برگزیدگان رویداد «مهر سینمای ایران» پیشنهاد کردند؛ برگزیدگان رویداد «مهر سینمای ایران» در استان گهگیلویه و بویر احمد معتقدند برگزاری این رویداد نشانگر ارزشگذاری بیشتری به هنرمندان بومی و بهدنبال توسعه عدالت در استانهاست که یکی از راههای توسعه عدالت ایجاد شعبههای استانی بنیاد فارابی و مرکز گسترش سازمان سینمایی است. این رویداد با دبیری […]
برگزیدگان رویداد «مهر سینمای ایران» پیشنهاد کردند؛
برگزیدگان رویداد «مهر سینمای ایران» در استان گهگیلویه و بویر احمد معتقدند برگزاری این رویداد نشانگر ارزشگذاری بیشتری به هنرمندان بومی و بهدنبال توسعه عدالت در استانهاست که یکی از راههای توسعه عدالت ایجاد شعبههای استانی بنیاد فارابی و مرکز گسترش سازمان سینمایی است.
این رویداد با دبیری قادر آشنا در برخی استانهای کشور برگزار شدهاست و همچنان ادامه دارد. به همین مناسبت با دو برگزیده این رویداد گفتگو کردیم که در ادامه میخوانید: محمد سلیمیراد مستندساز اهل استان گهگیلویه و بویراحمد، سینما را با ورود به دانشکده سینمای بوشهر در سال ۱۳۸۶ آغاز کردهاست، فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری تهران است. از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از هفت اثر مستند سینمایی و چهار اثر داستانی ساخته است. در سال ۱۴۰۰ اولین اثر مستند سینمایی خود را تحت عنوان «سرباز شماره صفر» ساخته است که برنده جایزه تندیس طلایی بهترین مستند سینمایی در بخش شهید آوینی و پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت شد.سلیمی راد درباره محتوا و ساخت مستند «سرباز شماره صفر» توضیح داد: فیلم بلند «سرباز شماره صفر» به مدت زمان ۷۵ دقیقهای در حوزه دفاع مقدس ساخته شدهاست. روایتگر زندگی بسیجیای به نام جهانگیر است که ۳۵ سال پیش در جنگ به خاطر موج انفجار دچار عارضههای شیمیایی میشود. حال بعد از گذشت این همه سال همسر وی به بیماری صعبالعلاج مغزی مبتلا شدهاست و جهانگیر به ناچار جهت اخذ درمان همسرش و دفترچه تامین اجتماعی هزینههای زیادی در میانه راه متحمل میشود. حول محور داستان برای اثبات جانبازی جهانگیر میگذرد و مهمتر از آن عشق و علاقهای است که به همسر و فرزندانش دارد. بخشهای کارگردانی و نویسندگی و مدیر فیلمبرداری فیلم بر عهده خودم بودهاست، اما بخش پژوهش اثر بصورت مشترک با همکارم آقای محمد جواد سعیدی انجام شدهاست. ساخت فیلم در سال ۱۳۹۷ کلید خورد و سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید. وی با اشاره به برگزاری رویداد «مهر سینمای ایران» در گهگیلویه و بویر احمد گفت: وجود چنین رویدادی بسیار عالیست و نشانگر ارزشگزاری بیشتری به هنرمندان است، سالهای گذشته در جشن خانه سینما تجلیل مختصری انجام میشد، اما امسال این اقدامی که جناب دکتر قادر آشنا در قالب یک رویداد در نظر گرفتهاند این برنامه را مهمتر جلوه میدهد، زیرا از این طریق خود هنرمندان متوجه نگاه ویژه به فعالیتهایشان در یکی دو سال اخیر میشوند.وی در پایان ادامه داد: امیدواریم که رویداد «مهر سینمای ایران» تداوم داشته باشد، امسال به دلیل اولین دوره برگزاری خود با کاستیهایی مواجه بود لیکن در سالهای آینده اگر با همین رویکرد تداوم داشته باشد قطعا بهتر برگزار خواهدشد. ناگفته نماند با وجود اولین دوره برگزاری بسیار تخصصی به این مسئله نگاه شد و هنرمندانی که در زیرمجموعه سینما فعالیت میکردند و در طول این سالها دیده نمیشدند در این برنامه خوب دیده شدند.
برگزیده دیگر رضا دانش پژوه تهیهکننده و فیلمساز متولد ۱۳۵۸ در شهر یاسوج است؛ وی در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه هند فارغالتحصیل شده و کارشناسی کارگردانی سینما را از دانشگاه فرهنگ و هنر تهران گرفتهاست. به واسطه علاقهاش به سینما در صنعت فیلمسازی هند در شهر بمبئی به مدت هفت سال فعالیتهای سینمایی انجام دادهاست. در سال ۱۳۹۸ بعنوان تهیهکننده فیلم مستند ” عالیجناب ” در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد.وی با اشاره به برگزاری رویداد «مهر سینمای ایران» در استان گهگیلویه و بویر احمد گفت: این رویداد به مانند برگزاری هر ساله «جشن خانه سینما» در استانها است. البته گمان نکنم در همه شهرستانها بدین شکل باشد چرا که بعضی شهرستانها سینمای پررونقی دارند و بعضیهای دیگر خیر.
دانش پژوه در پایان گفت: پیشنهاد میکنم سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش را در ایران گسترش دهد و شعب استانی ایجاد کند. تکثیر این دو نهاد باعث توسعه عدالت در کشور میشود. متاسفانه در ایران عدالت به صورت مساوی در همه نقاط اجرا نمیشود، در بعضی شهرستانها تولیدات زیاد، اما در بعضی دیگر مانند استان ما تولیدات در حد صفر است. هر هنرمندی که به این استان سفر کرده یک فیلم ساخته و رفتهاست. آن اتفاقی که باید نمیافتد.ای کاش سینمای ایران تبدیل به یک صنعت شود.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.