۵۳ هزار میلیارد تومان سرمایه، شد، اظهار داشت: البته من از این اتفاق موقتی، بهعنوان یک فرصت یاد میکنم برای اینکه بانک سپه، در قالب بانکداری جامع، خلقِ مزیتِ ویژه کند.
مرادپور با بیان اینکه ما بانک سپه را بهعنوان نخستین بانک ایرانی در زمینه تحول دیجیتال میشناسیم، گفت: امیدواریم با دانش و تجربه مدیران و بهویژه گستردگی شعب شما بتوانیم تجربه متفاوت و متمایزی را در تحول دیجیتال، برای مشتریان بانک رقم بزنیم.
وی خطاب به مدیران بانک سپه گفت: انتظار ما از شما عزیزان این است که نه فقط مدیر یک منطقه یا بخش بانک، بلکه هر کدام، مدیر یک “تحول” در بانک باشید.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد افزود: البته این تحول، صرفاً در حوزه فناوری اطلاعات نیست چرا که از نظر من، “تحول” ابتدا در فرهنگسازمانی بانک، بهویژه در جلب مشتری باید روی دهد.
مرادپور تأکید کرد: فرصت بزرگی که جامعه به بانک سپه داده، در وهله اول، اعتماد عمومی و در وهله بعد، سابقه یکصد سال بالندگی و رشد و توسعه با اتکا به سرمایه انسانی مجرب و تحصیلکرده آن است.
وی یادآور شد: البته نباید فراموش کرد که تهدید اصلی بانک سپه و هر مجموعه دیگری، قدمزدن در ریل گذشته، بدون توجه به تغییرات و فقدان یکپارچگی است.
مرادپور تصریح کرد: مسیر پیش رو، نیازمند اراده و جسارت، تصمیمات نوآور، یادگیری مستمر، و ارزشآفرینی “روح” بانک سپه است.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد ادامه داد: دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه خود میداند، در کنار انتظارات حرفهای، همچون گذشته تمام تلاش خود را بکار گیرد تا بانک سپه از ساختار قوی برخوردار شود.
مرادپور عنوان داشت: خوشبختانه ظرفیتهای قانونی خیلی خوبی در قانون بودجه ۱۴۰۴ کل کشور و نیز در قانون برنامه هفتم پیشرفت در مورد افزایش سرمایه و تسویه بدهی دولت و واگذاری اموال مازاد وجود دارد که کمکحال مجموعه بانک سپه خواهد بود.
وی با اشاره به حضور رئیسکل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در مراسم اظهار کرد: البته این امر بدون کمک و یاری بانک مرکزی میسر نخواهد بود و من از ریاست این بانک خواهش میکنم در شرایطی که بانک سپه نیازمند همراهی و مساعدت بانک مرکزی است، در اعطای خطوط اعتباری، موضوع اضافه برداشتها و بازپرداخت بدهی دولت، بهویژه باتوجهبه یکصدمین سالگرد راهاندازی بانک سپه، به آن یاری رساند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
بانک مرکزی از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا تاریخ ۱۲ اردیبهشتماه، مجموعاً ۴.۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و نیازهای صنایع و خدماتی تخصیص داده است.
بازار سرمایه پس از آنکه دو روز کاهشی را پشت سر گذاشت، امروز رشد نسبی را تجربه کرد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش ۴۸۱۰ واحد به رقم سه میلیون و ۹۷ هزار واحد رسید اما نتوانست کانال ۳.۱ میلیون را که دیروز از دست داد، تصاحب کند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی از تعیین تکلیف نیروهای شرکتی تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: پیشنهاد مشخص خود را درباره ساماندهی نیروهای شرکتی تا دو هفته آینده به دولت خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد از طریق اختیارات هیات دولت این مشکل را حل و فصل کنیم.
مدیرعامل بانک ملی ایران، در همایش «ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۳ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۴» با تأکید بر جایگاه ویژه این بانک در جلب اعتماد عمومی، طرح «مهربانی» را به عنوان نماد موفقیت و اعتماد ۴ میلیون مشتری معرفی کرد
دیدگاه بسته شده است.