در گفتوگو با ماجرانیوز مطرح شد؛ انیمیشن یا پویانمایی یک هنر سینمایی است که در آن تصاویر به صورت پیوسته و پشت سر هم قرار میگیرند. زمانی که این تصاویر با یک سرعت خاص اجرا شوند، این توهم را به وجود میآورند که جسم در حال حرکت است یا کاراکتر زنده است. امروزه انیمیشنها در […]
در گفتوگو با ماجرانیوز مطرح شد؛
انیمیشن یا پویانمایی یک هنر سینمایی است که در آن تصاویر به صورت پیوسته و پشت سر هم قرار میگیرند. زمانی که این تصاویر با یک سرعت خاص اجرا شوند، این توهم را به وجود میآورند که جسم در حال حرکت است یا کاراکتر زنده است. امروزه انیمیشنها در فیلمها و بازیهای ویدئویی نیز استفاده میشوند که انیمیشن دیرین دیرین و انیمیشن پهلوانان نمونههایی از انیمیشنهای کامپیوتری ایرانی هستند.
محمدامین همدانی، تهیه کننده انیمیشن پسر دلفینی در خصوص انیمیشنهای سینمایی گفت: اگر انیمیشنها و سینمای کودک را جدی نگیریم، که این موضوعات برای ذهن کودک طولانی مدت است، نمیتوان برنامهریزی درستی را برای کودک انجام داد. همچنین اگر توجه درست اتفاق نیفتد طبیعتا صنایع وابسته آن دچار مشکل میشوند و نوشتافزارها به سمت فرهنگ غرب میروند. اگر ما به دنبال تحول در جهان کودک و صنایع وابسته آن هستیم نیاز به ابداع روش جدید نیست، زیرا روشهای مشکلی در دنیا دارد اما در اولویتهای ما نیست.
همدانی افزود: برای مثال یک انیمیشن ایرانی سینمایی آیا توجیه اقتصادی دارد؟ خیر یک انیمیشن ایرانی برای بازار ایرانی یک توجیه اقتصادی ندارد. چون هزینههای بالایی دارد و در واقع چند روز پس از فروش نسخههای غیر کپی رایت آن در بازار پخش میشود و هیچ مرجع قانونی پیگر آن نیست و بعد از آن هم ما باید در کنار انیمیشنها در رسانهها و پلتفرمهای دیگر قرار بگیریم که چند ده میلیون دچار هزینه تبلیغات و موارد دیگر داشته اند.در نتیجه ما هم نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که از طریق نوشتافزارها درآمد زایی داشته باشیم و در نتیجه تنها سینماها برایمان میماند که آن هم متاسفانه پس از چند روز از اکران وارد بازار میشود و پیگرد قانونی درستی نداریم.
درآمد تولیدی انیمیشن پسر دلفینی
همدانی افزود: اگر انیمیشن ایرانی برای تولید لوازم جانبی در ایران تولید شود، تنها فروش آن در سینما است که آن هم در هنگام بررسی حسابها در نتیجه چیزی باقی نمیماند و سود اقتصادی چندانی ندارد. درنتیجه یک انیمیشن مزیت دیگری دارد که بدون مرز است که میتواند به همه دنیا صادر شود و در همه دنیا بدون اینکه بدانند در کجا تولید شده مخاطب داشته باشند و این میتواند درآمد زایی و ارز آوری داشته باشد.
او ادامه داد: ما باید باورهای خود را تغییر دهیم اما کافی است قوانین درستی داشته باشیم. در نتیجه من تهیه کننده تلاش میکنم یک انیمیشن بین المللی بسازم، با سرمایه خارجی جذب کنم، توزیع بین المللی انجام بدهم و من برای حمایت از نهادهای داخلی خیلی نیاز ندارم و تنها حمایتی که میتوانند از من تولید کننده ایرانی کنند، جلوگیری از حق کپی رایتها است.
مهاجرت انیمیشن دوستان
محمدامین همدانی در رابطه با فرار مغزها گفت: انیمیشن قبلی ما هیچکدام ایرانی نبودند و همه آنها خارج از کشور تولید شدند من تلاش میکنم برای انیمیشن بعدی خود همین نیروها را داشته باشم. یکی دیگر از مشکلات ما این است چه بهتر است عوامل تولید ایرانی باشند اما رفته رفته با وجود کمبود نیروی متخصص ایرانی مواجه میشویم. اما این همه ماجرا نیست، زیرا اگر به این صنعت اهمیت داده شود رفته رفته کمپانیهای بزرگ شعبههایی در کشور میزنند که در نتیجه همه نیروهای انسانی در آنجا کار میکنند.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.