فرزند هوشنگ ابتهاج اعلام کرد، به دلیل پارهای از مشکلات در آلمان انتقال پیکر پدرش به ایران به تعویق افتاده است. به گزارش ماجرانیوز، درحالیکه اعلام شده بود پیکر این شاعر معاصر که چند روز پیش در بیمارستانی در شهر کلن آلمان درگذشت، عصر چهارشنبه به ایران منتقل میشود و پس از تشییع در تهران […]
فرزند هوشنگ ابتهاج اعلام کرد، به دلیل پارهای از مشکلات در آلمان انتقال پیکر پدرش به ایران به تعویق افتاده است.
به گزارش ماجرانیوز، درحالیکه اعلام شده بود پیکر این شاعر معاصر که چند روز پیش در بیمارستانی در شهر کلن آلمان درگذشت، عصر چهارشنبه به ایران منتقل میشود و پس از تشییع در تهران در روز پنجشنبه، روز جمعه در رشت به خاک سپرده خواهد شد، درنهایت اعلام شد که این روند به تعویق افتاده است.
فرزند ابتهاج که پیشتر اعلام کرده بود اطلاعات دقیق درباره مراسم تشییع و تدفین را مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام میکنند، صبح روز چهارشنبه اعلام کرد: با تأسف به اطلاع همگان میرسانم که به دلایل پارهای از مشکلات در آلمان انتقال پدرم به ایران به تعویق افتاده است.
او درباره علت این اتفاق توضیحی نداده است اما طبعا دو مراسم تشییع و تدفین اعلام شده، با تغییر در زمان برگزاری مواجه خواهند شد.
گویا مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیر چرایی و راهکاری برای حل مانع احتمالا اداری ایجاد شده در انتقال پیکر ابتهاج به ایران هستند.
امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا.سایه) که درتیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۴سالگی درگذشت.
زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش با نام «نخستین نغمهها» را منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونههایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم میخورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته میشود، از سرودههای ابتهاج است.
انتهای پیام
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.