لادن طاهری، مدیر فیلمخانه ملی ایران با اشاره به افزایش اعتبار ساخت فیلمخانه ملی ایران، در توضیح اهمیت و نقش این فیلمخانه برای حفظ و ثبت آثار تصویری کشور در ادوار مختلف گفت: فعالیت و تلاش برای شناسایی، گردآوری، حفظ و عرضه انواع آثار و اسناد کاغذی و تصویری و شنیداری کشور (فیلم، عکس، پوستر) […]
لادن طاهری، مدیر فیلمخانه ملی ایران با اشاره به افزایش اعتبار ساخت فیلمخانه ملی ایران، در توضیح اهمیت و نقش این فیلمخانه برای حفظ و ثبت آثار تصویری کشور در ادوار مختلف گفت: فعالیت و تلاش برای شناسایی، گردآوری، حفظ و عرضه انواع آثار و اسناد کاغذی و تصویری و شنیداری کشور (فیلم، عکس، پوستر) که بخش عمدهای از میراث فرهنگی هر سرزمین و هر قومی است، ذاتا کوششی در جهت تداوم، توسعه و اعتلای فرهنگ آن سرزمین و مردمانش است. چرا که فیلمها در زمره گنجینه اصلی هویت و فرهنگ مردمان به شمار آمده و به یمن دو گانگی شان در تصویر و صدا، منابع اطلاعاتی کم نظیری برای انتقال این میراث گرانبها محسوب میشوند. بر این اساس میزان امکانات و توان فیلمخانهها، بخش پراهمیت جریان حفظ و نگه داری این گنجینههای ارزشمند تلقی میشود.
وی با اشاره به کم توجهیها به نیازهای فیلمخانه ملی افزود: فرآیند دشوار و پیچیده حفظ، نگهداری و عرضه مواد تصویری – شنیداری و همچنین اهمیت توسعه و گسترش این آرشیو ملی بود که از سالها پیش طراحی و ساخت بنای جدید و مجهزی برای فیلمخانه ملی ایران را به امری ضروری تبدیل کرد. بنایی که عملیات طراحی و ساخت و ساز آن از سال ۱۳۷۱ آغاز شده، ولی به دلایل متعدد و یا شاید کم توجهی برخی به حفظ میراث گذشتگان یا کم اهمیت شمردن فیلم به عنوان میراث و سند تاریخی و البته تنگناهای اقتصادی و عدم تخصیص بودجه کافی، آنچنان به کندی پیش رفت که هیچ کدام از دولتهای پیشین موفق به تکمیل، تجهیز و افتتاح آن نشدند. و محدودیتهای مالی همچنان نگرانیها را تداوم میبخشید.
وی درادامه با ابراز رضایت از مجموعه اقدامات انجام شده در فیلمخانه ملی در دولت سیزدهم بیان کرد: با این وجود، تمامی اهالی سینما، پژوهشگران اسناد ملی کشور و علاقهمندان سینمای ایران، امروزه و پس از گذشت نزدیک به یک سال از این دیدار، حتما بسیار شادمان و امیدوارتر از پیش خواهند بود اگر بدانند نه فقط اعتباری که جهت تکمیل عملیات ساخت و ساز وعده داده شده بود به فیلمخانه اختصاص یافته، بلکه افزایش نیز داشته است تا در حال حاضر و با سرعتی بیشتر عملیات ساخت وساز و تکمیل بنا تداوم داشته باشد.
مدیر فیلمخانه ملی ایران در پایان گفت: گذشت زمان ثابت کرده که نجات فیلمها جز با عزم و همراهی ملی امکان پذیر نیست و هیچ فیلمخانهای در جهان قادر نیست بدون همکاری همه جانبه دولتها، سینماگران، بخشهای خصوصی، سازمانهای مردم نهاد و البته، همراهی علاقهمندان، ماموریتهای خود را با موفقیت ادامه دهد. قطعا دوام و استمرار در این همراهی و همکاری اتفاق فرخندهای خواهد بود.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.