هادی محمدیان در گفت وگوی با بیان این که جشنواره رشد قدیمیترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است، اظهارکرد: من در دوره دانشآموزی تجربه حضور در این جشنواره را داشتهام و به عنوان مخاطب، چند مستندی را که در آن پخش شده است، مشاهده کردهام که داستان و موضوع آن به خوبی در خاطرم مانده […]
هادی محمدیان در گفت وگوی با بیان این که جشنواره رشد قدیمیترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است، اظهارکرد: من در دوره دانشآموزی تجربه حضور در این جشنواره را داشتهام و به عنوان مخاطب، چند مستندی را که در آن پخش شده است، مشاهده کردهام که داستان و موضوع آن به خوبی در خاطرم مانده است.
وی با اشاره به حیطه فعالیت خود در تولید پویانمایی اظهار کرد: عمده مخاطبان جشنواره رشد، کودک و نوجوان هستند و در سنی به سر میبرند که جهانبینی آنان شکل میگیرد و نسبت به جهان و خود دیدگاه پیدا میکنند، از این جهت آثار پویانمایی میتوانند به رشد این قشر کمک کنند.
محمدیان درباره کارویژه آثار سینمایی آموزشی اضافه کرد: بسیاری مطالب را نمیتوان بدون مثال تصویری به مخاطب انتقال داد، از این رو فیلم و خصوصا پویانمایی، میتواند با تصویرسازی مسائل آموزشی به خانواده و مربی کمک کند.
تفکیک فیلمها به آموزشی و غیر آموزشی کار زیاد درستی نیست
کارگردان پویانمایی «فیلشاه» به اثر فیلم بر جامعه اشاره کرد و گفت: تفکیک فیلمها به آموزشی و غیر آموزشی کار زیاد درستی نیست، زیرا تمام فیلمهای دنیا، حتی آنان که خود را صاحب ایدئولوژی نمیدانند، چیزی را آموزش میدهند و اصلا آموزش، بخشی جدانشدنی از «تصویر» است.
محمدیان استفاده از فنون بصری را عاملی برای انتقال بهتر تصویر دانست و اذعان کرد: برخی خیال میکنند فیلمهای آموزشی باید سبک و الگوی خاصی داشته باشند، در حالی که بهترین فیلمهای دنیا با وجود آن که نام «آموزشی» روی خود ندارند، مسائل مختلفی را به مخاطب القا میکنند و به وی آموزش میدهند.
وی در تشریح کارکردهای منحصر به فرد جشنواره فیلم رشد اظهار کرد: میتوان در جشنواره رشد، ضمن نمایش آثار برتر آموزشی، تحلیلها و کارگاههایی هم تشکیل داد تا بتوان از فیلم بهره بهتری برد.محمدیان اضافه کرد: متاسفانه کودکان و نوجوانان در سینماها فراموش شدهاند، طوری که میتوان گفت «فیلم کودک و نوجوان» نداریم.
وی افزود: اگر فضایی از سوی جشنواره فیلم رشد فراهم آید که هر سال چند فیلم مستند، پویانمایی و داستانی در حوزه کودک و نوجوان ارائه شود، میتوان این جشنواره را موفق ارزیابی کرد.
پنجاه و دومین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی رشد از هفتم تا سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار خواهد شد. اطلاعرسانی خبرها و رویدادهای مربوط به این دوره جشنواره در پایگاه اینترنتی به نشانی eff.roshd.ir صورت خواهد گرفت.
۵۷۵۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.