تکلیف نامعلوم لایحه بودجه/ ۲۰ روز تاخیر برای بودجه بلاتکلیف نگران‌کننده است

ایمان ربیعی– کاظم دلخوش در گفتگو با . ماجرانیوز با اشاره به اینکه دیرکرد امسال بودجه کمی با سال‌های گذشته تفاوت دارد، گفتک متاسفانه دولت هیچ اقدامی را برای اجرای وظایف در دستور کار قرار نمی‌دهد . از یک سو می‌بینیم که تکلیف برنامه هفتم روشن نیست و از سوی دیگر دولت به درخواست نمایندگان […]

ایمان ربیعی– کاظم دلخوش در گفتگو با . ماجرانیوز با اشاره به اینکه دیرکرد امسال بودجه کمی با سال‌های گذشته تفاوت دارد، گفتک متاسفانه دولت هیچ اقدامی را برای اجرای وظایف در دستور کار قرار نمی‌دهد . از یک سو می‌بینیم که تکلیف برنامه هفتم روشن نیست و از سوی دیگر دولت به درخواست نمایندگان برای تمدید برنامه ششم نیز توجهی نکرده است در حالی که تمدید برنامه ششم وقت زیادی از دولت و مجلس نخواهد گرفت .

وی با تاکید بر اینکه این تاخیرها نگرانی برای تصویب لایحه بودجه به صورت یک دوازدهم یا سه دوازدهم ایجاد کرده است، گفت: آقایان در دولت باید توجه داشته باشند که مجلس برای بررسی لایحه بودجه حداقل دو تا سه ماه زمان لازم دارد و رد نتیجه اگر بخواهند دیرتر از این موعد بودجه را به ما بدهند، کار بررسی طولانی خواهد شد .

این عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: تصویب لوایح بودجه به صورت یک دوازدهم و یا سه دوازدهم پیام خوبی برای فعالان اقتصادی ندارد و باید تلاش کرد در مهلت قانونی این امر اجرایی شود .
وی به تجربه سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: خاطرمان هست که در دولت آقای احمدی‌نژاد تاخیرها چطور سبب شد لوایح بودجه سالیانه در موعد مقرر به تصویب نرسد.

۲۲۳۲۲۳