مهسا بهادری: مسابقه بین ایران و آمریکا شب گذشته (سه شنبه ۸ آذر) با نتیجه یک بر صفر به نفع آمریکا پایان یافت. متاسفانه جام جهانی ۲۰۲۲، از لحاظ مالی آوردهای برای صنعت سینما و گردشگری ایران نداشت. هرچند از ماهها قبل قرار بود که روی آورده مالی کشور قطر برای ایران حساب باز کنیم؛ […]
مهسا بهادری: مسابقه بین ایران و آمریکا شب گذشته (سه شنبه ۸ آذر) با نتیجه یک بر صفر به نفع آمریکا پایان یافت.
متاسفانه جام جهانی ۲۰۲۲، از لحاظ مالی آوردهای برای صنعت سینما و گردشگری ایران نداشت. هرچند از ماهها قبل قرار بود که روی آورده مالی کشور قطر برای ایران حساب باز کنیم؛ اما ناگهان این ماجرا منتفی شد.
این سه بازی برگزار شد؛ اما فقط بازی ایران_آمریکا روی پرده ۱۰۳ سالن سینمایی در تهران، قزوین، مشهد و نیشابور رفت. از این تعداد سالن نیز ۵۸ سالن در تهران و ۴۳ سالن در شهرستانها قرار داشتند.
مجموع فروش بلیتهای مسابقه ایران_آمریکا، در ۲۴ ساعت به ۶۰۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید؛ از این مبلغ ۳۹۳ میلیون تومان به سینماهای تهران، ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای سینماهای قزوین و ۱۸۱ میلیون تومان به سینماهای مشهد اختصاص یافته است.
شورای صنفی نمایش، پیشتر مجوز نمایش ۳ مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان در سینماها را دریافت کرده بود و حتی قصد داشت که مجوز مسابقات مهم جام جهانی را نیز دریافت کند اما تمام این تلاشها برباد رفت و فقط بخش بسیار کوچکی از آن اجرایی شد.
شورای صنفی نمایش، برای نمایش فیلمها در زمان جام جهانی، امتیازهایی نظیر محاسبه ۴ هفته نمایش به جای ۲ هفته یا حتی تداوم اکران تا پایان سال را در نظر گرفته بود، اما در شرایط فعلی مخصوصا از لحاظ اجتماعی هیچیک از این گزینهها به کمک سینما نیامد و به جز فیلم«بخارست» و انیمیشن«لوپتو» هیچ فیلمی فروش بالای ۵۰۰ میلیون تومان نداشت.
به طور مثال در یک هفته گذشته فیلم «بخارست» با فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در جایگاه اول، انیمیشن«لوپتو» با فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جایگاه دوم و پخش زنده بازی ایران – آمریکا با ۶۰۹ میلیون تومان جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده و بعد از این سه محور، هفت فیلم سینمایی فروش بالای ۱۰۰ میلیون و زیر ۵۰۰ میلیون تومان داشتند.
با توجه به همین آمار در وهله اول این پرسش ایجاد میشود که چرا دست کم برای دو بازی دیگر این شرایط فراهم نشد؟ محمد قنبری، مدیر عامل پردیس سینمایی مگامال درباره این ماجرا گفت: «سازمان سینمایی، سینمادارن و مسئولان از چهار ماه پیش در حال رایزنی درباره این ماجرا بودند، که سه بازی ایران در جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در سینماها پخش شود تا به وضعیت اقتصادی گیشه هم کمک کند. اما هنگام عمل کردن به این موضوع مخالفت کردند و متاسفانه سازمانهای مربوطه اجازه پخش را ندادند»
این ماجرا گذشت و تنها آورده مالی سینما از پخش فوتبال ۶۱۰ میلیون تومان بود که سینمادارن باید سهم پخشکنندگان را هم پرداخت کنند.؛ که بازهم مبلغ چندان زیادی دست آنها را نمیگیرد. در عوض از اعضای شورای صنفی نمایش انتظار میرود که از هفته آینده در انتخاب فیلم مناسب برای اکران دقت بیشتری کنند و اگر هم بر این باورند که فیلم مناسبی برای اکران نیست که سینما را نجات دهد، ایراد را باید به اعضای شورای صدور پروانه ساخت وارد کرد که چرا به هر فیلمنامهای اجازه ساخته شدن میدهند.
نکته بعد این است که از مسئولین سینمایی انتظار میرود طرحهای تخفیفی از جمله نیم بها کردن و شناور سازی قیمت بلیت و از این قبیل کارها را بیش از پیش و به صورت جدیتر اعمال کنند و پیمان جبلی نیز به وعده سازمان صدا و سیما یعنی پخش تیزر رایگان برای پنج فیلم سینمایی عمل کند.
۵۷۲۴۵
گروه خودروسازی سایپا شرایط فروش فوری محصولات زامیاد را از هفته آینده آغاز خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل با اعلام برنامه تولید 115 دستگاهی انواع خودروهای سبک و سنگین تجاری در فروردین ماه، از حرکت این شرکت به سمت رشد تولید 325 درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته خبر داد.
گروه خودروسازی سایپا فروش برخی از محصولات خود را از هفته آینده آغاز خواهد کرد.
بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان ملی استاندارد، تمامی وانتهای زامیاد بر اساس استانداردهای اعلامی و همگام با ارتقاء کیفیت و پاس کردن استانداردهای لازم به تولید خواهد رسید.
دیدگاه بسته شده است.