اخبار مربوط به موزه هنرهای معاصر و خصوصا بخشی از آن که به آثار گنجینه مربوط می شود ـ با توجه به قدمت و قیمت آثار ـ همواره دغدغه مردم، کارشناسان و البته رسانه ها بوده است. در آخرین اتفاق، هجوم چند حشره به موزه که عنوان می شود صرفا محدود به یک اثر بوده، […]
اخبار مربوط به موزه هنرهای معاصر و خصوصا بخشی از آن که به آثار گنجینه مربوط می شود ـ با توجه به قدمت و قیمت آثار ـ همواره دغدغه مردم، کارشناسان و البته رسانه ها بوده است. در آخرین اتفاق، هجوم چند حشره به موزه که عنوان می شود صرفا محدود به یک اثر بوده، خبرساز شد که در ادامه توضیحاتی را از سوی معاونت هنری و خود موزه به همراه انتشار نظرهای کارشناسی به همراه داشت.
با این همه، خبرنگار ماجرانیوز برای پیگیری نگرانی های عمومی درباره وضعیت صحت و سلامت آثار گنجینه، با حضور در محل موزه و گفت و گو با رییس موزه تلاش کرد به پرسش های احتمالی پاسخ دهد.
این حشراتی که گفته میشود صرفا بر یکی از آثار نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» دیده شدند، پس از بررسیهایی که کارشناسان موزه هنرهای معاصر تهران انجام دادند، مشخص شد که از نوع «سیلور فیش» هستند و در ادامه در دستمالی دیده میشوند که تصویر آن را پایینتر مشاهده میکنید:
اخبار و حاشیه های مرتبط با این اتفاق که با تیتر «هجوم حشرات به موزه هنرهای معاصر تهران» منتشر شده بودند، چند روزی است که با بیانیهای که این مکان فرهنگی و هنری درباره اتفاق پیش آمده منتشر کرد و در اختیار رسانهها قرار داد، رو به خاموشی است؛ هرچند که البته از سوی برخی اعلام نتیجه سریع کارشناسی ها پرسش برانگیز بوده است.
با این همه ترجیح دادیم با حضور در موزه هنرهای معاصر و دیدار با مدیر موزه هم در جریان وضعیت نمایشگاه پس از حاشیه اخیر قرار بگیریم و هم این پرسش ها را در گفت وگو با عبادرضا کولایی اسلامی مطرح کنیم که بالاخره این حشرات از کجا آمده بودند؟ چرا فقط یک اثر هنری و چرا فقط در یک قسمت موزه دیده شدند؟در همین راستا مدیر موزه هنرهای معاصر تهران با نشان دادن این حشره که بر روی دستمال کاغذی قرار داده شده بود، توضیحاتی را در این زمینه مطرح کرد.
اسلامی به ماجرانیوز میگوید: «قبل از اینکه به این موضوع اشاره کنم، ابتدا از جامعه هنری کشور، هنرمندان دنیا برای رخ دادن چنین اتفاقی عذرخواهی میکنم. زمانی که چیدمان در نمایشگاه اتفاق میافتد و کارها برای نصب شدن قاب گرفته میشوند، حتما منافذی در پشت تابلو وجود دارد اما براساس نظر کارشناسان و بررسیهای صورت گرفته، باتوجه به دمای استانداردی که در گنجینه وجود دارد، آنجا اصلا عاری از این حشره اعلام شده است.»
او ادامه میدهد: «دمای گالری شاید کمی متفاوت بود و این نوع حشرات از مکان بیرون نیز شرایط ورود دارند. اینکه چرا فقط در یک قاب و چرا فقط دو مورد را ما نمیدانیم ولی با توجه به حساسیت جامعه، خودمان این احساس خطر را میکنیم که حتما باید موارد دیگری نیز باشد. پیشبینی خود ما با توجه به نظر کارشناسان این است که احتمالا این دو حشره از بیرون و از طریق منافذ پشت تابلو وارد شدهاند و ما خیلی خوشحال هستیم که این حشرات دیده شدند و البته آسیبی هم به اثر وارد نکردند.»
مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در پاسخ به این سوال که آیا برنامهای برای بازدید اهالی رسانه از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران باتوجه به ابهامات موجود، دارد یا خیر؟ میگوید: «در دنیا چنین است که آثار گنجینهها برای بازدید رونمایی میشود و یا در بخشهایی دائمی و ثابت به نمایش در میآیند. ورود به گنجینه مرسوم نیست چراکه خودش آسیبهایی را به همراه دارد. زمانی میگوییم بازدید نماینده مطبوعات با رعایت شرایط قرنطینه و زمانی میگوییم بازدید همه مطبوعات از گنجینه که شاید قدری از استانداردها فاصله داشته باشد.»
به گزارش ماجرانیوز، موزه هنرهای معاصر تهران روز پنجشنبه ـ ۲۶ مرداد ماه ـ ساعت ۱۷ برای سمپاشی تعطیل شد و با نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» از روز شنبه ـ ۲۸ مرداد ماه ـ مجددا میزبان علاقهمندان خواهد بود.
انتهای پیام
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.