گرچه تا زمان انتشار این خبر هنوز بیانیه رسمی درباره بازگشت این فیلم به سینماهای پاکستان منتشر نشده، اما سلمان صوفی از مسئولان بلندپایه کابینه شهباز شریف نخست وزیر این کشور، از مخالفان سرسخت این ممنوعیت بود. وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس خبر از لغو ممنوعیت این فیلم – با چند حذف کوچک- داد و […]
گرچه تا زمان انتشار این خبر هنوز بیانیه رسمی درباره بازگشت این فیلم به سینماهای پاکستان منتشر نشده، اما سلمان صوفی از مسئولان بلندپایه کابینه شهباز شریف نخست وزیر این کشور، از مخالفان سرسخت این ممنوعیت بود. وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس خبر از لغو ممنوعیت این فیلم – با چند حذف کوچک- داد و در توییتر نیز این خبر را اعلام کرد.
وی به آسوشیتدپرس گفته این یک پیام بسیار روشن و سرراست مبنی بر این است که دولت از آزادی بیان حمایت میکند و اجازه نمیدهد با کمپینهای تکراری و ارایه اطلاعات نادرست، آزادی خلاق خفه شود.
وی ۱۳ نوامبر و پس از ممنوعیت «جویلند» در توییتر نوشته بود با ممنوعیت فیلمهایی که درباره بخشهای به حاشیه رانده شده جامعه است و مشکلات جامعه را نشان میدهند، موافق نیست. وی افزوده بود: باید به مردم اعتماد کرد و اجازه داد تماشا کنند و خودشان تصمیم بگیرند.
در ۱۴ نوامبر صوفی خبر داد که شریف یک کمیته عالی را برای ارزیابی فیلم و بازبینی توقیف آن مامور کرده است.
هیات سانسور پاکستان در تابستان امسال به این فیلم تاییدیه نمایش داده بود، اما هفته پیش وزارت اطلاعات و رادیو و تلویزیون بر اساس شکایتهای کتبی مبنی بر «نامناسب» بودن فیلم، این گواهی را لغو و اعلام کرد فیلم با ارزشهای اجتماعی و معیارهای اخلاقی جامعه پاکستان مطابقت ندارد.
ملاله یوسف زای که تهیهکننده اجرایی فیلم است بسیار پرشور از این فیلم دفاع کرده بود.
۵۵۵۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.