ساسان فلاحزاده، مستندساز در برنامه شب نشینی گفت: جشنواره فیلم حقیقت سالانه رشد داشته است و خوشبختانه تعداد مخاطبان روبه افزایش است و همچنین کیفیت مستندها بسیار پیشرفت داشته است. امسال داوری برای شرکت در جشنواره دشوارتر بود، در نتیجه کارهای شرکت کننده در جشنواره حقیقت کیفیت بهتری نسبت به گذشته داشتند. فلاحزاده ادامه داد: […]
ساسان فلاحزاده، مستندساز در برنامه شب نشینی گفت: جشنواره فیلم حقیقت سالانه رشد داشته است و خوشبختانه تعداد مخاطبان روبه افزایش است و همچنین کیفیت مستندها بسیار پیشرفت داشته است. امسال داوری برای شرکت در جشنواره دشوارتر بود، در نتیجه کارهای شرکت کننده در جشنواره حقیقت کیفیت بهتری نسبت به گذشته داشتند.
فلاحزاده ادامه داد: متاسفانه در ایران به اندازهای که به سینمای داستانی بها داده میشود به سینمای مستند توجه نمیشود؛خوشبختانه با این وجود کیفیت مستندهای ساخته شده در حال رشد است. از نظر من سرعت رشد کیفیت مستندهای ایران از کشورهای دیگر بیشتر است و مردم در حال علاقهمند شدن به این سبک از فیلمسازی هستند. بالا رفتن کیفیت مستندها از پیشرفت کارگردانها وهمچنین تجهیزات بهتر سرچشمه میگیرد؛ کارگردانان با حضور در جشنواره حقیقت از یکدیگر ایده میگیرند و این مسئله باعثپیشرفتشان میشود. کارگاههایی نیز در جشنواره حقیقت توسط مستندسازان موفق برگزار میشود که در آنها انتقال تجربه صورتمیگیرد؛ کارگردانان با تجربه در این کارگاهها دانش خود را به دیگران انتقال میدهند و باعث پیشرفت کیفیت مستندها میشوند.
وی افزود: من ده سال پیش به کار تدوین ویدئو علاقهمند شدم و از همین راه به سینمای مستند راه پیدا کردم ؛ با گذر زمان در کلاسهایمختلف شرکت کردم و سعی کردم دانش و تجربه خود را بالا ببرم. تمام این مسائل باعث شد تا امروز در این نقطه قرار بگیرم.
او ادامه داد: مستند “ردی از یک مرد” به زوایای جدیدی از زندگی سردار سلیمانی میپردازد؛ من در این مستند به محل تولد سردارقاسم سلیمانی رفتم و سعی کردم از زبان مردم ساده روستایی خاطرات مربوط به قاسم سلیمانی را بشنوم. بعد از سفر به آن منطقهشناخت جدیدی از حاج قاسم سلیمانی پیدا کردم. در این مستند گفتوگوها به اندازهای نرم هستند که احساسی عمیق را به مخاطبانتقال میدهند.
فلاحزاده اظهار کرد: در روستای حاج قاسم سلیمانی، عموم افراد فامیلی مشابهی با ایشان دارند و حدود ۸ نفر شهید سلیمانی در آنروستا وجود دارد. در آنجا ما با ابوذر سلیمانی، مدیر تولید خود آشنا شدیم تا بتوانیم با مردم ارتباط بگیریم. این مسئله کمک کرد تا ازبین ۳۰ نفر حدود ۱۵ نفر را انتخاب کنیم و از خاطرات آنها بپرسیم.
عباس وهاج، دیگر مستندساز میهمان برنامه گفت: امسال اولین باری است که در جشنواره حقیقت شرکت میکنم اما سالهای پیش نیزبرای بازدید میآمدم و اکنون متوجه شدم که این جشنواره رو به رشد و پیشرفت است. با توجه به شرایط کنونی در فضای بینالمللی،خوشبختانه مستندسازی در ایران بسیار در حال پیشرفت است به طوری که از سال گذشته تا کنون رشد چشمگیری در کیفیت کارها دیدهمیشود؛ مستندسازان در جشنواره حقیقت کارهای یکدیگر را میبینند و این باعث میشود در رشد و پیشرفت یکدیگر سهیم باشند.
وهاج افزود: من در ساخت مستند ردی از یک مرد دستیار فلاحزاده بودم و در بخشهای دیگر تولید مستند نیز همکاری کردم؛ در طیساخت این مستند زمان بسیار کمی داشتیم و شرایط کمی سخت پیش رفت. مستند جای زخم جنگ دیدی متفاوت نسبت به جنگهایسوریه دارد؛ این مستند به موضوع انسانیت میپردازد و نشان میدهد بچههای مقاومت چگونه در مقابل موجوداتی میجنگیدند که بر علیهبشریت و فرهنگ بودند. تولید این مستند بسیار دشوار بود اما خوشبختانه در نهایت به روایت مناسبی رسیدیم.
او اظهار کرد: ما روایت را از زبان ملکه زنوبیا بیان کردیم چرا که شهر تدمر سوریه منطقهای بسیار تاریخی است. ساخت این مستند چندسال طول کشید و در آن به زندگی رزمندههای افغان در آن منطقه پرداخته شد و به همین دلیل دشواریهای خاص خود را داشت.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.