به گزارش خبرگزاری ماجرانیوز، تاریخ دقیق ورود نخستین خودرو به ایران زیاد مشخص نیست اما به نقل از جعفر شهری (نویسنده و پژوهنده تاریخ تهران) اولین بار در آذرماه سال ۱۲۷۹ خورشیدی طی سفر مظفرالدین شاه به اروپا بود که دو اتومبیل با دو شوفر فرانسوی راهی ایران شد. این نخستین جفت اتومبیل از نوع […]
به گزارش خبرگزاری ماجرانیوز، تاریخ دقیق ورود نخستین خودرو به ایران زیاد مشخص نیست اما به نقل از جعفر شهری (نویسنده و پژوهنده تاریخ تهران) اولین بار در آذرماه سال ۱۲۷۹ خورشیدی طی سفر مظفرالدین شاه به اروپا بود که دو اتومبیل با دو شوفر فرانسوی راهی ایران شد. این نخستین جفت اتومبیل از نوع رنو بودند و از فرانسه خریداری شده بودند.
برنامه مستند «ماجرا» در رادیو صبا روز دوشنبه ۲۱ آذر به مناسبت سالروز ورود اولین اتومبیل به کشور راهی آنتن میشود، این برنامه که در قالب گزارش به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجراهای معروف میپردازد، روز دوشنبه جویای سیر تحول خودرو در ایران و ماجراهای سیاسی و اقتصادی ورود خودرو میشود.
انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: ماجرای ورود اتومبیل به ایران به مناسبت سالگرد این رویداد تقدیم مخاطبان میشود، که در این برنامه با مهندس خودرو درباره ویژگیهای اولین خودروهای رنو که مظفرالدین شاه به ایران آورده گفتگویی داریم.
وی افزود: در ماجرای اتومبیل به بررسی سیر تحول خودروهایی که بعد از نمایشگاه ۱۹۰۰ وارد ایران شدند میپردازیم و درباره اولین خودروسازهای ایرانی یعنی برادران خیامی و تولد پیکان صبحت میکنیم.
تهیهکننده «ماجرا» بیان کرد: در بخشی از این برنامه به بررسی وضعیت مشارکت شرکت رنو در ایران میپردازیم و درباره اولین قربانی تصادف اتومبیل در ایران میشنویم، همچنین به جستجو درباره نقش اتومبیل محمدعلی شاه در ماجرای به توپ بستن مجلس میپردازیم.
مستند «ماجرا» به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی روز دوشنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۲:۳۰ تقدیم مخاطبان میشود.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.