درآمد گیشه سینماهای جهان در سال ۲۰۲۲ به ۲۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشدی ۲۷ درصدی را نشان میدهد؛ با این حال این رقم هنوز فاصله زیادی با رقم فروش پیش از پاندمی کرونا دارد. سال ۲۰۲۱ آمار فروش برابر با ۲۱.۴ میلیارد دلار بود. آمار سال ۲۰۲۲ اما هنوز […]
درآمد گیشه سینماهای جهان در سال ۲۰۲۲ به ۲۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشدی ۲۷ درصدی را نشان میدهد؛ با این حال این رقم هنوز فاصله زیادی با رقم فروش پیش از پاندمی کرونا دارد. سال ۲۰۲۱ آمار فروش برابر با ۲۱.۴ میلیارد دلار بود.
آمار سال ۲۰۲۲ اما هنوز ۳۵ درصد کمتر از میانگین فروش جهانی در سه سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ است که هنوز مشکلی به نام کرونا چهره نکرده بود. به این ترتیب باید گفت آمار سالی که گذشت به معنی ضرر ۱۴ میلیارد دلاری در مقایسه با پیش از دوران کروناست.
چین که سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیشترین درآمد را در مقایسه با دیگر کشورها داشت، در سال ۲۰۲۲ تاج باکسآفیس را به بازار سینمای آمریکای شمالی واگذار کرد.
چین تقریباً با فروشی برابر ۴.۳۳ میلیارد دلار سال گذشته را به پایان برد که ۳۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ بود. فروش چین در واقع در مقایسه با ۳ سال پیش از پاندمی نصف شده است و در سال ۲۰۲۲ کمترین میزان فروش را در ۱۱ سال اخیر تجربه کرد.
بازار آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۲ فروشی حدود ۷.۵ میلیارد دلار را ثبت کرد که به معنی افزایش ۶۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ است اما هنوز ۳۵ درصد کمتر از میانگین ۳ سال پیش از کروناست.
باکس آفیس دیگر کشورها به جز چین و آمریکا نیز در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴.۱ میلیارد دلار بود که نشان دهنده افزایش ۵۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ و در عین حال کاهشی ۲۹ درصدی در مقایسه با میانگین ۳ سال پیش از کروناست.
در هر ۳ منطقه کلیدی اروپا، خاورمیانه و آفریقا آمار فروش ۳۱ درصد کمتر از میانگین ۳ سال پیش از کرونا بود و افزایش ۵۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ ثبت کرد و به فروش ۷.۱ میلیارد دلاری دست یافت.
آسیا و اقیانوسیه (به استثنای چین) فروشی ۵.۲ میلیاردی را تجربه کردند که ۲۶ درصد کمتر از میانگین ۳ ساله و ۴۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود.
ژاپن در این میان با فروش ۱.۵ میلیارد دلار ستاره سال ۲۰۲۲ بود و تنها ۹.۴ درصد کمتر از میانگین ۳ سال پیش از پاندمی فروش کرد.
فروش آمریکای لاتین نزدیک به ۱.۸ میلیارد دلار بود که ۳۰ درصد کمتر از میانگین ۳ ساله بود و در عین حال بیشترین افزایش را به نسبت سال ۲۰۲۱ نشان داد و ۸۷ درصد بیشتر فروخت.
روسیه نیز به نسبت پیش از کرونا ضعیفترین آمار را ثبت کرد و در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳ درصد کمتر فروخت و کاهشی ۵۷ درصدی نسبت به میانگین ۳ سال پیش از کرونا را تجربه کرد.
از آنجا که آمار هند در دست نیست زیرا کاماسکور یا گوئر استریت در آنجا فعالیت ندارند، ۱۵ بازار بینالمللی (خارج از آمریکا) برتر سال ۲۰۲۲ عبارت بودند از: چین با ۴.۳ میلیارد دلار، ژاپن با ۱.۵ میلیارد دلار، انگلستان و ایرلند با ۱.۲ میلیارد دلار، فرانسه با ۱.۱ میلیارد دلار، کره جنوبی با ۰.۹ میلیارد دلار، آلمان با ۰.۸ میلیارد دلار، استرالیا با ۰.۶۴ میلیارد دلار، مکزیک با ۰.۶۳ میلیارد دلار، اسپانیا با ۰.۴ میلیارد دلار، برزیل با ۰.۳۵ میلیارد دلار، ایتالیا با ۰.۳۳ میلیارد دلار، روسیه با ۰.۳۱ میلیارد دلار، هلند با ۰.۲۷ میلیارد دلار، عربستان سعودی با ۰.۲۵ میلیارد دلار و امارات متحده عربی با ۰.۱۶ میلیارد دلار.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.