مرتضی شایسته یکی از تهیهکنندگان فیلم «روز واقعه» گفت: اگر بخواهم از خاطراتم بگویم، سید محمد بهشتی و محمدمهدی دادگو فیلمنامه «روز واقعه» را به من دادند که بخوانم. پس از خواندن فیلمنامه به آنها گفتم که ۲۵ درصد مشارکت میکنم. کل هزینه ساخت این فیلم ۱۰۰ میلیون تومان بود و من ۲۵ میلیون تومانش […]
مرتضی شایسته یکی از تهیهکنندگان فیلم «روز واقعه» گفت: اگر بخواهم از خاطراتم بگویم، سید محمد بهشتی و محمدمهدی دادگو فیلمنامه «روز واقعه» را به من دادند که بخوانم. پس از خواندن فیلمنامه به آنها گفتم که ۲۵ درصد مشارکت میکنم. کل هزینه ساخت این فیلم ۱۰۰ میلیون تومان بود و من ۲۵ میلیون تومانش را تقبل کردم. پایهگذار ساخت این فیلم بهرام بیضایی، شهرام اسدی و بنده بودیم و بعد محمدرضا شریفینیا و سیروس مقدم هم به عنوان مدیرتولید و دستیار کارگردان به گروه ما اضافه شدند.
او ادامه داد: عزتالله انتظامی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، مازیار پرتو، رضا کرم رضایی و حسین پناهی درگذشتگانی بودند که در این فیلم ما را همراهی کردند.
به گفته شایسته، گروه برای ساخت فیلم در تهران تشکیل شد و بعد برای فیلمبرداری به سمت بافق رفتیم. در مسیر بافق به سمت یزد مینیبوس گرفته بودیم و راننده گفت من نمیدانم چرا این سرزمین را انتخاب کردید که شبیه کربلاست و این خواست خدا بود که در سرزمینی شبیه کربلا فیلمبرداری کنیم.
این تهیه کننده افزود: در صحنه که گرد و غبار میشد بارها سعی کردیم که این صحنه را به تصویر بکشیم، اما نمیشد تا اینکه به یکباره هوا تیر و تار شد و توانستیم این صحنه را تصوربرداری کنیم. باید بگویم که امدادهای غیبی و الهی پشت این فیلم بود، من این ادعا را دارم و دوستان هم با شهادت خود این حرف مرا صحه میگذارند.
تهیهکننده فیلم «روز واقعه» گفت: خوشحالم که توفیق تولید این فیلم را داشتم و امیدوارم که فیلمهای دیگری هم با این کیفیت درباره واقعه عاشورا ساخته شود. این فیلم به دلیل نیتی که بازیگران و عوامل داشتند تا این حد دیده و ماندگار شد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.