سردار علی مقواساز، معاون فرهنگی سازمان بسیج گفت: تعزیهخوانها نسل به نسل با استمرارشان واقعه و حادثه عاشورا را به ما انتقال میدهند و با نگاهی به استانها و نقاطی که در آن تعزیه بهصورت مستمر برپا میشود، میبینیم که این هنر که به برکت امام حسین (ع) ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد […]
سردار علی مقواساز، معاون فرهنگی سازمان بسیج گفت: تعزیهخوانها نسل به نسل با استمرارشان واقعه و حادثه عاشورا را به ما انتقال میدهند و با نگاهی به استانها و نقاطی که در آن تعزیه بهصورت مستمر برپا میشود، میبینیم که این هنر که به برکت امام حسین (ع) ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد چقدر اصیل و سنت حسنهای است.
وی افزود: ولیکن در سالیان اخیر این هنر با اصالت متاسفانه کمی افت پیداکرده است و باید ترویج و گسترش یابد.
مقواساز همچنین در خصوص راهکارهای بهبود وضعیت فعلی تعزیه اظهار کرد: برای بسط و گسترش تعزیه لازم است یک سری اقدامات پیوسته را برنامهریزی کنیم چه در حوزه ترویج تعزیه و چه در حوزه آموزش تعزیه که حضور دستگاههای فرهنگی را میطلبد.
وی افزود: شبکه شدن یکی از این اقدام هاست که به هر حال در برخی از نقاط کشور تعزیه بسیار خوب در حال اجرا و برگزاری است، اما در برخی نقاط دیگر از وضعیت نهچندان خوبی برخوردار است ما باید برای برطرف کردن این ضعف و نقیصه به دنبال شبکه شدن تعزیه در کل و سراسر کشور باشیم تا این گروهها به یکدیگر نزدیک شوند و اشتراکاتشان را تبادل کنند و درنهایت مانند برپایی جشنوارههای استانی و کشوری نشان داده شوند تا تعزیه را الگوساز و قله ساز کنیم تا سایر نسلها مانند نوجوانان و جوانان نیز این هنر با اصالت را فرابگیرند و انشالله هنر تعزیه و تعزیهخوانی بهعنوان یکی از بهترین هنرهای انقلاب اسلامی در تاریخ گسترده و ترویج شود.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.