«مارتین اسکورسیزی» از تاثیرگذارترین سینماگران معاصر چند روز دیگر در تاریخ ۱۷ نوامبر ۸۰ ساله میشود و به همین بهانه چند تن از همکاران همردهی او چون «وودی آلن» و «فرانسیس فور کاپولا» و همچنین چند سینماگران جوانتر، به اظهار نظر درباره او پرداختهاند. وودی آلن: ما خیلی متفاوتیم من همه فیلمهای مارتی (مارتین اسکورسیزی) […]
«مارتین اسکورسیزی» از تاثیرگذارترین سینماگران معاصر چند روز دیگر در تاریخ ۱۷ نوامبر ۸۰ ساله میشود و به همین بهانه چند تن از همکاران همردهی او چون «وودی آلن» و «فرانسیس فور کاپولا» و همچنین چند سینماگران جوانتر، به اظهار نظر درباره او پرداختهاند.
من همه فیلمهای مارتی (مارتین اسکورسیزی) را دوست دارم، اما «رفقای خوب» یکی از بهترین فیلمهای آمریکایی است که تا به حال ساخته شده که واقعا فیلم فوق العادهای است و من نه فقط برخی صحنهها بلک کل فیلم را دوست دارم، از نحوه فیلمبرداری تا انتخاب بازیگران و نقشآفرینیها، این یک اثر فوقالعاده است و پس از این که برای نخستین بار آن را دیدم، عاشقش شدم. همه فیلمهای مارتی را دیدم و او یکی از معدود کارگردانانی است فیلمهایش ارزش تماشای چندباره دارند.
وودی آلن ادامه داد: «ما خیلی متفاوتیم، مارتی شاعر نیمه تاریک منهتن است و من کسی بودم که شهر را به شکلی رمانتیکتر دیدهام. حدس میزنم تفاوت از اینجاست که مارتی برداشتهایش از منهتن را از بزرگ شدن در مرکز شهر دریافت کرده است و من برداشتهایم را از فیلمهای هالیوود. برداشتهای او از نیویورک بسیار واقعی و دقیق است، در حالی که برداشت من همیشه به شدت تحت تأثیر اید های نیویورک بوده است که ممکن است وجود داشته یا نداشته باشد.در سال ۱۹۹۷، نیویورک تایمز مصاحبهای با من و مارتی ترتیب داد و از اینکه ما دو نفر قبل از آن واقعاً یکدیگر را نمیشناختیم، بسیار متعجب شدند. در واقع معلوم شد که او فقط چند بلوک دورتر از من زندگی می کند. اما به جرات می توانم بگویم که ما هرگز همدیگر را نمی بینیم. من فقط بهترین احساسات را نسبت به او دارم، اما زندگی اجتماعی، ما به هیچ وجه ما را به هم نزدیک نکرده است.
من سال ها پیش مارتی را ملاقات کردم و مثل پیدا کردن پسر عموی گمشده ام بود، یک ایتالیایی-آمریکایی مثل خودم اما واقعاً به همان سبک، همان بوها در آشپزخانه، همان پدر و مادر فوقالعاده و همان حس آمریکایی و ایتالیایی بودن.
اولین فیلمی که از او دیدم «چه کسی در اتاقم را می زند؟» بود که آن را دوست داشتم، اما دیگر فیلمهای ساخته شده توسط او را نیز دوست داشتم، زیرا آنها را همانطور که او می ساخت دیدم.
کارگردان سه گانه «پدرخوانده»، اسکورسیزی را بزرگترین معلم سینما در جهان توصیف کرد و گفت او قطعاً به حلقه بزرگترین فیلمسازان زنده که امروز کار میکنند متعلق دارد. تولد او را تبریک می گویم و یک دهه فوق العاده را براش آرزو میکنم.
وقتی به اسکورسیزی فکر می کنم به تمام لحظات ناراحت کننده فیلم های او فکر میکنم، کاری که او در آن استاد است. مثل فیلم «سلطان کمدی» زمانی که رابرت دنیرو بدون دعوت به خانه جری لوئیس می رود که صحنهای عذاب آور است. شاید «رفقای خوب» بهترین نمونه از این موضوع باشد ، مثل آن صحنه فراموش نشدنی در رستوران زمانی که تنش بین جو پشی و ری لیوتا در حال ایجاد است. این لحظهای است که به یاد می آوری و این همان چیزی است که سینماست؛ خلق لحظاتی که با همیشه با مخاطب میماند.
