طرح پلیس راهور برای سر و سامان گرفتن موتورها

طرح پلیس راهور برای سر و سامان گرفتن موتورسوارهایی که شهر را قرق کرده اند و هیچ کدام از قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند.

ماجرانیوز – زهرا خلجی: خیابان‌های تهران، به ویژه خیابان‌های مرکزی شهر همواره مملو از موتورسوارانی است که انگار چیزی از قوانین راهنمایی و رانندگی نمی‌دانند. موتورسیکلت‌هایی که پیاده‌روها را قرق کرده‌اند، مسیرها را خلاف جهت طی می‌کنند، وارد خطوط بی‌آرتی می‌شوند و در میان خودروها ویراژ می‌دهند و باعث و بانی بسیاری از تصادف‌های بی‌شماری هستند که هر روز در تهران رخ می‌دهد.

به همین دلیل هم اغلب طرح‌ها و برنامه‌های پلیس راهور و مدیریت شهری برای ساماندهی به وضعیت موتورسیکلت‌ها است. یکی از مشکلاتی که موتورسواران در شهر ایجاد می کنند، پارک کردن موتور در هر جای ممکن است. برایشان فرقی ندارد، پیاده‌رو باشد یا خیابان، جلوی پارکینگ یک خانه مسکونی باشد یا روی پل، هر جایی که موتور جا شود، می شود جای پارک موتورسواران. به همین دلیل هم به تازگی طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در حاشیه معابر در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته تا شاید معضل جای پارک برای موتورسواران حل شود. مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک این معاونت گفته به صورت پایلوت چند معبر در مناطق مختلف تهران انتخاب شده تا طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در آن اجرا شود. براساس این طرح پایلوت، خیابان‌های جمهوری و طالقانی انتخاب شدند و در این معابر فضای پارک خودرو را حذف کرده و با نصب نرده فلزی و خط کشی، محل توقف موتورسیکلت‌ها در کنار خیابان مشخص شده است. آنطور که این مسئول می گوید فعلا با اجرای این طرح در معابری که به صورت پایلوت انتخاب شده، موتورسیکلت‌ها از سطح پیاده رو پاکسازی شده‌اند و بطور منظم در حاشیه معبر پارک می کنند که این کار علاوه بر برقراری نظم باعث افزایش امنیت هم شده است، چرا که در بعضی از معابر آنقدر موتور در پیاده‌رو پارک شده که عابر پیاده ترجیح می‌دهد از مسیر سواره‌رو حرکت کند که این مسئله خطرزا است. قرار است مناطقی که تردد موتورسیکلت در آنها زیاد است هم معرفی شوند تا این طرح در این مناطق نیز به اجرا در بیاید و موتورسواران سر و سامان بگیرند.