«پلنگ سیاه» در اولین روز اکران گیشه جهان را تسخیر کرد «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در اولین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با ۱۸۰ میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش ۳۳۰ میلیون دلاری در اکران جهان رسید. این دنباله رکورد افتتاحیه ماه نوامبر در آمریکای شمالی را کنار زد و از […]
«پلنگ سیاه» در اولین روز اکران گیشه جهان را تسخیر کرد
«پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در اولین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با ۱۸۰ میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش ۳۳۰ میلیون دلاری در اکران جهان رسید.
این دنباله رکورد افتتاحیه ماه نوامبر در آمریکای شمالی را کنار زد و از مرز ۱۵۸ میلیون دلاری قبلی که در «بازیهای گرسنگی: اشتعال» در سال ۲۰۱۳ ثبت شده بود، گذشت.
در سطح جهانی، این فیلم ماجراجویی ابرقهرمانی با ۱۵۰ میلیون دلار از ۵۵ بازار خارج از کشور، و در مجموع اکرانهای جهانی به رم ۳۳۰ میلیون دلاری رسید.
با این حال، موفقیت فیلم «پلنگ سیاه» ملغمهای تلخ و شیرین دارد. به این دلیل که فیلمسازان پشت پرده با یک تراژدی تکان دهنده خارج از صفحه نمایش قبل از شروع تولید مواجه شدند، زمانی که چادویک بازمن، هنرپیشه سیاهپوست فیلم که در سری اول این دنباله در سال ۲۰۱۸ با بازی درخشانش فیلم را به موفقیتی تاریخ رساند، در سال ۲۰۲۰ بر اثر سرطان درگذشت. او فقط ۴۳ سال داشت.
رایان کوگلر، کارگردان و نویسنده فیلم، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» به این هنرپیشه فقید ادای احترام کرد.
در این فیلم، پادشاهی واکاندا با مرگ پادشاه «تی چالا» دست و پنجه نرم میکند – تقلیدی هنری از موقعیتهای زندگی که به فیلم طنین عاطفی بیشتری میبخشد.
منتقدان کارگردانی ماهرانه کوگلر با فیلمنامه و شرایط دشوار ساخت فیلم را ستودند. اوون گلیبرمن منتقد معروف ورایتی در مورد «پلنگ سیاه» نوشت: «واکاندا برای همیشه» تعلیق عاطفی آرامی دارد. وقتی فیلم شروع به جمع شدن میکند، یله و رها نمیشود.»
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.