«اسکورسیزی» در زندگی واقعی تقریبا برعکس است. من یک بار با او ملاقات کردم و احساس راحتی داشتم. او مردی مشتاق و آگاه بود و به این موضع اشاره کرد که یک نسخه ۳۵ میلیمتری از فیلم «بیتلجوس» در کتابخانهاش دارد. وقتی با او ملاقات می کنید، اشتیاقش به فیلم و سینما را احساس خواهید کرد.
از نظر من، کار اسکورسیزی بسیار مهم است و به دلیل قدرت و هوش باورنکردنی که در طول زندگی حرفهایاش از خود نشان داده است، دائماً به آنها رجوع میکنم. «آخرین وسوسه مسیح» را بیشتر از همه آثارش دوست دارم، بخصوص یک دقیقه بینظیر آخر فیلم.
چیزی که من از اسکورسیزی آموختهام این است که چگونه او همیشه در کاوش تک تک جزئیات، تضادها و قدرت درون یک شخصیت خستگیناپذیراست. در ابتدا به دنبال یافتن انرژی جنبشی او در تدوین فیلمها بودم، اما خیلی زود متوجه شدم که این انرژی قابل مقایسه نیست. اما با پختگی بیشتر متوجه شدم که با وجود سبک باورنکردنیاش، او انسانی است که عمیقاً به ماهیت انسان میاندیشد و این درسی است که سعی میکنم از او یاد بگیرم.
بیان اینکه اسکورسیزی چقدر برای من اهمیت دارد، دشوار است. فقط این نیست که سینمای او هر روز به من الهام میدهد، بلکه از طریق حمایت او، تقریباً تمام سینما الهامبخش من است.
اسکورسیزی بدون شک یکی از تأثیرگذارترین و مبتکرترین کارگردانان زنده سینماست که پژواکهای بی نهایتی را در سینمای مدرن ایجاد کرده است. با این حال، او همیشه برای اعتبار و احترام به الهامات خود وقت می گذارد، به خصوص زمانی که این الهامات از فیلمسازان غیرمحتمل یا حتی به حاشیهرانده شده باشد. او یک سینماگر است که هرگز دست از طرفدار سینما بودن برنداشت.
***
جدیدترین ساخته «اسکورسیزی» فیلم «قاتلان ماه کامل» با حضور «دیکاپریو» است که به دلیل طولانی شدن فرآیند تدوین در فصل جوایز سینمای امسال غایب خواهد بود و گفته میشود در جشنواره کن سال آینده میلادی رونمایی میشود.
۵۵۲۴۵
بانک ملی ایران در سال جاری، گامی بلند در حمایت از تولید و توسعه اقتصادی کشور برداشته است؛ بهطوریکه ۶۹ طرح مهم صنعتی، تولیدی و اقتصادی در استانهای مختلف کشور تا پایان سال با تسهیلات پرداختی از محل تسهیلات بلند مدت ( طرح ها و سرمایه ثابت ) به ارزش ۸۹,۱۹۵,۱۶۰ میلیون ریال، به بهره برداری می رسند
بانک مرکزی بازگشایی درگاه سکوهای فروش طلا را به رعایت پنج شرط امنیتی و مالی از سوی پلتفرمها مشروط دانست و ضوابط بازگشایی مجدد این سکوها را اعلام کرد
براساس دادههای بانک مرکزی، در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۹.۸ میلیون فقره چک در کشور مبادله شد که از این میزان نزدیک به یک میلیون فقره چک معادل ۱۰.۱ درصد از تعداد و ۱۴.۴ درصد از مبلغ آنها برگشت خورده است.
طی سه ماهه امسال، ۴۷۵۰ مورد شکایت بیمهای ثبت شده که سه رشته بیمه شخص ثالث، درمان و بدنه اتومبیل بیشترین این شکایات را به خود اختصاص دادند، با این حال بر اساس اخرین آمار از عملکرد صنعت بیمه (دوماهه ۱۴۰۴) سهم این سه رشته بیمه از بازار بیمه کشور، ۷۷ درصد از حق بیمه و ۴۴ درصد از تعداد بیمه نامههای صادر شده است که بیانگر سهم بالای این سه رشته از بازار بیمه است.
دیدگاه بسته شده است.